Mulle sano viime viikolla ettei pysty viel tuntee miten päin tuo mönkijäinen tuolla milloinkin on. No kyl se sit aikanaan ulos tulee, myllätköön kun on tilaa :D
Olen käynyt kaksi kertaa ultrassa, varhais ja rakenne. Sekä kerran kuussa neuvolassa. Olenko vaan säästynyt ylimääräisiltä lääkäri/terkkari/ultra käynneiltä, vai onko mut unohdettu?:)
Mä katoin ekaa kertaa ikinä noita sf mittauksen tuloksia viikolla 24 mitta oli 21 cm ja nyt 28+3 se oli 28 cm !!! Herranjumala sentään siitä tulee iso..
Pissa on kerta toisensa jälkeen puhdas verenpaine matalahko painoa on tullut 4 viikon aikana n. 750 grammaa per viikko eli yhteensä 3 kiloa.
Ei oo ihme että nahkaa kiristää saapa nähdä antaako painoarviota perjantain 3d ultrassa.
Nimim sisälläni kasvaa brontosaurus ...
Minä vertailin eilen neuvolakorttejani edellisistä raskauksista. Näyttää siltä, että sf-mitta kulkee mulla käsi kädessä vauvan koon mukaan. Esikoinen oli suurin ja silloin viimeisin mitattu sf oli 33, kuopus taas oli pienin ja hänen aikaan viimeisin mitattu sf 28!! Saa nähä mikä kirppu kirppunen nyt tulee, hädin tuskin varmaan kolmikiloinen
Mulla on edelliset neuvolakortit neuvolassa (täti halus tutustua niihin tarkemmin...) eli en voi tarkistaa mittaa mutta muistan että esikoisesta sf-mitta huiteli koko ajan lähellä yläkäyrää ja veikattiin isoa vauvaa. Synnytyksen aikana lääkäri veikkas käsikopelolla että olis LA laskettu ihan pieleen kun hän veikkas n 3,5 kiloista vauvaa vaikka viikkoja oli vaan 34. Kas kummaa, ulos tuli poika 1840g! Istukkakin oli alle puolet siitä mitä olis kuulunut olla, eli toisin sanoen hänellä oli todella ruhtinaallisesti tilaa liikkua ja tehdä vaikka kärrynpyöriä masussa! :D
Sillon ku kuumeen takia peijaksessa kävin ja siellä oli harjottelia sen lääkärin kanssa,niin hän halusi katsoa opetus mielessä neuvolakorttiani :D Harmi ettei sillon ollut kauheesti merkintö vielä kerenny tulemaan :/
Pivi1989 mullakin on ollu yhtä harvoin, neuvolat tosin puolentoista kuun välein (3 käytynä siis ja lääkärineuvola). Yks ylimääräinen yleislääkäri ja kontrolliultra on kun rupes supisteleen niin, ettei nukkumaan pystynyt.
Mammuska, älä minun viestistä välitä. Minä oon aina naureskellut sitä kun mun lasten syntymäkoot on pienentyneet kerta kerran jälkeen, että "vähiin käy ennen kuin loppuu". Nyt satuin nuita sf-mittoja kattomaan kun en yhtään muista minkä kokoinen oon aiemmissa raskauksissa ollut tässä vaiheessa. Huomasin siinä, että näkyy tuo sf-mittakin kitistyvän