Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvin se menee, Happy, toivotaan ainakin! Ja Esikoiselle taas peukkuja pystyssä uusiin käänteisiin!

Se on jännä miten niitä ultrakertoja jännittää. Mut kuitenkin jos esim jotain olis pielessä niin ei sille oikein voi tehdä mitään. Tai siis sellai, en tiiä saako tästä kiinni. Mut toisaalta joka kerta on niin kiva nähdä se pikkunen siellä ja katella mitä hän duunaa :) mullakin sen halkion myötä tulee lisäultrakontrollei, mut aattelen sen niin, et näen ns. ylimääräsiä kertoja sen pikkukaverin.

näinhän se tintshu on.. nii minäki oon aatellu että pääseepähän joka viikko näkee pikkusen :) onneks meilläki on kerrottu nii hyvin mitä ongelmia meille voi tulla matkan varrella, mut kyllä se sit vähä jännittää aina jos löytyy jotain extraa vielä..

Hei tuo on totta!
Mulla varmaan jäi joku säikähdys edellisestä raskaudesta kun lääkäri teki nt-ultrassa mittausvirheen ja sen vuoksi tehtiin lapsivesipunktio ja vietettiin unettomia öitä...

KELA-neuvola käyty ja 22 viikkoo täynnä! :)
Vauvalla kaikki hyvin, potki vimmatusti doppleria, mun paino sentään puol kiloa noussut (vielä kilon alle lähtöpainon, eli tuli taas noottia liian pienestä painonnoususta), sf 19, verenpaine ok ja hb 139. Ai niin, ja lähete sokerirasitukseen tuli kans.

Ei tarvinnut itkee saikkua tai edes miettiä sen pyytämistä, meni itse asiassa päin vastoin... Kysyin aivan ihmeissäni ettenkö todellakaan saa mennä töihin enää edes tänään?!? Huomenna lääkäri ja sit tulee varmaan 2 viikkoa saikkua ja katotaan siitä eteenpäin 2 viikkoa kerralla töihin vai saikkua. Kätilö oli aivan tyrmistynyt että se mun surkea ultraaja ylipäätään oli päästänyt mut töihin pari viikkoa sitten! Kohdunkaula oli tuolloin ultralla mitattuna 2,8 cm. Mä luulin että 3 cm on normaali mitta, mutta se on kuulemma käsikopelolla mitattuna ja ultralla kuuluis olla 5 cm!!! Eli melkeen puolet on jo kadonnut! Ja mä olen ollut töissä kaks viikkoo sen jälkeen... Mitä se nyt mahtaa olla?!? Huomenna lääkäri saa tarkistaa. Kunhan ei määrää TYKSiin lepoon! :(

Mutta nyt sitten lepäillään kotona ja SUUNNITELLAAN vauvan huoneen sisustamista (mies toi eilen maalien värikarttoja kotiin :) ), isyyspakkausta, jouluaskarteluja jne. :D Mitään en uskalla nyt tehdä mutta suunnitella voi. :)

Oijoi... No on kyllä ollut kunnon käsi se ultraaja! Mutta siis, kohdunkaulan tilanteenko näkee ultrallakin, -ko, -kö?? Oisko se sitten katsottu multa siten :confused: Mä kysyn asiaa tänään. Mutta lepoja nyt Jannalle!

kyllä pystyy kattoo myös ultralla, mulla oli pikkusen vajaa neljä :) Mutta uskomatonta toimintaa kyllä Jannan kohdalla ollu!! ei voi ku ihmetellä miten mahollista :o

Kohdunkaula katottiin mulla viimeks (kun erikseen sitä pyysin) alateitse. Eli en tiedä näkyykö sitä vatsan päältä ultratessa. Mutta nyt siis odottelen huomista lääkäriä ja katotaan miten edetään. Viime raskaudessa oli sama, kohdunsuu lyheni, pehmeni ja oli jo sormelle auki viikolla 23! Mutta täysaikaiseksi päästiin kuitenkin. Esikoinen sen sijaan synty keskosena. Näistä syistä olen pyytänyt tarkkailemaan kohdunkaulaa erkseen.

Alateitse mullakin katottiin rakenneultrassa ja siellä oli kyllä kaikki hyvin. Mutta joo, yksösraskaudessa, jos on ollut supistuksia ja aikaisempaa taustaa ennenaikaisuudesta, voidaan seurailla sitä mittaa.

Ultra meni hyvin! Tulin vasta kotiin kun oli palaveria sen jälkeen. Mutta.... Kaikki kunnossa :) Aivot on kuulemma hienon malliset, sydän oli upea, sopivan kokoiset munuaiset ja suukin on kunnossa. Taas se kujeili ultraajan kanssa, istui meihin selin ja peitti kasvot! Sitten se esitteli varpaitaan meille, tosi sievä pieni keijukainen (420g)... Kasvukin menee raskausviikkojen kans yksiin. Kätilö vain huokaili miten onkaan täydellinen :) Mä oon helpottunut ja huojentunut, ehkä ens yön nukun... Niin se mies ei päässyt mukaan :( Se kyllä harmittaa. En vastannut ees puhelimeen vielä kun kiukuttaa.

Tämä pieni on vähän dramaattinen, ei sillä kuulemma oikeesti noin ahdasta ole... Joko jalkojen asennosta arvaa sukupuolen...? ;)

Liitteet

• 1413474623854.jpg
    1413474623854.jpg
    49.9 KB · Katsottu: 54
Ihania uutisia Happy :) <3 Harmi että mies ei päässy mukaan :/ se on kuitenkin molemmille iso juttu, varmasti miestäki harmittaa suuresti

Ihana kuulla Happy! Hyvä kun kaikki oli kunnossa niin voit rauhoittua. :) Oliko tytär mukana? Mä oon niin kateellinen noista teidän 4D-ultrista julkisella puolella...

No ei ollut tytärkään. Kun tuo rontti (mies) viime tippaan odotutti, että tuleeko vai ei niin en sitten pyytänyt tuota teiniäkään. Mutta se lähti jo aamulla shoppaamaan kauemmaks kun täällä on syysloma viikko.

Täällä on kans syysloma ja meidän teinit lähti saaristoon mun isän luokse. Isoisä on ostanut heille monkeyn kun esikoinen saa ottaa mopokortin alkuvuodesta. Onneks en oo ite paikalla nyt kun harjoittelevat sillä ajoa... :/ Tosin ovat tottuneet ajamaan mönkijällä niin tuskin tulee ongelmia mopolla saaristossa. Kaupungissa ajelu onkin sit luku sinänsä...

Meillä on muuten erikoinen vuosi tulossa ens vuonna. Tilasin samalla tilauksella ens vuodeksi kuopuksen ristiäiskakun ja esikoisen rippijuhlakakun! :D

Tytöt oli leiponut suklaabrownieita pinkkeihin muffinssivuokiin :Heartpink Enkä enää hennonnut mököttää miehellekään vaan kerroin hyvät uutiset puhelimessa, se on jossain tien päällä. Herkäksihän se veti senkin. Mulla on mahassa itsepäinen pieni keiju :Heartpink Voi kun minä toivon, että ei tosiaan saa mun luonnetta... Tästä elämästä vois selvitä vähemmälläkin taistelulla :rolleyes:
Tytöt hiplaa nuita vauvan vaatteita, raakkaavat liian poikamaiset pois ja lupasivat pestä ne valmiiks! Vaunut kuulemma saa olla pinkit :p Elsa, Tilda, Hilda, Lola, Lila, Lumi.... Tää alko nyt!

Takaisin