Johan oli neuvolakäynti aamulla! :D
Viikkoja nyt 26+0. Alkuun kaikki ok, verenpaine 123/76, sf 25, pissa puhdas, vauvan syke 150, liikku hyvin ja kääntyny jo raivotarjontaan. Paino oli pudonnut 300g, eli suunnilleen tuo -2 kg edelleen. Tällä kertaa en saanut nuhteluja, pudisteli vaan päätä ja huokaisi. :D Influenssarokotteen tökkäs kans.
Flunssan ja selän takia kirjoitti sit loppuviikon sairaslomaa. Sit puhuttiin valmennuksesta ja kun oli puhe imetyksestä sanoin ohimennen et oikeasta rinnasta on jo alkanut tihkua "maitoa" (vasen edelleen rutikuiva) ja itse asiassa viime yönä heräsin siihen et oikea rinta ja käsivarsi oli tahmean märkiä ja lakanassa vajaan 10cm lätäkkö. Siinä kohtaa terkkari jähmetty paikoilleen ja vaan tuijotti mua! Mä ihmettelin mitä mä nyt sanoin väärin... Sit hän selitti että ilmeisesti supistukset on saaneet oksitosiinituotannon käyntiin ja oksitosiini on saanut maidon tuotannon käyntiin (pieni tihkuminen on normaalia mut ei lätäkkö lakanassa). Ja jos oksitosiinituotanto on jo noin tehokasta se voi myös käynnistää synnytyksen! Sain määräyksen ottaa rauhallisesti kotona, HETI jos supistuksia tulee säännöllisesti tai on kipeitä pitää mennä TYKSiin kortisonipiikille ja rauhoittamaan supistukset lääkkeillä. Lääkäriajan sain vasta ens viikon perjantaille mutta saikkua siihen asti ja terkka meinas etten kyllä mene enää töihin lainkaan.
En tiedä oliko tää taas mun terkkarin ylireagointia vai mitä, pitää vaan odottaa lääkäriin et saa tietää lisää. Onneks tulin maininneeksi viime yön "kosteuden"...