Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänää tuli käytyä pitkästä aika neuvolassa :) Kaikki oli oikein hyvin... vauvan syke kiihtyi välillä 160 ja laski jälleen 150 :) Mitäköhän mahtoi siellä oikein touhuta :D Kiloja olin keränyt viimisen kuukauden aikana vähän runsaammin! Vimeksi neuvolassa mulla oli koko aikana tullut 4kg mutta nyt mulla oli jo kertynyt koko ajalta 7kg :D Joten kuukaudessa olen melkeen tuplannut määrän :oops: Hups... Mut neuvolatäti lohdutti, että kaikki oli ilmeisesti tullut mahaan koska sf mitta oli nousut 19 ja 26 kuukauden aikana :) Tyttö ottaa selkeesti nyt kasvu spurttia kun ru.ssa todettiin hänet vähän pieneksi :rolleyes: Muuten ei tainnut olla mitään ihmeempiä...Vähän oli myös sormissa turvotusta...sormukset ei oikeen haluu liikkua enää :confused:

Meidän pikkusta on nyt ultrattu oikein urakalla epänormaalien aivojen takia. Parin viikon piinaavan epätietoisuuden ja epätoivon jälkeen saatiin eilen vihdoin hyviä uutisia. Tytön aivot onkin ihan kunnossa ja normaalit! :) Voi niitä onnen kyyneleitä ja sitä mahtavaa tunnetta, kun ultraava lääkäri kertoi ettei löydä mitään häikkää aivoista, ja kadoksissa ollut aivokurkiainenkin oli magneettikuvissa löytynyt! Oltiin jo asennoiduttu siihen, että meidän neidin aivoissa on häikkää eikä hän tule samalla lailla kehittymään kuin muut. Parin viikon itkeskelyn ja maailman vihaamisen jälkeen saakin olla vaihteeksi aivan onnensa kukkuloilla ja hymyillä jatkuavasti :) Meidän pikkuihme on todellinen ihme <3

Maarit: mä olen pitänyt sormuksia kaulaketjussa jo kuukauden päivät kun oli välillä ongelmia saada ne pois. Mulla on sormet aivan nakit! Harmittaa kun tekis mieli ommella jotain mutta ei näillä nakeilla kykene. :(
Tiedän etten juo tarpeeks vettä mutta toisaalta olen miettinyt kans että mitä mun paino sit mahtais olla jos turvotus laskis?! :/ Nytkin neuvolatäti nipottaa painonlaskusta niin sit olis vielä pahempi tulos.

Ihana kuulla Femmina! :) Nyt vaan nauttimaan loppu raskaudesta!
Jenna75: Hyvä idea... pitääpä etsiä sopiva ketju niille vielä :) Tuo juominen on kyllä ongelma... se tuppa unohtumaan kyllä aivan liian usein :oops: Ei sen pitäisi olla niin hankalaa mut sitä se kuitenkin se on...

Ihana kuulla Femminan hyviä uutisia! :)

Meillä oli tiistaina 4D-ultra. Poju ei halunnut meille kasvojaan näyttää, mutta tärkeintä oli kuulla, että kaikki näyttää hyvältä. Painoarvio oli 1.033 kg (rv 26+2) ja mittojen mukaan vastaa rv 27+0 eli vähän yläkäyrällä mennään. Yllätyksekseni mulle sain tietää jotain, mitä mulle ei tähän mennessä ole neuvolassa kerrottu: mun korkea verenpaine ja siihen käyttämäni verenpainelääkitys voi aiheuttaa vauvan hidasta kasvua ja istukan virtauksen heikkenemistä. Siis miksi tätä ei ole neuvolassa seurattu, vaikka sieltä olen lääkkeetkin saanut?! Onneksi ei ole vaikuttanut kasvuun. Ehkä mun radi on edesauttanut sitä. :rolleyes:

Lääkäri mittasi myös ultralla mun kohdunkaulan ja ihmetteli, ettei sitä oltu aiemmin tehty. Juu, neuvolalääkäri ei tehnyt edes sisätutkimusta...

No, saipahan lääkäri mun taustatietojen mukaan ultrakäynnille jopa 3 lääketieteellistä syytä (joista yksi oli "muu riskiraskaus", jota myöskään ei neuvolassa ole noteerattu), joten yritetään nyt sitten saada kela-korvausta tuosta käynnistä.

Meni kyllä vaan usko koko neuvolakäyntien merkitykseen. Mulla tuntuu olevan kovin kokematon terkkarikin. Esimerkiksi valittelin sille viimeksi kovasta väsymyksestäni ja sanoin, että erään työpäivän jälkeen vain itkin väsymystäni ja etten jaksaisi oikein töissä enää, niin hän vaan kommentoi, että pitää mennä puhumaan työterveyshuoltoon tai neuvolalääkärille... :eek::mad:

Femmina: Ihana kuulla, että kaikki on hyvin. Olette olleet mielessä tässä useana päivänä. Huoli oli varmasti teillä suuri! Onneks tilanne on nyt kääntynyt parhain päin <3

Ihana kuulla femmina, että ihme tapahtunut ja kaikki on hyvin! Ihanaa ja vähemmän dramaattista loppuodotusta!

Tutvotuksesta vielä... mä oon pitäny sormuksia kaulassa jo elokuusta lähtien ja enää eivät mee edes nivelestä yli. Mutta muuten en huomaa sormissa mitään ihmeellistä.

Hienoa femmina onneksi pääsitte jatkotutkimuksiin ja saitte noin hienoja uutisia :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihanaa, Femmina!

Ja kaykay, onneks nyt sait kuulla noista asioista, sun pitää ottaa ne neuvolassa esille. Jospa niitä sitten alettais seuraamaan paremmin.
Tosinhan toi ero asiakkaasta huolehtimisessa yksityisen ja kunnallisen välillä on kai ihan yleinen asia...

Ihanaa Femmina et saitte iloisia uutisia :Heartred Oot ollu ajatuksissa päivittäin!
KayKay nyt sitten otat neuvolassa puheeks nuo ja vaadit seurantaa.

Noniin, nyt on neuvolassa käyty, ylimääräinen käynti siis. Menin vaan verenpainetta mittauttamaan, niin innostui täti tekee muutakin. Enkä pistänyt hanttiin. :) Olen siis väsymyksestä ja jalan takia saikulla loppuviikon. (Jalassa joku hermo puristuksissa ilmeisesti, maanantaina fyssari niin tiedän lisää) Kuunneltiin vauvan sydänäänet, jotka oli ihan ok, välillä tipahteli alas mut kuulemma normaalia vielä tässä vaiheessa. Kohdun kasvu ok, 25cm oli mitta eli siellä keski ja yläkäyrän puolessavälissä mennään. Painon nousu ollut taas omaa luokkaansa, 3kg tullut viimekäynnistä..eli kk sitten. Ei sanonut siitä mitään, totes vaan et hyvä kun on se sokerirasitus parin vkon päästä. Väsymykseen ei osannut sanoo uutta, pitää vaan jättää höttöhiilarit pois. Jos se auttais. Nyyh. :D

Onnee hyvien uutisten saaneille!!
Itellä tänään lääkärineuvola takana ja kaik oli päin mäntyä! Alkaen siitä että lääkäri oli varattu väärällä päivälle, liian painon nousun, korkeen verenpaineen ja matalan hempan kautta huipentumaan eli kohdunsuun ennenaikanen kypsyminen on tälläkin kertaa alkanut, lisäksi vettä niukasti normaalin rajoissa ja vartalon mitta viikoa pienempi kuin muut mitat jotka siis viitais istukan vajaatoimintaan.. Näin ollen loppuaika saikkua ja huomenna kiireellisellä lähetteellä keskussairaalaan paremman tiedon ja laitteen äärelle.. Pelottaa, itkettää, vituttaa, ärsyttää, ahistaa ja surettaa.. :(

Takaisin