Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tän päiväisen neuvolakäynnin jälkeen mun tekis mieli vaihtaa neuvolahoitajaa... Tänään olin siis eri hoitajalla kuin yleensä ja hän oli aivan ihana! Mun normi hoitajakin on mukava mut kahdessa asiassa oon eri mieltä hänen kanssaan: mun paino ja tuo vasen leikattu rinta. Hän nuhtelee ja huokailee syvään aina punnituksen jälkeen kun hänen mielestään mun painon olis kuulunut nousta enemmän. Tän päiväinen hoitaja kehu mua ja sano että mä voin taputtaa itteäni olalle ja olla todella ylpeä siitä ettei paino ole noussut kun lähtöpainoa oli sen verran ylimääräistä! Vitsit mä olin onnellinen ja kiitollinen noista sanoista. :)
Varsinaisen terkkarin mielestä mun pitäis odottaa synnytykseen ja sit vaan muistaa sanoa synnytyssalissa et mun vasen rinta ei ehkä "toimi" ja voi olla et maidon tulo pitää estää lääkkeellisesti... Siis oikeesti! Tänään puhuin tälle toiselle terkkarille asiasta ja hän ehdotti että varaisin ajan TYKSin imetysklinikalle, että kyllä mun terkkari kirjoittaa mulle lähetteen sinne sit lähempänä synnytystä (nyt ei saa rintoihin kajota ettei se provosoi supistuksia). Siinä kohtaa mulla pääsi itku kun joku vihdoinkin otti asian vakavasti ja ehdotti imetyspolia. Sit kun vielä sais sen varsinaisen terkkarin kirjoittamaan sen lähetteen... Mut tässä asiassa oon valmis pelaamaan likaista peliä ja varaan vaikka tarkoituksella ajan tolle toiselle terkkarille tai pyydän ä-polin lääkäriltä lähetteen ellei muuten tipu!
Olen kyllä menettämässä luottamukseni tuohon neuvolan lääkäriin kans... Odotan vielä viikon siihen ultraan ä-polilla ja katotaan mitä siellä sanotaan kohdunsuun tilanteesta. Jos heidän mukaan on auki, pehmennyt ja lyhentynyt mä en enää mene neuvolan lääkärille vaan pyydän päästä jatkossa ä-polin lääkärille suoraan. Hehän näkee mun äitiyskortistakin miten väärin neuvolalääkäri siinä tapauksessa on arvioinut.
Ja vaikka se lääkäri teki sisätutkimuksen ennätysvauhdilla mä en tajua mitä se sorkki väärin kun koko päivän on häpyluun paikkeilla ollut sellasta outoa inhottavaa tuntoa, ei ennen oo sisätutkimuksen jälkeen tuntunu mitään.

Neuvolassa käyty. Kaikki kunnossa, joudun sittenki uudelleen sokeri rasitukseen, täällä uudelleen synnyttäjälle pakollinen kuulema.. Yök ku ei yhtään kiinnostais >.< viimeks oli kaikki arvot kunnossa, kerkesin jo toivoo et ei tartteis enää uudelleen. Huoh, noh kaipa siitä taas selvii.. Mut ei houkuta, Varsinki ku pahoinvointi on tullu takas jos menee syömisväli liian pitkäksi :( äitipolille ja pelkopolille laitto lähetettä, saa nähdä millo pääsee, ihan kiva kuulla paljon masukille antaavat paino arviota.. Esikoinen oli näillä viikoilla ollu 1605g vaikka varmaan se on ollu vähän yläkanttiin jo tuossa vaiheessa.

Ei saikkua äitipolilta ei... Normaaleja raskausoireita kaikki mun vaivat. Lähettivät vaan päivystykseen istumaan ja odottamaan pääsyä yleislääkärille joka kattoo ton mun selkä/lapavaivan. Alkaa usko loppua.

ei helvetti Mashnu, itse jouduin meneen yksityiselle,kun ei raskaus ole sairaus,totes terveyskeskus lääkäri...

Tää lähtee oysiin synnärille.. soitin neuvolan tätille aamulla näistä mun kivuista, se jankkas vaa että en kyllä tiiä, en kyllä tiiä..... käski soittaa oysiin.. no sieltähän oli sit suora käsky että tule tänne, neuvolan täti oli oikeessa ku käski soittaa, ei kuulosta normaaleilta kivuilta ja ku ei uskalleta ottaa mitää riskiä ku on nii riskiraskaus muutenki.... saamari ku oliski normi raskaus! Alkaa nii väsyttää tämä ramppaus ja jatkuvat omat ongelmat.. onneks vauvalla on kaikki ollu ainaki tähän asti hyvin :)

Eikä, Esikoinen... Hyvä, että soitit. Tsemppiä sulle ja Tiuhtille!

Mashnu: Ei oo totta!! Mitä ne oikein meinaa?! Ei kyllä oo perusraskausoireista kyse tai jos raskaudesta johtuvatkin, niin ei se tarkoita, etteikö saikku olisi tarpeen, jos et jaksa töissä olla. :smiley-angry019

No yleislääkäri totes etten missään nimessä ole työkykyinen ja laitto saikulle täks viikkoa. Lähete fysioterapeutille on nyt niin se saa korjata ton mun lapavaivan. Siellä on niin paha lihasjumi että siellä on ihan patti. Ei paljo Ässän kassana tässä kunnossa olla nyt.

No onneks sait edes se viikon.. mun mielestä olis vaa parempi ku saisit äippälomaan asti ni sais rauhassa rentoutua ja tulla kuntoon ennen vaavin syntymää :)

No sitä mäki pelkään että ei sitä kerkee ens maanantaiks kuntoon saada. Eikä se oo sanottu että on edes vapaita aikoja fysioterapeutille jo tälle viikkoo... Ja äsken kävin töissä viemässä saikkulapun... Mun viime vkolla sinne viemä lappu selkeesti ilmoitti sen saikun päättyvän 25.11. eli huomenna ja tää oli nyt jatkoa sille mikä tänään kirjoitettiin.. Se tunne ku huomaa että työvuorolistassa ei lue mun olevan tänään saikulla ja kun pomo kysyy, että - Niin sä et oo tulossa tänään töihin??? (tuntia ennen ku mun vuoro olis ollu). Tää alkaa olla nyt liikaa mun stressinsietokyvylle vaikka ei se mun vika olekaan että siellä ei oo osattu huomioida mun saikkua ja ilmeisesti kukaan ei oo menossa tilalle... Aaaaaaaaaarghh!!!!! :mad::sad001

Voi, Mashnu... Ihan syvältä tuollainen pomottaminen. :sad001 Ymmärrän myös hyvin, että ärsyttää ja harmittaa tuo työvuorolistasekoilu, vaikkei se sun vika mitenkään olekaan.

Voi Mashnu miten ärsyttävää!

Mullakin oli tänään neuvola. Hb laskenu 107:n että nyt tuli käsky hakea obsidanit apteekista. Kaikki onkin toitottaneet mun kalpeutta jo muutaman viikon. :D Tytöllä masussa kaikki ok, vastasi tasan viikkojaan. Virkeäksi kaveriksi kehuivat.

Noo siihen asti meni ihan hyvin kunnes harjoittelijaterkka kysyi tunnelmia muuten. Tämä mammahan pillahti itkuun kun niin väsyttää ja kaikkea vaivaa (paise viimeviikolla, johon antibiootit joista nyt hiiva, selkäsäryt, lantiosäryt) ja töissä on stressiä ja pelottaakin joskus töissä sikiön turvallisuus. Saikulle se oli laittamassa mutta tällä viikolla ei kyllä vaan pysty eikä kykene jäämään kun on niin kiire aikataulu.. Ei se antanut mulle sitten uutta aikaa vaan halusi että soitan maanantaina kuulumisia ja mahd. Ti lääkärille joka kirjottas viikon/kaks saikkua ainakin alkuun. Tuumasi se sitten vielä että kukaan ei ole korvaamaton näin niinku työkuvioita aatellen.. Eikä toki olekaan. :)

Voi mashnu en edes tiedä mitä sanoa :( halaus.

Täällä neuvola ohi ja ihana täti joka kuunteli kun kerroin työergonomiasta tai sen puutteesta ja se muistutti että vave tärkein mutta kun sanoin että mun kynnys on nolla mennä lekuriin ja sanoa nyt loppu mun työnteko niin täti hymyili ja sanoi että hyvä näin.
Pissa puhdas paineet mittasin kotona ja punnitus kotona katkis oli kääntynyt jo pää alaspäin ja täti ennakoi että pysyy niin päin syntymään saakka.
Vähän tuli muistutusta laskee iltaisin 2 tunnin ajan liikkeitä ja että pitäs tulla yli 10 liikettä tuona aikana meinasin kysyä että millä helvetin ajalla ja mä en pysty 2 rellottaan lattialla liikkumatta kun pissallekin pitää juosta 30 min välein :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kotiin menossa.. sain päättää ite jäänkö vuodelepoon osastolle vai meenkö lepäämään kotiin.. noh tyhmä kysymys! Tietenki kotii ku ei ne voi mitää tehä näille kivuille.. on vaa nii rajuja liitoskipuja.. olin puolisen tuntia käyrillä ja sit lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras.. ei oo onneks lepäämisen kans ongelmia ku kaikki muu paitsi paikallaan makoilu aiheuttaa nii järkkyjä kipuja että itkua saa piättää.. mut jospa tää tästä.. viikon päästä on kontrolli ultra ni kattoo sit tilannetta uudestaan..

Nii ja tiuhti on nyt sit päättäny jämähtää perätilaan.. synnärin lääkäri tokas vaa että siihe sen on tainnu jäädä ku sanoin että se on lähemmäs kuukauden napottanu tarkalleen samassa asennossa..

Nii ja tiuhti on nyt sit päättäny jämähtää perätilaan.. synnärin lääkäri tokas vaa että siihe sen on tainnu jäädä ku sanoin että se on lähemmäs kuukauden napottanu tarkalleen samassa asennossa..
Ja meidän Uppiksen todettiin tänään ultrassa olevan jo pää alaspäin, mutta kätilö sanoi että se mahtuu vielä kääntymään siellä toisinkipäin. Sais olla kääntyilemättä. Tais meinaa eilen vasta kääntyä kun mulla meinas kauppareissu päättyä kesken sen takia kun jätkä tuntu tulevan kyljestä ulos...

Takaisin