Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pihlajanmarja, ei se sokerirasituslitku oikeasti niin pahaa oo... Mun mielestä se oli vaan ku mitä tahansa halpaa mehua :) Itekin kävin siis sokerirasituksessa iän (28) vuoksi. Normaalipainoinen oon, mutta sain kyllä kieltämättä mielenrauhan, kun tulokset tuli että kaikki on kunnossa (kuten arvelinkin).

Joo se liemi maistu mun mielestä lähinnä mehukattimehulle ja se oli jääkylmää niin meni helposti alas. Mulla oli pahin pahoinvointikausi silloin menossa kun se rasitus tehtiin ja en oksentanu. Se väsymys mikä iski kesken odottelun oli kamalinta koko kokemuksessa.

Ei täälläkään muuten kohdunkaulaa katottais kuin lääkärikäynneillä mutta olen pyytänyt tarkistamaan erikseen aiempien kokemusten takia.
Mut sit se pirun neuvolatäti pelotteli miehen oikeen kunnolla! Viime to luultiin et kohdunkaula oli ultralla ollut 2,8 cm ja se olis ollu vähän ja kun näitä suppareita tulee reippaasti. Neuvolatäti sit sano etten saa tyyliin tehdä mitään, rakastelukin kiellettiin ja saikkua todennäköisesti äitiysloman alkuun... No seuraavana päivänä ultrassa todettiin ettei tilanne ollutkaan niin paha. Mut mies ei ollut kuulemassa miten kaikki kiellot peruttiin eikä oikeen näköjään tahdo uskoa mua! Eli hän ei uskalla rakastella mun kanssa!!! :( Saa nähdä kuinka kauan sitä kestää...

Ääk... :( Sano että selibaatista on enemmän haittaa kun odottajan verenpaineet kohoo uusiin sfääreihin! Ja jos orgasmin jälkeen supistelee niin sehän on tervettä, kohtuhan on lihas ja se harjottelee synnytystä varten? Eikö se jotenkin näin mene vai oonko minä lukenut rivien välistä ;)

Ihan rehellisesti meikäläinen on viimeks saannu ku tää tyttö on saannu alkunsa :D Ja lisä rautaa joudun syömään :D Oon kohta uusio neitsyt ;)

Kiva kun on kohtalotovereita.. Ei oo täälläkään tapahtunu mitään pojan alullelaiton jälkeen. Mies pelkää vissiin, että vauva tulee ulos tai jotain... :eek:

Meillä on keskimäärin pari kertaa viikos, mulle tosin kelpais useemminkin :D mutta alkaa olla vähä haastetta asentovalinnoissa. Mies kyl väittää että vauva leikkii matrixia mahassa sillo. ^_^

:) Juu no meillä on se että mä oon työtön ja mies tekee täl hetkel päivävuoroa, lisäksi kun viel elellään kahdestaan niin saa olla just nii ku haluu. Eipä meillä koskaan oo pitkiä hiljasia kausia ollu että ei sillee. Ja yheksän vuotta yhteistä matkaa takana niin välillä tuntuu oudolta sekin ettei oo tullu sellasta seksin vähenemistä.

Meillä tänään kela-neuvola, jossa nopee vaan annettiin todistus ja mainittiin mitä pitää täyttää. (En tosin enää muista :) äitiyspäiväraha, lapsilisä ja mikä muu???) Enköhän mä ne osaa kun niitä töissäkin pitää täytellä, sanoin. (Katotaan vaan niin kohta oon täällä kysymässä neuvoa).

Sf oli 21,5 eli just keskikäyrän yläpuolella, hemoglobiinia ei voitu ottaa ku laite oli huollossa, mutta ei kai huolta ku viimeks (eli rv 10) oli niin hyvä. Pissatesti ihan puhdas.

Täällä Vantaalla laittaisivat kaikki yli 25 v sokerirasitukseen, mutta mulle neuvolalääkäri sanoi ettei tarvi mennä kun ei ylipainoo eikä sukurasitusta eikä painokaan ole nyt äkisti noussut. No, sain neuvolan tädiltä nyt kuitenkin lähetteen ja saan ite päättää menenkö? Mistäs pirusta mä sen nyt tiedän?!?!

Ja sit saatiin kutsu perheneuvoloihin joista eka olis, oota, ylihuomenna. Ei ihan taida ehtii. Toisaalta, tarpeelliselta kuulosti lähinnä se vauvan hoito ja synnytyssairaalaan tutustuminen. No, saa nähdä mihin sitä ehtii...

Tärkeintä että kaikki oli kunnossa <3

Mä vitsailin tonne toiseen topicciin mä olen hyvin hyvin aktiivinen ja viriili ja nyt raskauden myötä seksi on aina vaan parempaa ja orgasmi erityisen päräyttävä. No mun ja miehen jäiset välit on hiekoittaneet tuota "läheisyyttä" mutta niinä kertoina kun sitä on harrastettu on miehellä ollut huoli lapsesta (tämä tyttö ei edes ole miehen ensimmäinen) mutta se huolestuu jos nukun mahallaan ja jos mies on mun päällä se pelkää vauvan litistymistä.
Mä melkein turhautuneena totesin että joo jos me harrastetaan seksiä niin että sä oot mun päällä niin se laps parka syntyy litistyneenä, naama kaikesta paukuttamisesta mustelmilla ja piip otsassa mutta jätin sitten sanomatta kun se ois voinut olla viimeinen hei hei sillekin seksille :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Happy, se seksuaaliterveys on ihan yhtä validi ja tärkeä terveyden osa-alue :o pitäisi melkein neuvolassa olla yksi käynti varattuna aiheella seksi ja norsun vatsa tuhat ja yksi asentoa paksukaisille :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meidän neuvolatäti on myös seksuaalineuvoja ja selitti kaikki muut vaihtoehdot yhdynnälle mitkä olis sallittuja! :D Mut toi ehdotus että neuvolasta sais asentovinkkejä ison mahan kanssa oli loistava! Kama sutra raskaana oleville. :D
Täälläkin ollaan siis oltu yhtä aktiivisia kuin ennenkin - viime torstaihin asti! Mies on pikemminkin ollut hätää kärsimässä kun mun hormonit on hyrränneet. :D Hmmm... Mitä jos se pitääkin neuvolatädin pelotteluja hyvänä syynä hengähdystaukoon...?

Meillä ei kyl tapahdu mitään kovin suurta peittojen välissä tässä loppupuolella, kun alkaa olee paikat niin herkillä et menee kipeeks pelkästä miehen katseesta.. Ei ollu esikoisen aikaan tämmöstä :(

Takaisin