Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli taas kuukausittainen käynti äitiyspolilla raskausdiabeteksen seurannassa. Tähän asti vauva on ollut lähes viikon isompi kuin pitäisi, mutta nyt oliki sitten ihan normaalikokoinen?? Verenpaineet edelleen hyvissä lukemissa ja sokeriarvoissakaan ei tällä kertaa ollut mitään napisemista. Poika oli perätilassa ja näytti maistelevan varpaitaan :) Nyt sitten toivotaan, että painonkehitys pysyy jatkossakin aisoissa ja että vauveli kääntyy ajoissa oikein päin. Kuukauden päästä taas tarkistellaan. Tänään sain lyötyä lomatkin lukkoon ja vapautus töistä mammailupuuhiin on 12.12 :grin

Onpa kurja tilanne Femmina :/ Sanoivatko tarkalleen, mikä olisi ollut tytöllä ultrassa ongelmana? Toivotaan, että kaikki olisi hyvin.

Nonnih! Kela-neuvola käyty. Oma paino noussu näille viikoille 6kg... sf-mitta sievä, 18cm. Vauva on virkee, pulssi paukkuu 150-160 hujakoilla. Oma Hb oli taas tippunut alle 100 :( Ilmankos ei oo ruokahaluja. S-lomaa vähän tarjoili, näytin kai niin surkealta ;) No koittelen jaksaa vielä.
Vaan on ne pienen sydänäänet ihan ihania!

piti tulla käymään labrassa... Neuvolassa eilen hb 94 ni tarkistetaan vielä suonesta... Mulla on keliakia ni se vaikuttaa taudan imeytymiseen mut ei vielä koskaan oo ollu noin matala ja rautaa oon syöny kuitenki koko raskauden ajan :o

Mä en tajua miten te, joilla on hb alle sadan, ylipäätään pysytte tolpillanne?!? Mä varmaan makaisin sairaalassa siinä kohtaa! :D mulla on colitis ulcerosis (krooninen haavainen paksusuolen tulehdus) ja hb:ta tarkkaillaan säännöllisesti verikokeilla. Mä olisin jo paniikissa jos menis alle 130... :D

en mä oo ainakaa huomannu itessäni mitää.... ei väsytä ja muutenki tosi hyvä olo :) ehkä oon sit vaan nii tottunu matalaan hb:n ku se on mulla ollu aina matala ja niin myös mun äidillä, mut ei kyl ikinä tosiaan noin alas vielä menny :o
vielä ainaki omilla jaloilla oon pystyny olee :D

Mulla ei taas varmaan millonkaan ole mitattu yli 130 :confused:
Mutta kyllä tää sadan kieppeillä huojuminen on vähä niinko tuulen mukana höntyilisi.

Täälläkin oli tänään neuvola :) viikko 24+2 sydänäänet hyppeli siinä 150 päällä ja sf mitta oli 21. Mulla kans tuo hb alhaalla oli nyt 116 , että pitäis rautaa hakea :) ja tossa kolmen viikon päästä nyt ylimääränen lääkärikäynti , tarkistetaan vauvan kokoa ja lapsiveden määrää :) esikoinen painoi alle 3kg vaikka synty yliaikasena ja lapsivettä oli niukasti ja tästä syystä ramppasin äippäpolilla aika tiuhaan niin nyt tarkistetaan tilanne että pitääkö taas käydä useammissa tarkistuksissa..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minä nyt oon sitten saikulla tämän loppu viikon ja koko ensi viikon. Syynä lannerangan kipu. Lääkäri kyllä tarkasti kohdunkaulan, nyt ensimmäistä kertaa. Se oli onneksi kiintee ja napakka, mittaa se 4cm eli kipeet supistukset ei oo tehneet mitään tuolla alhaalla. Huojentunut olo siitä! Samalla nappasi sieltä sitten näytepaloja :oops: Tää väsymys/pahoinvointi ja alhanen Hb kai siihen aiheena (?). Kävin vielä verikokeissa ja sain matkaani pissapurkin. Mikä ei ollu hyvä juttu, koska minulla ei ollut mitään laukkua mukana. Lääkäri oli kuitenkin sanonut, että kävely tekee hyvää ja saakin kävellä niin mietin vaan, että miten kävelen kaupungin halki kotiin se pissapurkki kädessä? Sitten, älkää naurako, fiksuna tyttönä tungin sen takin sisään tuohon rintojen päälle :grin Oli niin hyvä ilma, että pakko oli kävellä kun vauva saa sitä kautta happee enemmän! Cittarissa vaan huomasin, että se epäilyttävästi pullottaa ja RATISEE takin sisällä se näytepakkaus. Mietin sitten, että hitto jos tulee vartija niin mää kuolen häpeästä siihen paikkaan :oops: Ei onneks tullu.

Kysyisin teiltä fiksummilta, miten sisätutkimus tehdään?

No siis lääkäri kädellä eli sormillaan tunnustelee emättimen sisäpuolelta yleensä juuri sitä kohdunkaulaa. Itse pötkötät selällään siinä tutkimuspöydällä. Samalla saattaa painella vatsaa päältäpäin toisella kädellä. Onhan se vähän epämukavaa, mutta pitää aatella että vauvan parhaaksi. Se ei satu.

Sama kuin untuvalla käynti 24.10 seuraava 24.11

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Perjantaina neuvolaan.... iik ja piikkiä saamaan. Pitää pyytää ottamaan hb, ku on ollut laskusuuntainen. Huimaa välillä aika kovasti ja rr ollu alhainen... :/ toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin. :)

Mullakin tulee marraskuusta neuvolavapaa, mutta pitää minun pari kertaa olla sinne puhelinyhteyksissä labravastauksien takia. Ja sokerirasitushan se on käytävä.

Takaisin