Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli mieleen noi asentojutut kun karaisin yksi päivä mieleni ja katsoin ponnistusasentoja synnytystä varten. Tähän saakka olen ollut autuaallisessa symbioosissa katkiksen kanssa lainkaan edes ajattelematta että se pitää synnyttääkin..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

täällä on raskaus aikana peitto heilunu hurjat 2 kertaa, mulla ei tee yhtää mieli.. sit jos sattuu tekee ja hommaillaan ni ai saamari niitä kipuja.. eli kerkee sitä sittenki ku baby on maailmassa :)

Juteltiin eilen illalla ja kerroin miehelle ettei hän ole ainut mies jota seksi raskauden aikana pelottaa ja selvis ettei syy ollutkaan pelkästään neuvlatädin pelotteluissa, vaan on töissä stressiä, pientä remppaa pitäis kotona tehdä jne. Eli ylsinkertaisesti vaan liikaa ajateltavaa (ja miehethän ei tunnetusti kykene multitaskingiin!). :D Eli mulla on vielä toivoa saada kunhan tilanne rauhoittuu. :)

Tuo idea on hyvä, että neuvolassa enemmän ottauduttas "peiton alusasioihin" :wink
Täytyy vaan muistaa huumori tässäkin touhussa... Ite alan olla sen verran kömpelö tämän palloni kanssa, että asennon vaihdos ei käy ihan hetkessä. Mies voi käydä sillä välin vaikka ärrällä tekee loton, mutta joka tapauksessa sen kannattaa mennä kauemmaksi siksi aikaa. Mä olen tarjonnut sille jo kyynärpäätä ja polvee eikä osumiltakaan olla vältytty :oops: En vaan oo niin ketterä kuin ennen :grin

Tänään oli kelaneuvola ja todistus saatu :) Kuunneltiin pikkusta ja siellä hän nukkui,mut heräs kyllä et prkle mitä te mua kuuntelette :D Meillä on neuvolassa semmonen laatikko mistä saa ottaa tavaroita,jos tarvii ja löysin sieltä laatikosta mamma vaatteita! Paitoja ja housutki löyty ja ihan ilmatteeks :)

Muokattu viimeksi:
Meillä mies muutti sohvalle nukkumaan kun mä kuulemma hyörin ja ähisen niin paljon ja nykyään makkarissa pitää olla vähintään 25 astetta lämmintä että mä tarkenen nukkua. Lisää vaatetta en rupee yöks laittamaan ku ihan tarpeeks on tota toppausta nyt kasvanu ympärille mua ahdistamaan. Parin viikon päästä vasta olis seuraava neuvola niin selviää mun painonmuutokset. Jännä, että heti ku tuli 6 kk täyteen ni maha pullahti :confused:

Meillä on onneks kova sänky joten siitä nousee helposti mutta sohva on toinen juttu siinä alkaa puhina kuulua :)
Tiada, minkä verran sulle on tullut painoa ja kuinka pitkällä oot ?
Meinaan vaan että sähän olit hirmu hoikka ennen raskautta ?

Mulle povattiin 10-13 lisäkiloa joista nyt on tullut 6-7 ja viikko 24 käynnistyy, mä en ollut edes erityisen hoikka vaan ehkä ennemmin lihaksikas.

Nyt 23+1 ja lisä kiloi on tullu 8 vähä päälle,mut hoikassa kunnossa olin ennen raskautta :D

Mulle sanottiin että muutama kilo hoikempana olisin voinut odottaa jopa 15 kg nousua :p

Mä oottelen kauhulla paljonko on elokuun jälkeen noussu paino.. Mulle kun ekalla käynnillä motkotettiin vähän siit että pidettäs maks 9kg kokonaisnousu.

7-9 kiloa sais nousta mun paino neuvolan mukaan. 0 kiloa äitiyspolin mukaan. Miten niin stressiä painon takia...

Hehhe.. Kävin neuvolassa ja lääkärissä. Ei ollu mitään erikoista vikaa missään, paikat kiinni niinku pitääkin, maha vaaan on jätti! Rv 23+3 ja sf mitta 27,5cm :D mut tuo kasvu menee kyl hyvin saman tahtisesti niinku esikoisen aikaan :)

Mashnu, miks äitiyspoli on antanut arvion painonnoususta? Multa ne ei edes kysynyt painoa. Ja mulla on siis ylipainoa. Mut neuvola motkottaa kun paino ei nouse! :( Mietin täällä jo pitääkö mun oikeesti alkaa elää pikaruualla, sipseillä ja karkeilla että paino nousis kun normaali ruokavaliolla pysyy paino paikoillaan.

Mulla on ihan normaali ruokavalio,ainut kerta ku söin epäterveellisesti oli kun oltiin viikon reissussa ja käytiin ulkona syömässä,mut mä vaan syön 2 tunnin välein eikä ne nyt hirveen epäterveellisiä oo ne välipalat kai :D

Janna, ne vaan oli polilla sitä mieltä, että mun paino ei sais nousta kun mulla todettiin raskausdiabetes.. Eikä mulla olekaan paino yhtään noussu. Saan näyttää polin tädeille pitkää nenää ku meen taas radikontrolliin ens maanantaina.

Mashnu meillä kans mies nukkuu sohvalla, kun makkarissa on kuulma vaan liian kuuma :)
Mulle neuvolassa oltiin vaan hyvillään kun paino laskee :eek: Ja onhan mulla ylipainoo, mut entäs jos oliskin raskaus missä se nousis vaan? No kai se pitää olla onnellinen et jossain vaiheessa elämää paino laskee tekemättä mitään ja samoilla syömisillä :grin

masc melko hurja masu sulla :)

Mä sain näin miehettömänä melkein seksiä tänään, kun kävin tarkistuttaan, että kaikki on kunnossa mun kipujen ja supistelujen jälkeen: kaks lääkäriä ronkki mun alapäätä! (Ei toki yhtaikaa, hyi.)

Nyt on vissiin aika lopettaa tankotanssi, jos tunnin jälkeen sattuu mahaan kaks päivää ja supistelee pahimmillaan kahden minuutin välein.
Tunnilla eikä heti tunnin jälkeen tuntunut kyllä yhtään pahalta. Saattaahan tuo olla jotain muutakin mut ehkä mä meen vaan äitiysjoogaan, kun sellainen kerran löyty kaupungin terveystoimelta.

Mut rinsessa on kasvanut +150g 3 viikossa eikä pysy dopplerin alla paikallaan. Kohdunkaula on ultralla 404 mm ja tiukka, eli kaikki ok. Vissiin tuli sivulauseessa myös toisen lääkärin tyttötulkinta.

Nyt vaan makoilen loppuviikon ja mietin kehtaavatko irtisanoa kun äitiysloma on tiedossa, kun tänään alkoi yt:t. 90 päivää lomautusta osuu tod.näk. ainakin.
Eikä tunnu muuten juur missään, kunhan rinsessan yksiö vaan on kunnossa neidon kasvaa esiintymiskuntoon <3
Ikinä en enää tahdo tommosia öitä, kun käsin koitin unenhorteessa pidellä, ettei supparit vaan yritä imaista sitä synnytyskanaviin.

Takaisin