Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla menee 4 viikon välein normaalistu, tosin nyt on kyllä tullu ravattuu 3x kuukauden sisällä melkein, kun oli niitä supistuksia ja alavatsakipuja.

Mulla on kerta kuukaudessa tahti neuvoloiden suhteen vaikka kyseessä onkin jo toinen lapsi..

Minunkin terkkari ois mieluiten antanut marraskuun loppuun ajan, mutta mulla kiire se viikko. Mutta on nämä käyntikerrat tosiaan harvennu siitä mitä ne oli 11 vuotta sitten!

Mulla oli tänään äippäpolille käynti..lääkärin luokse ultraan oman perussairauden sekä jonkun matalan verikoearvon takia.
Neuvola on seuraavaksi 21.11. ja seuraava äippäpolin ultra 1.12.!Neuvolat mulla 4vkon välein ja ultrat 1kk:n välein.

Kasvua siis noissa ultrissa seurataan.Lääkäri ultrasi masun päältä ja kertoi koko ajan,että hyviä mittoja tulee.Viikkoja vastas mitat yhden päivän heitolla oikeaan menossa olevaan 24+4 :)
Virtaukset oli hyvät ja lapsivesi määrä normaali.Painoarvioksi sai 725g :grin mitäs muilla on saatu tässä kohtaa?

Lääkäri sanoi,että masu on pieni ja sf-mittaa pitää neuvolan seurata,ja sieltä laittaa lähete äippäpolille,jos käyriltä tippuu..silloin kela-neuvolassa se oli vaan 17cm.
Kovasti naureskeli vauvelin liikkuvuutta ja temmellystä :) ei tykkää ollenkaan ultran mittauksista eikä sydänäänten kuuntelusta..karkuun pyrkii :) lääkäri yritti nyt myös katella sukupuolta ni jalat piti ristissä,mut poikahan meille viimeks lupailtiin :)

Mitkäs sulla oli Ansku viikot? Mulla pari viikkoa sitten RU:ssa vauvan arvioitu paino 420g ja sf-mitta viikko sitten 18cm. Nyt siis rv 23+4

Mulla oli painoarvio viikolla 23+1 540g. Muut mitat vastas viikkoja mut paino vastas jotain 22+4 muistaakseni. Niin on edelliset kaksikin olleet pienikokoisia.

Mulla on viikot nyt 24+4 ja painoarvio 726g

rv 20+4 painoarvio oli äippäpolilla 397g....17.10. eli rv 22+1 kävin neuvolassa ja siellä sf-mitta oli tuon 17cm ja silloin tuli seuranta tuohon sf-mittaan....

Mä käyn radin takia äitiyspolilla kuukauden välein ja neuvola on myös kuukauden välein. Rytmi on se, että 2 viikon välein oon joko polilla tai neuvolassa käymässä. Ens viikolla on neuvolan vuoro. Viikko sitten maanantaina olin viikoilla 25+6 ja painoarvio oli 879 grammaa.

Painoarvio oli perjantaina 24+4 A:lla 764g ja B:llä 750g. Sf-mitta on varmaan joku 27-28cm nyt.

Mullakin on neuvola ollut kerran kuussa, se tuntuu ihan sopivalta väliltä. RU:ssa painoarvio oli 380g ja RV oli silloin 21+2.

Onko kukaan muu tossa sf-mitta seurannassa?
Mie en asiaa ressaile,koska ei se sillä muutu ja ressi ei tee hyvää vauvalle eikä itelle,mutta kyl se välillä mietityttää ihmetyttää...ehkä jos se olis vaan neuvolan yhen th:n mielipide,et seurataan,niin en asiaa niin paljon aattelis,mut kun äippäpolin lekurikin asiaan kiinnitti huomiota,käski sanomaan neuvolaan et pitää seurata ja alko puhumaan et neuvola sitte laittaa lähetteen jne... :confused:

Meillä oli tänään rv 24+2 rakenneultran uusinta/tarkistus ja kaikki oli loput rakenteet oli niin kuin pitääkin. :) Painoarviot A oli 630g ja B 621g.
B näytti vähän haaruksiaan ja poikaa lupaili. A:an sukupuolesta ei vielä havaintoa kun selkäpuolta vaan esitteli. Päätarjonnassa molemmat. Kuukauden päästä sit seuraava ultra.

Minä kävin äsken ensimmäistä kertaa Kanta.fi:ssä kun yritin nähdä minun viime viikkoisia labravastauksia. No niitä en löytänyt, mutta äitiyspolin merkinnät löysin: "Yksi virkeästi liikkuva sikiö perätilassa" Jep, that`s my baby :Heartpink

Janna, en ole juurikaan perehtynyt asiaan, mutta jostain merkeistä voidaan kai päätellä että on identtiset. Esim. jos on istukka ja suonikalvo yhteistä ja ovat samaa sukupuolta. Muutoin ei kai voida sanoa ultratessa onko identtiset. Meillä on kummallakin omat istukat sun muut, mutta varmaksi ei voida sanoa epäidenttisiksi, jos molemmat olisivat poikia ja samannäköisiä. Dna testillä sit joskus selvitetään jos niin käy.

Takaisin