Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kasvotki on turvoksissa mut oon aatellu et menee normi turvotukseen. Ku alkaa aattelee ni tää koko akka on ihan turvoksissa. Parempi ku ottaa asian huomenna puheeksi. En halua ottaa mitn riskiä...

Juu, tärkeää muistaa mainita noista oireista Pikku Myy. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa!

Ehdottomasti asia esiin neuvolassa, Pikku_Myy! Toivottavasti kyse on vaan ihan tavallisesta turvotuksesta...

Hyvä pikku myy että meet tarkistettavaksi, turvotus liittyy raskauteen tiettyyn pisteeseen saakka mutta kova turvotus yhdistettynä kohonneeseen verenpaineeseen, sokerin / proteiinin erittyminen virtsaan, ylävatsakivut näköhäiriöt, päänsäryt jne voivat olla merkki pre eklampsiasta.
Turvotusta lisää pitkä istuminen seisominen huono nestetasapaino ja suolainen ruoka.
Voi olla että on ihan harmitonta mutta hienoa että menet asian tarkistuttamaan, Ilmoittelehan kuinka meni ja kauniita unia sinne :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli tänään neuvola ja tuli sitten puheeks mun kova työtahti (teen epäsäännöllisesti kahta työtä ja välillä osuu tuplavuoro) ja näitten työpäivien jälkeen ja muutenkin on tullu useesti supistuksii mitkä ei oo aina kipeitä, mut tosi epämiellyttävii. Neuvolatäti oli sit vähän huolissaan ja aika tuimana kielsi mua tekemästä enään tuplavuoroja. Tämmösenä ainasena työnarkomaanina ei tuu olee helppoo kieltäytyy niistä. Mittas mahan ja totes, että vauva on jo tosi alhaalla ja pää alaspäin. Mietti pitkään, että pistääkö mut lääkärille tarkastettavaks et mikä on kohdunsuun tilalle, mut ajat oli tosi buukattu täyteen ja mulla tulossa kohta 4pv vapaat niin sano että heti kun tuntuu siltä niin soitto sille! Kieltämättä vähän rupes pelottaa, koska viikkoja on kumminkin vasta 30+4..

Voithan sä kysyä äippäpolilta ottaisko ne sua sinne tarkastukseen ku on ollu supistuksia ja terkka epäilly ennenaikaisuuden riskiä. Kyllä kannattaa varmuuden vuoks tarkistaa se kohdunsuun tilanne.

Ota nyt vaan sepe rauhallisesti, kyllä sä kerkiät vielä elämässäs töitä tekeen. Enää 9 viikkoa :)

Sepe, jos supistukset on vähääkään kipeitä ja tulee paljon kannattais ehkä käydä lääkärillä tai äippäpolilla tarkistamassa kohdunsuun tilanne. Mieluummin yks turha tarkastus kuin katua jälkikäteen.

Musta tuli varmaan nyt se "hermoiheikko odottaja"... Nukuin tooooosi huonosti ja nyt väsyttää :sleep011
Illalla meinannu millää saada unta ku pyöri päässä vaa raskausmyrkytys, sit ku sain unenpäästä kii heräilin vähä väliä. Nii ja näin jotain untaki myrskytyksestä ja ennenaikasesta synnytyksestä... Onneks en muista sitä enää kunnolla!!

Olin ennen raskautta just tollanen "hermoheikko", heti jos oli jotain ihme kipuu/tuntemusta ni ajattelin jo pahinta ja google laulo :eek: mut ku tulin raskaaksi ihmettelin itekki miten oon niin rauhallinen enkä heti joka jutusta aattele jotai... (omituiset tuntemukset, liikkeet onko normaaleja yms...) mut nyt se vissii tuli takas...

Sit mä mietin sitäki et ku on ensiodottaja ni sitä luulee et kaikki oudoimmatki olotilat kuuluu tähän raskauteen eikä niistä tuu sanottua vaikka kyselläänki "miten olet jaksanu"... Mihinkähän mä vielä joudun tän mun pään kans... :anyone
Nytki siellä surraa kaikenmaailman kuvitelmia ja mietin onko rinselillä kaikki hyvin :eek: Aamujumpat on ainaki parhaillaan menossa :p
Melkein pakko pyytää kirjottaa sairaslomaa, jollei tee sitä jo pyytämättäki... Taitaa olla "hermoloma" paikallaan, kauhee nuhaki päällä :confused4

Heh... tuli sit avauduttua heti aamusta :rolleyes: Mut tänne on kiva kirjotella mihin aikaan päivästä vaan ku tietää et aina joku "kuuntelee", lukee tekstin, lohduttaa ja stemppaa :thumleft Ihanaa porukkaa ootte, kiitos siitä :notworthy

Pikku Myy, tota hermoheikkoutta tulee varmaan jokaiselle jossain vaiheessa raskautta. Hyvä kun pääset neuvolaan puhumaan ja tarkistamaan asiat. :) Kannattaa mainita pienimmätkin oireet jos vähääkään epäilyttää, niillä voi olla joku merkitys tai sit on ihan mitätöntä, hoitaja päättää sen. :)

Joo Pikku Myy itelläkin tuota hermoheikkoutta esiintyy ajoittain, vaikka periaatteessa luotan siihen et kaikki menee hyvin. On vaan niin isoista jutuista kyse et helposti sitä sit huolestuu... Nyt yritän rahallisesti suhtautua tohon sf-mitan tippumiseen alakäyrille. Ens viikol neuvola mis asia tarkastetaan. Onneks Edmund ei oo pitänyt samanlaista hiljaiseloa kuin pari viikkoa sitten.

Pikku_Myy: Toi on muuten ihan totta, että helposti sitä selittää kaikki normaalista poikkeavat tuntemukset raskaudella. Flunssa iskee, mutta hölmönä sitä ei tajua jäädä kotiin, koska raskaanahan kuuluukin olla väsynyt ja huonovointinen ja nenänkin vuotaa. Samoin koviakin kipuja sietää, kun nekin vaan on osa raskaana olemista.

Muoks. Eikä edes auta, vaikka ei olisikaan ensiodottaja, kun kaikkialla toitotetaan, että jokanen raskaus on erilainen...

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Pissa puhdas ja paineet hyvät, tosin hieman korkeet mitä mulla tähän asti ollu mut ei hälyytä. Käski mittailla pari kertaa vk:saa ja jos alkaa olee korkeemmat ni soittoo neuvolaan. Sanoi et vielä menee normaalin raskausturvotuksen piikkiin mut seurataan ja turvotuksen huomas painossakin... :o
Antoi ens torstaille seuraavan neuvola ajan ja samalle päivälle lääkäri ajan meinas et kurkataan alakertaan ku ollu noita supistuksiaki. Käski siitäki olla yhteydessä jos supistelee vielä normaalia enemmän.
Töihin kuitenki menen vaikkei nappaakaan:( :o Nii ja sit me ollaan käännytty raivotarjontaan :)

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Pissa puhdas ja paineet hyvät, tosin hieman korkeet mitä mulla tähän asti ollu mut ei hälyytä. Käski mittailla pari kertaa vk:saa ja jos alkaa olee korkeemmat ni soittoo neuvolaan. Sanoi et vielä menee normaalin raskausturvotuksen piikkiin mut seurataan ja turvotuksen huomas painossakin... :o
Antoi ens torstaille seuraavan neuvola ajan ja samalle päivälle lääkäri ajan meinas et kurkataan alakertaan ku ollu noita supistuksiaki. Käski siitäki olla yhteydessä jos supistelee vielä normaalia enemmän.
Töihin kuitenki menen vaikkei nappaakaan:( :o Nii ja sit me ollaan käännytty raivotarjontaan :)
Olipas hyviä uutisia :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Toivottavasti mäki saan hyviä uutisia,eikä tarvis vkl raahautuu töihin :/ Meillä on niin vaikee saada sijaista vkl et jos nyt meen lauantaina kokeilee pystynkö olee töissä ja toteen etten pysty nii mun ois pakko mennä tekee se sunnuntai vuoro ku ei sinne saatais ketään :/ Mielummin menisin ens viikol kokeilee ku en ois yksin töissä toisin ku viikonloppuisin :)

Eilen oli täällä neuvolakäynti. Pissa puhdas, paineet 110/60, HB 119 ja painoa tullut koko raskausajalta yhteensä 5 kiloa eli kuulemma tosi hienon mantillisesti paino nousee. Kohdunpohjankorkeus 23,5 --> 27 eli yhä edelleen siellä yläkäyrillä mennään. Sokerirasitustesteihin sitten sain lähetteen ihan pelkästään ikäni takia. No ensi viikolla sitten sitä sokerilitkua maistelemaan. :)

Sanoin hoitajalle, että viime aikoina on ruvennut puutumaan oikean puolen kylkiluiden alus silloin kun on hieman kumarassa asennossa tai nukkuu oikealla kyljellä. Hoitaja meinasi, että taitaa pojan pää siellä hiertää. Ei osannut varmaksi sanoa kokeilemalla onko poitsu "väärinpäin", mutta sanoi kyllä että siltä kovasti vaikuttaisi kun kovalta tuntuu juuri oikealla ylämahalla ja alamaha + vasen puoli tuntuu tyhjemmältä. Sydänäänet kuuluivat myös hyvin juuri tuolta oikealta ylhäältä. :)

Vielähän poitsulla on aikaa pyöriä kohdussa, vaikka miten päin vaikka nyt olisikin perätarjonnassa. Huomenna pääsen sitten äitiyspoliklinikalle ylimääräiseen ultraan tarkistuttamaan mistä muutama viikko sitten aiheutui ylimääräinen ruskea tuhruvuoto.

Neuvolassa pyörähdetty taas tänään 27+4. Sydänääniä :Heartred:Heartredkuunneltiin. A oli helppo nakki, mutta Herra B tuntui olevan jossai kadoksissa hetken mut löytyi kuitenkin. Ehkä hieman kääntynyt kun potkutkin vaimentuneet tai siirtäneet paikkaa. Onneks ens viikol on ultra niin näkee miten päin nää on että pystyy seuraamaan liikkeitä.

Paineet ok, toki seurailen niitä kotimittarillakin niin tiedän missä mennään. Aamupissanäytettä pitäs viedä labraan ku oli yhdellä plussalla. Onneks ei oo mitää sen kummempia oireiluita ni ei varmaa mitää vakavampaa. Hemppa taas laskenu 112>107. Pitää lisätä rautamehuannostusta ja ehkä Obsidanin rakeita joukkoon tai jotain. Toivottavasti ei mee ummelle. Mut kai se olis hyvä saada synnytystä ennen vähän korkeemmalle. Väsyttää, voisin nukkua koko ajan.

Takaisin