Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt oon iha ulapalla :O mulla lukee siinä kohtaa missä on noi et kiintee,kiinni ja yms nii muuta huomioitavaa koh- mitähä meinaa merkitä?:/

Mul ei oo mittailtu tota sf-mittaa. Tai kerran ehkä mut ei sitä oi merkitty mihinkä. Pitänee ehkä kysyä ens neuvolas. Nyt viikkoi 26+4.

Mun sf-mitta katottiin viime keskiviikkona kun oli menossa 28+1. Täti sai mitaks 30 cm!! Suunnilleen sellasissa mitoissa mun pitäis olla vasta vuodenvaihteen tienoilla.... Ei ihme, että mulla alkaa olla niin tukala olo :sad001

Oho Mashnu, onpa valtava, jos on tosiaan oikea mitta!
Mulla oli lääkärin mukana opiskelija, joka sai 2cm enempi kuin lääkäri. Ei se ehkä ole niin itsestäänselvää mitata sitä, jos se vähän heittää?

Sama täti mitannu nyt molemmilla kerroilla. Kuukaudessa tullu 8 cm mittaa lisää. .. Se kyllä sanoi, että vauva oli niin ylhäällä poikittain että se olis vaikuttanu tohon suureen tulokseen. Viikon päästä maanantaina äitipoli. Jos ne siellä sais jotain tolkkua tohon kokoon kun mulla on radi niin on nyt vähän pelkoa siitä vauvan koosta vaikka se vielä muutama vko sitten vastasikin kooltaan raskausviikkoja.

Ei siinä ollu ja yritin oma kannastakin katsoa,mut siis se oli siinä kihtaa missä tarkasteltiin kohdun tilannetta nii rupes mietityttää..

Se koh- tarkoittaa et kaliumhydroksiditesti on negatiivinen. Eli että ei oo bakteerin aiheuttamaan emätintulehdukseen viittaavaa.

Käs kopelolla 3cm on normi kaulan pituus, ultralla taas pitäs olla 5cm.
Voip tosiaan olla että jää palkka tulematta jos ei saikku lappua vie. Meillä noudatetaan pamia ja ohje on että toiseen työvuoroon saikun jälkeen pitää todistus omalle työpaikalle viedä. Pitkässä saikussa kannattaa palkan tulon turvaamiseksi viedä kesken sairausloman.

Meijän pomo on aika tarkka noitten saikkujen kaa.. Mulla oli pari kk sitten flunssa enkä jaksanu mennä jonottaa terveyskeskukseen joten soitin mun neuola tädille ja hän kirjotti sairasloma kehotuksen ja sain olla luvalla pois töistä mutta palkaa en saanu menetetyistä päivistä kun ei ollu lääkärin todistus.

Mä soitan kyllä vielä varmuuden vuoks sille neuvolatädille tänään, jos se vaiks kirjottais taas kolme päivää eteenpäin ettei jää lääkärin harteille kirjoittaa neljä päivää takautuvasti. Mulla iski niin hirvee flunssa nyt viikonloppuna et en oo vielä edes noussut sängystä tänään! Ja kello on siis puol kakstoista jo.

Siiiis uskomatonta!! Lääkärin soitto aika on ma-pe klo 12-13 ja nyt ku yritän soittaa nii se ei vastaa ees puhelimeen,ku menee vastaajaan!

Hitto! Juu, saan tosiaan sen saikkulapun vasta perjantaina, neuvolatäti on jo jättänyt viestin lääkärille siitä mutta ei vaan saa mulle aikaa ennen perjantaita.
Mutta sit se varsinainen huono uutinen neuvolasta: keskimmäinen sokerirasituksen arvo oli koholla (5,1 ja 11 ja jotain...) ja saan nyt kahdeks viikoks kotiin laitteen sokerin seurantaan. :( Onneks on päiväkodissa tullut hoidettua diabetes-lapsia niin tietää vähän mistä on kyse mut ei vaan jaksais tollasta enkä tykkää piikeistä... :(

Tsemppiä Janna! Mäkin olin ihan piikkikammonen eikä ekoista mittauksista meinannu tulla mitään kun vedin käden heti pois mutta nyt on alkanu jo sujua (tosin sormenpäät ihan kipeenä).

Kättä ilmaan!! Poli kontrolli takana ja kohdunsuun tilanne ei ole edennyt!!! Kanava jopa muutaman millin pitempi ku viimeks ultralla mitattuna ja suu kiinni!! Kasvu kirpulla normaalia (reisiluun mitta laahaa taas perässä) ja vettä normisti, istukka toimii hyvin! 2 vko päästä kasvu kontrolliin. Mahtavaa!
Janna ja muut beetikot, yritä lohduttautua ajatuksella että ne pikku beetikot joita olet töissä hoitanu ei parannu ikinä.. Ja heidän pistos määrätkin on tod. Näk. Vähintään tuplat. Radissahan on parasta se että se loppuu synnytykseen ja usein voi ruokavaliolla paljon pelata. Vaikka onhan se pepusta koko touhu!! Ei oi päivää etten kirois koko sairautta alimpaan.. Esikoiseni pian 8v on sairastanu ykköstyyppiä kohta 5v..

Takaisin