Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
manna mä vaihdoin raudan nestemäiseen ku ei tahtonu tabletit oikeen imeytyä hyvin. Nestemäisellä heti paremmat tulokset:)

Onks jollain kokemusta, kestääkö maha paremmin rautaa nestemäisessä muodossa kuin tabletteina? Mulle ei oikein sovi ne tabletit (aiheuttaa pahoinvointia ja ummetusta), joten jätin ne pois. Nyt on vaan taas hemoglobiini laskenut, niin pitäis ottaa uudestaan käyttöön...

No mun täytyy todeta, että mulla tuo nestemäinen tökki vastaan sillon vuonna 2004. Sisko sitä kehui monen muun ohella, mutta minulle siitä tuli huono olo. Voi toki liittyä sen aikaseen raskauspahoinvointiin.

Pihlajanmarja, mulla taas ne tabletit auttaa ummetukseen. Sitä ennen jouduin käyttää lääkettä siihen vaivaan mutta rautatablettien jälkeen en oo tarvinnu.

Eilen oli kontrolliultra ja saatiin lähete vielä tyksiin ensi viikolle. Pahalta näyttää, että siellä pikkusen aivoissa olisi jotain vialla... :( Kova yritys pitää mieliala korkeana jo vauvankin voinnin vuoksi, mutta vaikeuksia tuottaa kun koko ajan vaan itkettää. Toivotaan että ensi viikolla saadaan selvyys asiaan.
Ja tyttölupaus saatiin :)

Voi ei :( Ja vielä viikonloppua vasten! Ei varmana ole helppoa odottaa tietämättömänä ja pelätä!

Onnea kuitenkin tyttölupauksesta ♡ Toivon, että siellä kuitenkin kaikki kääntyy hyvin!

Voi kurjaa femmina! Toivottavasti vika aivoissa on kuitenkin sen verran pieni ettei ainakaan kovasti vaikeuta vauvan elämää. Ja vaikka vaikuttaisikin niin yhtä rakas tytteli sieltä siitä huolimatta varmasti syntyy <3

Femmina, oliko mitoissa heittoa vai ns. mustia aukkoja liikaa? Meidän esikoinen syntyi keskosena ja synnyttyään tutkittiin aivot ultralla ja lääkäri löysi muutaman mustan aukon aivoista mutta sanoi että se on ihan normaaila niitä on kaikilla jos vaan tutkittais kaikki yhtä tarkkaan. Toisilla on niitä enemmän ja toisilla vähemmän... Tiedän että nyt tekee varmasti mieli googlettaa ongelmaa mutta googlella valitettavasti tahtoo aina löytyä ne pahimmat vaihtoehdot!

Tsemppiä femmina, ei lohduta tässä tilanteessa mutta voihan olla että on väärä hälytys / vika ennakoitua pienempi / väärin tulkittu havainto tmv mutta pistävät eteenpäin kokeneemmalle taholle joka osaa antaa varmemman vastauksen. Epäselvissä tapauksissa vaan pitää tutkia huolellisesti ja vaikka tieto mahdollisesta viasta lisää tuskaa tässä vaiheessa antaa se teille aikaa sulatella asiaa ja lääkäreille aikaa miettiä mahdollisia hoitolinjoja jos kyseessä onkin esim leikkauksella korjattavissa oleva tilanne.
Tsemppiä sinne <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kävin eilen lääkärissä viikon 24 tarkistuksessa:
Pissa puhdas
Verenpainetta ei mitattu kun olin mitannut aamulla
Punnittu ei kun olin punninnut itseni aamulla
Kohdun korkeus oli 21 cm joten nätisti keskikäyrällä nyt
Aika hyödytön käynti mutta sen verran sain lomatunnelmissa olevasta lääkäristä ulos että jos noita ergonomia asioita töissä ei panna kuntoon mietitään saikkua / lyhennettyä työaikaa.
Muuten sitä ei juuri kiinnostanut miten jaksoin.
Tämä tosin odotettuakin joten mieluummin asioin äitipolin kanssa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tsemppiä Femmina täältäkin! :Heartpink Toivotaan, että kaikki hyvin vauvalla kuitenkin ja että asia selviäisi mahdollisimman pian!

Tsemppiä femmina. Toivottavasti pääsette mahd nopeesti selventäviin tutkimuksiin. Epävarmuus on niin kuluttavaa :(

Kiitos kaikille tsempeistä, sitä kyllä tässä kohtaa tarvitaan.
Kaikkia aivon osia ei ultrassa näkynyt, eli jos se todellisuudessa on tilanne, niin eipä siihen sitten mitään leikkausta tai hoitokeinoa ole. Mutta toivon pientä ihmettä, että kunnon koneilla kaikki osat siellä näkyisivätkin ensiviikolla... Aika epätodennäköistähän se on, mutta aina sitä toivoa voi. Jos saadaan huonoja uutisia, niin toivon että ne on kuitenkin sen verran hyviä, ettei tarvitse vauvan tulevaisuuden selviytymisestä murehtia, eikä sillä pienellä mitään vakavaa kehityshäiriötä olisi. Meille tyttö on kuitenkin täydellinen juuri sellaisena kun tähän maailmaan tulee.

Tsemppiä femmina! Mä täällä toivon kans teille sitä ihmettä että kaikki olisikin hyvin, voimia epätietoiseen odotukseen! <3

Takaisin