Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mashnu: Täällä lukemani perusteella käytännöt on monet ympäri Suomea. Meille ei sanottu sanallakaan huulihalkiosta, mutta en pidä sitä kätilön virheenä. Uskon, että jos siitä ei mitään sanota, on asia ok. Yritä nyt vaan suhtautua asioihin positiivisemmin, niin vauvakin voi paremmin :)

Tintshulle ja pikkuiselle voimia! Tietysti sitä toivoo, että kaikki olisi hyvin, mutta lohduttaudu sillä, että se on yleistä ja hoidettavissa. Kyllä kaikki järjestyy!

Tintshu: Ihan oikea asenne; halkio on korjattavissa oleva juttu, joten turha sitä on suuremmin murehtia. Hyvä myös, että tiedätte nyt tilanteen ja voitte etukäteen perehtyä asiaan ja valmistautua tulevaan. Hienoa että pikkuisella oli kaikki muuten kunnossa! :)

Ultrassa käyty viikko sitten, kaikki vaikutti hyvältä (rv21+0) ja painoa reilu 400g. :) Ultrauksesta muuten jäi tosi hyvä mieli mutta meilläkin huulista ei ollut kuin ohimennen mainintaa "ylähuuli siinä näkyy" mutta ehkä se nopeallakin vilkaisulla näki että normaalilta näytti? Kohdunkaulasta ei myöskään otettu mittaa, mistäs sen sitten voi tietää jos alkaa lyhenemään, apua :confused:
Niin ja sukupuolesta ei tullut varmuutta, piti jalkoja ristissä ja varuiks vielä tunki toista kättäänkin välillä eteen :wink Mutta mahdollisesti poika tulossa :grin
Tänään neuvolassa itellä oli paino noussut alusta laskien melkein 6 kiloa! Tuli hieman järkytyksenä mutta ehkä nyt pitää vähän tarkkailla syömisiä paremmin.. Sokerirasitukseen sain lähetteen vaikka painon puolesta ei tarvis mennä ja terkka tietää että nuo verikokeet on mulle ihan kamalia paikkoja :sad001 Väänsin itkua jo pelkästä ajatuksesta mutta minkäs voit. o_O Pääasia että vauvalla kaikki hyvin, syke löyty heti ja kovaa jumputti kovaa 150 tahdissa.

No selviihän ne asiat sitten kun vauva syntyy. Sen verran ekassa rakenneultrassa oli kasvot näkyny, että ultraaja totes, että silmälinssit(?!!?) näkyy. Mä menen taas polille parin viikon päästä ja jos ne vielä ultraa tarkistaakseen vauvan kokoa niin vois niistä kasvoistaki samalla kysyä
.. Onneks tää on ainoa lapsi joka meille tulee. On vähän sellanen olo, että ensikertalaisen pitäis kaikki ite tietää.

Muokattu viimeksi:
Saakohan sitä nukuttua kun aamulla ru. Jännittää onko kaikki kunnossa kun ei potkujakaan joka päivä tunne :/

Rakenneultrassa oltu tänään, ja kaikki hyvin vauvalla! :Heartred Koko vastasi viikkoja ja painoa oli 380g :) Sukupuoli jäi vielä mysteeriksi, kun vauva piti jalkojaan tiukasti yhdessä. Ensin kätilö veikkasi vähän että voisi olla tyttö, mutta sitten perui sanansa kun ei ollut varma näkikö sittenkin jotain jalkovälissä :grin Kasvojaankaan ei meinannut suostua näyttämään, piti vain käsiään kasvojen edessä tai korvien päällä :)

Huomenna KELA-neuvola. Tänään meinas mennä hermot niin totaalisesti töissä et jos olis ollut neuvola tänään iltapäivällä olisin vääntänyt itkua kunnes olis saanut saikkua... :'( Nyt hiukan parempi olo jo kun sai purettua tuntoja miehelle. :) Mut saa nähdä millä tuulella olen aamulla... Tänään tuli muuten eka iljettävä (ei varsinaisesti kipeä mut epämiellyttävä) supistus! Muuten ovat olleet täysin tunnottomia. Ja sen jälkeen tuli useampi tunnoton tunnin sisällä vielä.

Happy79: Auts, ymmärrän tuntees! Mä pitäisin varmaan mykkäkoulua pari päivää ellei mies tulis ultriin mukaan! :D Tai itse asiassa... Näillä hormoneilla ei kyllä mykkäkoulu onnistu! Sen sijaan antaisin kuulua joka käänteessä muutaman päivän... tai viikon! :D

Nyt minä en saa unta :( Mietin sitä rakenneultraa, pieniä munuaisia ja pieniä sydämen eteisiä ja kammioita. En mene itekään sinne niin enpähän stressaa! Yritin jo tunnin tässä unta saada, mutta mietin vaan kaikkia kauhukuvia.

hyvin se menee Happy79 :)
täällä kans TAAS pyöritään ja ootellaan unta.. aamulla ennen kuutta pitäis jaksaa herätä ku oottaa ultrapäivä ja aika jo 9.. no mies lupas ajaa ni saa ottaa unet vielä autossa :) jännittää lähinnä se ettei olis viime viikkoinen ultraaja vaa olis se meijä normi ultraaja paikalla ja sit miltä tuo vesi määrä näyttää :o

Tuota lapsivettäkin minä oon ehtinyt hätäilemään... Mulla on ultra vasta iltapäivällä. No se lohduttaa, ettö kätilö on sama ku nt-ultrassa ja on mukava ja osaa hommansa. Yritän kääntää tämän odottamisen positiivisempaan suuntaan...

mulla todettii viime viikolla liikaa lapsivettä, mut jos raskaus on normi liiallisen lapsiveden mahdollisuus on n prosentin luokkaa kuulema. meillä oli tiedossa tämä että voi tulla eteen.. onneks vielä mennään normaalin rajoissa eikä ainakaa nyt tartte ruveta sitä poistamaan :)

Takaisin