Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinushka, mulla oli kohdunsuulla sama tilanne vajaa neljä viikkoa sitten ja sain 2 viikkoa saikkua! Nyt oon ollut 1,5 viikkoa töissä ja saa nähdä pistävätkö saikulle torstain neuvolakäynnillä (toivottavasti). Mitä sulle on sanottu painosta kun on -5kg?

Nii onko toi saikun paikka kun toi kohdunsuu on auennu toisesta päästä?
Eipä ne oo sanonu painosta mitään, kun on tota ylipainoo ja kuitenkin melkein paino tippunu aikasemmissakin raskauksissa n.10 kiloo. Imettäessä tulee sit takasin, mikä ei ookkaan enää kivaa :D

Seri: Aktiivinen Synnytys Ry ainakin vuokraa TENS-laitteita. Itsekin olen sitä miettinyt. Hintakaan ei ollut paha; muistaakseni 40€. Laitteen saa käyttöön 2 vk ennen LA:ta ja sen saa pitää samaan hintaan synnytykseen saakka, vaikka menisikin yliajalle.

Niinushka: mulle lääkäri sano TYKSissä et kohdun ulkosuun aukeeminen sinänsä ei aiheuta saikkua (kunhan sisäsuu on tiukasti kiinni!) mutta jos supistelee paljon se pitää saada loppumaan saikulla. Siks mäkin menin takas töihin kun supistukset lähestulkoon lakkas saikun aikana. Mut nyt on siis tulleet takas taas töissä ollessa. :(
Mulla on kans reippaasti ylipainoa ja kuitenkin olen saanut vaan haukkuja kun paino on jämähtänyt tohon -2kg! Saa nähdä mitä torstaina sanoo kun ei paino oo vieläkään noussut.

Mulle tosiaan kehuu vaan th et hienosti menee jos paino ei nouse, mutta ei toki dietilläkään saa olla.
Ja tosiaan toi lääkäri ei mitenkään kuunnellu kun sanoin et supistelee monta kertaa päivässä ja välillä on todella kipeitäkin.
Kai se on sitten vaan haettava se 3 päivää kerrallaan jos tää pahenee.

Eikai sillä painolla niin väliä (jos sitä on jo etukäteen "tarpeeksi") kunhan sf-mitta kasvaa tasaisesti?

Tohon saikku keskusteluun vielä, että ite oon ihan hajalla. Astma on pahana, eikä henki kulje. Lääkkeitä menee enemmän kuin saisi. Ja se väsyttää, siis ne lääkkeet. Ja toi mun jalka on välillä niin kipee et en pysty sillä yhtään kävelee. Mut tiedän just ton, et vaik kuin valittaisin niin en saa tarpeeksi saikkuu. Ei se pari päivää auta mitään. Oon onnellisessa asemassa kun saan omalla ilmoituksella olla sen max 3pv saikulla. Mut ollut jo sen verran et enää en kehtaa. Pitää vaan sinnitellä, vaikka työkaveritkin sanoo et jää pois jo. Mä jo ärähdinkin et ei kukaan mulle kuukautta määrää saikkuu, höpö höpö.

Mä olin maanantaina tosiaan töissä saikun jälkeen ja tuntu, että koko ajan joudun vakuuttelemaan työkavereita, että jaksan ja selkä on Ok... Näytin niille ihan, että on mulla täällä tämmönen tukivyökin! Esimies on kans huolissaan. Meillä yks työntekijä sai keskenmenon toissa talvena. En muista hänen silloisia viikkojaan, mutta vatsa kyllä jo näkyi ja odotus oli kaikkien tiedossa.

Neuvola takana. Aluksi todettiin, että on sitten nykyiseen ohjelmaan kuulumaton käynti. Edellisellä kerralla oli joku sijainen, joka ei uudesta ohjelmasta ollut ietoinen, mutta oli se ihan kiva nähdä tuo omakin terkkatäti taas vaihteeksi. Tänään siis rv 26+4, pissa oli puhdas, Hb 126 eli ei tarvetta lisäraudalle, verenpaine 116/66, sf-mitta 24 ja sikiön sykkeet vaihteli kovasti. Riehumisen aikaan nousi heti, mutta pääasiassa oli rauhallisena, jolloin syke +130. Seuraava neuvola sitten vähän ennen joulua.

Mulla Hb noussu 116<122 ku tuplasin annoksen. Painoa puntari näytti 100g vähempi ku kk sitte eli olen taas laihtunu :) Verenpaine oli 102/72. Sydänääniä kuunnellessa täti totes, että poika on poikittain. Kaks kertaa sai täti sitte nyrkistä ku kehtas sillai vakoilla pientä.... :grin Kiukkuinen äitin poika :Heartbigred

Mashnu, luin että "puntari näytti 100kg vähempi" :grin pitäis olla aikamoinen mamma jo, et tuommonen onnistuis! :wink

Onneks ei sentäs niin kova lähtöpaino ollu, että olis varaa sata kiloa laihtua :grin

Seri meillä on sama neuvolakin näköjää..mulla on nyt rv 25+4 ja oon käynyt 4krt + yhdellä niistä oli samassa se lääkäri. sit mulla on seuraava nyt 20.11.

Mulla oli eilen lääkäri ja neuvola ja ennen niitä kävin sokerirasituksessakin, mikä ei selkeästi ollut hyvä idea. Rasituksen jälkeen oli tietty kauhea nälkä ja vedin ruokaa kaksin käsin ja sehän näkyi tietty painossa. Lisäks pissan glukoosi (?) oli +1 ja verenpaineet koholla. Yläpaine yli 140, oli vähän kiire ja ressi aamu. Toki paine voi johtua muustakin. Alapaine oli ok. Lääkäri.ultraa nopeesti ja kaikki oli kunnossa, vauva edelleen istuskelee pyllyllään kohdunsuun päällä. Asiat siis periaatteessa kunnossa vaikka kaikki arvot ihan persiillään ;-) tänään voi soitella rasituksen tuloksia..

Knyttet. Kui ne samana päivänä kaikki oli?? Kuulostaa eriskummalliselta. Mulla ei saa olla neuvola ja polikäynnit edes samalla viikolla vaan ehdottomasti kahden viikon välein, saati että sokerirasitus samaan nippuun. Kai sä huomautit niille asiasta??

Terveydenhoitajalla käyty (28+1) ja kaikki kunnossa. Paino 77,4 kg (muutos 700 g/vk), joten nyt ollaan kymppikerhossa. Painoa tullut tähän mennessä 11,4 kg. Verenpaine 121/69. Sf-mitta 24 cm eli ala- ja keskikäyrän välimaastossa jatketaan. Syke vaavilla 145, tosin tällä kertaa oli hieman hankala saada syke kun pikkunen heilu koko ajan ja meni karkuun... Voi toista! :)

Varattiin seuraava terkkariaika, mut lääkäriaika jäi varaamatta kun ei ollut joulun jälkeiset ajat ja lomat vielä tiedossa. Aikoi soitella kun selviävät.

Takaisin