Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi onpas ärsyttävää Esikoinen :mad: Toivottavasti alkavat suhtautua tosissaan ja kuuntelemaan sua, sähän sen omas olos parhaiten tiedät!!!

Toi on muuten idioottimaista, että ei reagoida RR:n nousuun. Itelläki tosi matalat, joskus synnytyksessä mitattu ne huimat 120/70 ja se on jo kumma tunne ihmiselle jolla normaalisti yläpaine 90 :eek: Että jos mun kohdalla ei tuommoseen nousuun reagoitas niin purisin jo pään poikki hoitajilta!

Lääkäri kävi ja itkuksihan se meni.. kuulema hyperventiloin.. muilla se aiheuttaa verenpaineen laskua, mulla nousee.. tähtien lentelyt ym kuuluu asiaan.. en tiiä miten ne tähet on lennelly etukäteen jo viikko sit... astma kokeisiin pitää mennä.. ja ventolinella hoidetaan vaikka se ei vaikuta paskaakaan.. seurataan nyt kuitenki kuulema verenpaineita ja katotaan aamulla joitain labroja vielä.. itestä tuntuu että kaikki ei vaa oo hyvin mut lääkärit on sitä mieltä että se on korvien välissä..

Voi esikoinen.. :( ikävä kyllä en oo yllättynyt lääkärin sanoista. Mä aikanani taistelin vuoden ikäisen tyttöni puolesta, sillä oli ihan selkee astmakohtaus alkamassa ja vaadin lääkkeitä. Oli siis oireillut pitkään, ja epäilin astmaa. Lääkäri sanoi mulle, kierrellen kaarellen, että kuvittelen kaiken, ja voi ohjata mut keskustelemaan jonkun kanssa.. En unohda sitä ikinä. 4 vuotta myöhemmin ja monta kohtausta myöhemmin, diagnosoitiin astma. Et lälläslää vasn sille lekurille..

Niinpä.. eilinen lääkäri otti tosissaan ja tämä ei.. omassa työssäni oon nähny vaikka sun mitä ja ite kokeneena niin huperventilaation ku astmakohtauksen voin sanoo että kaikki oireet ei todellakaa selity kummallakaan ei edes yhessä.. noh, torstaina pääsen sen oman lääkärin luo ni sen kans parempi keskustella asiasta, kuha vointi pysyy ees kohtalaisena sinne asti..

Esikoinen, onko sun pissa tarkastettu? Toi kuulostaa mun mielestä jo raskausmyrkytyksen oireilta! Luulis lääkäreiden ottavan raskaana olevan oireet vakavasti, siinä on kahden ihmisen terveys vaarassa!

Kävi äske tuomassa purkin että pitää ottaa se 4 tunnin pissa.. kätilö kävi jotain psykiatrista hoitoo antamassa joka mun mielestä oli lähinnä koomista :D taitaa komee lääkäri kuulla torstaina miten ylpee mä oon tähän lääkäriin.. jos se akka tulee aamulla käymää ni minä voin kyllä ilmottaa että keskustelen kyllä lääkärin kans mut jonku muun ku tuon.. vähä meinaa keittää yli.. happi kulkee taas vähä paremmin ku oon vaa maannu paikoillaa mut jännästi ne tähet edelleen lentelee... ja aamulla kuulema verikokeissa katotaan verenpaineeseen liittyviä arvoja??? Wtf??? :D mitähän lie ne neki on :D

Sain siis vastaukseksi tuohon että normaalissa raskaudessa voi harrastaa seksiä mielin määrin, kunhan ei satu eikä tuu pitkittyneitä supistuksia (siis voi supistella hieman orgasmin jäljiltä ja se on ihan ok) eikä kondomiakaan tarvi alkaa käyttää.
Ja tosiaan mä kysyin asiaa ihan sen takia kun itellä on eka ja noita juttuja kun on kuullu niin ettei tuu sitten sen takia ennenaikaista synnytystä.

No tottakai asiat pitää selvittää ja olin itekin varovainen kun ekaa odotin. Kokemuksen syvällä rintaäänellä vaan totean, että se sekstailu on helpompaa nyt kun vauvan synnyttyä ;) Toki jos ei mitään estettä ole tai tule! Eikä sen yhdessä olon tartte aina yhdyntään asti mennä. Joskus on ihan parasta vaan nukahtaa toisen kainaloon ♡

Yhdyn Happyn kommenttiin että vauvan tultua ei se sekstailu aina ole päällimmäisenä mielessä... Nyt kannattaa nauttia yhdessäolosta, seksistä ja läheisyydestä. Sit voi vauvan kanssa kotona olevalla äidillä ja töissä käyvällä isällä olla aivan eri unirytmit ja aikataulut.

Ja se kans, että miten ne paikat palautuu ( ja halut ) on tosi yksilöllistä. Ei kantsi lähtee vertailemaan siinäkään suhteessa ;) Noudattaa vaan neuvolan/synnärin ohjeita hygienian ja lantionpohjalihasten suhteen niin hyvä tulee. Ja huomioi sitä kumppania (molemmin puolin) muulla tavalla. Ja huumoria huumoria.. Sit se voikin olla tosi positiivinen ylläri se "eka kerta"!

Suosittelen kans kuuntelemaan lääkäreiden ohjeita (vaikken ite olekaan tehnyt sitä :D ). Esikoisen jälkeen taisin malttaa kuusi päivää vaikka oli tikkejä, toisen jälkeen odotettiin muistaakseni pari viikkoa. Nyt epäilen että tulee pidempi tauko kun en halua riskeerata et tikit aukee ja perussairauteni takia haavojen paraneminen on hitaampaa kuin ennen.

Voiko hyperventilaatio edes kestää noin kauan? :confused: Onko sun olo helpottunut Esikoinen? Kai sait jäädä vielä osastolle? Voimia ja tsemppiä sulle! :Heartpink Se on niin ärsyttävää, kun välillä potilas joutuu ite olla tosi kovana ja vaatia hoitoa itelleen, jos ei oteta tosissaan :mad:

En oo ainakaa kuullu että kestäis, ja työkavereitten kans puhunu että ei tää iha passaa tähä diagnoosiin.. mut on olo aavistuksen helpottanu, levossa ei oo enää nii vaikee olla mut ei tarvi paljoo liikkua.. täällä kyllä nähtävästi saa tosissaa taistella, ottaa ne jotain kokeita vielä huomenna ja pissa katottii nyt illalla, en vaa tiiä mitä siitä sanottu ku ei täällä tämä informaatio oikee pelaa..

Mistä se tähtien lentely silmissä sit voi johtua? Eilen nimittäin ensimmäistä kertaa ikinä minulla lensi silmissä tähtiä. Aika juvela hetki..

Takaisin