Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Seri: Aktiivinen Synnytys Ry ainakin vuokraa TENS-laitteita. Itsekin olen sitä miettinyt. Hintakaan ei ollut paha; muistaakseni 40€. Laitteen saa käyttöön 2 vk ennen LA:ta ja sen saa pitää samaan hintaan synnytykseen saakka, vaikka menisikin yliajalle.

Ja Vauvantai vuokraa TENS-laitteen 45€/ 4vko, + 5e postituskulut :)

Johan oli neuvolakäynti aamulla! :D
Viikkoja nyt 26+0. Alkuun kaikki ok, verenpaine 123/76, sf 25, pissa puhdas, vauvan syke 150, liikku hyvin ja kääntyny jo raivotarjontaan. Paino oli pudonnut 300g, eli suunnilleen tuo -2 kg edelleen. Tällä kertaa en saanut nuhteluja, pudisteli vaan päätä ja huokaisi. :D Influenssarokotteen tökkäs kans.
Flunssan ja selän takia kirjoitti sit loppuviikon sairaslomaa. Sit puhuttiin valmennuksesta ja kun oli puhe imetyksestä sanoin ohimennen et oikeasta rinnasta on jo alkanut tihkua "maitoa" (vasen edelleen rutikuiva) ja itse asiassa viime yönä heräsin siihen et oikea rinta ja käsivarsi oli tahmean märkiä ja lakanassa vajaan 10cm lätäkkö. Siinä kohtaa terkkari jähmetty paikoilleen ja vaan tuijotti mua! Mä ihmettelin mitä mä nyt sanoin väärin... Sit hän selitti että ilmeisesti supistukset on saaneet oksitosiinituotannon käyntiin ja oksitosiini on saanut maidon tuotannon käyntiin (pieni tihkuminen on normaalia mut ei lätäkkö lakanassa). Ja jos oksitosiinituotanto on jo noin tehokasta se voi myös käynnistää synnytyksen! Sain määräyksen ottaa rauhallisesti kotona, HETI jos supistuksia tulee säännöllisesti tai on kipeitä pitää mennä TYKSiin kortisonipiikille ja rauhoittamaan supistukset lääkkeillä. Lääkäriajan sain vasta ens viikon perjantaille mutta saikkua siihen asti ja terkka meinas etten kyllä mene enää töihin lainkaan.
En tiedä oliko tää taas mun terkkarin ylireagointia vai mitä, pitää vaan odottaa lääkäriin et saa tietää lisää. Onneks tulin maininneeksi viime yön "kosteuden"...

Eka lääkäri käyty, 26+6. Motkotti painosta, joka nyt sit neuvolan vaa'an mukaan on +10,1kg. Ja tupakkasaarna tuli taas varmuuden vuoksi, vaikken oo kahteen vuoteen polttanut kuin juodessa eli en raskaana.

Muuten neito jatkaa kasvuansa yläkäyrällä ja kaikki ok. Influenssarokotteenkin sain samalla.

Huh. :eek: Hurjia uutisia tosiaan, Janna... Olipa hyvä, että tulit sen lätäkön maininneeksi. Nyt otat tosiaan iisisti, että pikkuinen pysyy vielä yksiössään kasvamassa. Kiitos myös, että valistit meitä muita. Eipä ole tullut mieleenkään, että tuollaisestakin asiasta kuin maidon tulosta pitäisi huolestua.

Täällä neuvolassa käyty ja sanoi,että hienosti paino noussu vaikka edellisessä neuvollassa nuhdeltiin ylipainoa :D 315g tullu lisää ja kuulemma viljas lapsi ja hieno,kaunis ja tasainen syke oli neidillä :)huomenna ois vuorossa lääkäri kun sanoin etten enään jaksais olla töissä,saa nähä antaako saikkua :)

Mashnu, kyllä mä ihan itse näppäränä tyttönä varailin ne samalle päivälle kun ajattelin säästyä ravaamisen vaivalta ;) Mutta taisi vähän pieleen mennä ;)

Knyttet, niin mäkin yritin saada tän päivän neuvolan ja huomisen rasituksen samalle päivälle mut ei vaan onnistunu.

Chattailin mun kätilö-serkun kanssa ja hän oli kans sitä mieltä et ei oo hyvä jos maitotuotanto on jo noin aktiivista mutta hiukan kyllä terkkari ylireagoi... Eli otetaan nyt vaan normisti rauhallisesti kotona ja odotellaan ens viikon lääkäriä ja mitä mieltä hän on. Voi olla et terkkari kans on varuillaan kun esikoinen synty keskosena ettei vaan käy samoin tai tule vielä aiemmin.

Ai niin, unohdin kertoa et sain nyt kans sen sairaalaan toimitettavan paperin. Kysyin ipanasta ja terkka sano et joo, kyllä heilläkin on ipana käytössä mutta kun hän unohtanut salasanansa ohjelmaan niin hän ei voi luoda tunnuksia mulle, siks sain paperiversion. :D

Mä oon kerralla saanu vasta n. 3cm halkasijan läikkiä kotimekkoon, tosin just eilen huomasin että yöllä tihkunu kans kun lakanassa on läikkä (jo kuivunu), pitäsköhän se käydä mittailees :D

Untuva, mulla ei ollut vaan tuo läikkä lakanassa vaan tosiaan koko tissi ja melkeen kainalosta kyynärpäähän märkää ja tahmeeta! Mietin tässä jo pitäiskö laittaa maidon kerääjä rintsikoihin yöksi ja alkaa kerätä jo maitoa pakkaseen jos tällä lailla jatkuu! :D :D

Huh, no oot sä sitten herunu. Kuitenkin jotain imetysunia näit ;)
Mut hyvä että tuohon nyt tartuttu, pidetään kumminkin peukkuja että ei päätä pieni vielä syntyä.

Tuli tuosta maidon erittymisestä mieleen että käynnillä oli th opiskelija jolta meinasi leuka loksahtaa paikoiltaan kun th kysyi multa vieläkö imetän esikkoa..ja vastasin sen vielä iltatissillä käyvän :-D sen hämmästys oli niin aitoa että meinasi alkaa naurattaa väkisin..

Täällä on eletty jännä ja vähäuninen yö.. illalla tulin synnärille kovan hengenahistuksen vuoksi, siinä sit otettii vaikka sun mitä koetta ja sydänfilmissä ja veriarvoissa oli häikkää.. ei muutako päivystys keuhko ct kuvaan kattoo onko se iskeny embolian, sitä ei löytyny mut nyt sit oon yön ollu osastolla ja katotaa mitä lääkäri sanoo ahistukseen..

Ohhoh! Olikos sulla astmaa taustalla? Mutta joka tapauksessa, hyvä että oot hoidossa nyt! Tsemppiä ja parempia vointeja sulle sinne!

Takaisin