Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneks kysyin ja kiitos vastauksista! Juu, saatinhan mekin se lomake täytettäväksi viime kerralla. :D Mä täytin heti mut miehellä on vielä täyttämättä... Onneks on viikko aikaa vielä. Olisin unohtanut koko lomakkeen!!

Rautalääkityksen kanssa kannattaa muistaa ettei syö samalla aterialla maitotuotteita, kananmunaa, teetä, kahvia, pinaattia jne jtka estää raudan imeytymistä, kun taas c-vitamiini ja esim.liha&kala auttaa imeytymistä. Ite otin ekassa raskaudessa raudan aina aamuyön vesaa käynnillä appelsiinimehun kanssa. Itse käytin iron vitalia, nosti tosi hyvin hb:a ja on luonnontuote ja vatsaystävällisimmästä päästä..

Mulla on myös tapana napata rautaa aamuyön pimeinä tunteina kun kuitenkin aina vessaan herään. Kokeiltava ottaa nyt sit 2 lääkettä kerralla josko tää väsymys hellittäis ja loppuis väsyneenä sekoilu ja kiukku :mad:

Hirvittävä ajatus vaihtaa neuvolaa :/ Toi nykynen neuvolatäti alko eilen jo melkeen itkee kun ilmotin,että joudun vaihtamaan neuvolaa,mut sitten mietin et jos keravalla ei oikeesti oo ketään kivaa neuvolatätiä niin jatkan normaalisti tuolla vantaalla! Inhottaa puolessa välissä vaihtaa hoitajaa ku kerenny jo jonkun näkönen suhde syntymään :/

On se jännä miten niin monella tuntuu olevan jo jonkinlainen alitajuinen käsitys siitä kumpi tulee :) Mulla oli pitkään ihan poikaolo ja olin niin varma että poika tulee. Mutta sitten pari päivää enne rakenneultraa ihan yhtäkkiä vaihtu että tyttö se on, ei poika. Ja kuinkas ollakaan, tyttöhän se ru:ssa näky :D

No niin nyt on rakenneultrassa käyty. Jännitys oli ihan hurja, mut onneks kaikki hyvin tai ainakin niiltä osin mitä lääkäri näki. Tirpanat köllötteli poikittain, niin mittaukset oli vähän vaikeita ja mun reiskat vatsanpeitteet sit viel siinä lisäks haittana. Mut näillä mennään. Melkein kaikki saatiin katottua, mut tarkistukseen mennään marraskuun alussa niin saadaan loputkin rakenteet tarkistettua ja ehkä silloin selviää sit sukupuoletkin. Viikkoja vastasivat kutakuinkin ja painoa A:lla 362g ja B:llä 326g :) ja hyvin heiluivat :smiley-bounce013

Hienoja ultrauutisia taas! Onnea kaikille! Hassua, Nereidi, mä olin ihan siinä luulossa, että teille on tulossa 2 pientä miestä. Oonkohan mä nähnyt unta..? :eek:

Meillä ei muuten se surkea ultraaja edes laskenut mitään painoarviota! Onneks tunnen kaks kätilöä TYKSissä ja olen molemmille valittanut ultraajasta, toivottavasti leviää sana! :D
Siitä tulikin mieleen et sen olen huomannut että olen vahingoniloisempi kuin ennen! :/ Kaikenlaiset kierot ajatukset muiden päänmenoksi pyörii päässä...

Samsam, vai oot sä uneksinu poikia meille :grin
Siskoni on ehdottomasti sitä mieltä et tyttö ja poika, samoin hyvä ystäväni. Toinen vahva epäilys on just kaks poikaa. Ystävä ja hänen äitinsä on lyönyt vetoakin meidän tirpanoista. Äitinsä on sitä mieltä et tyttöjä tulloo.

Janna, tai sit susta on vaan tulossa vanha akka ;) Sitä alkaa mm. mulkoilemaan jalkakäytävällä leveästi käveleviä ihmisiä ja miettimään valitusta yläkerran kanta-astujaopiskelijoista :D

Nyt kun rakenneultra-aika lähenee niin alkaa kuulkaa vetää naamaa totiseks! Huomasin tän huolen illalla, kun en väsymyksestä huolimatta meinannut saada unta!
Toivon hartaasti, että vauvalla on kaikki kunnossa :Heartpink
Ja jos miehelle tulee joku este ettei pääsekään mukaan (sen duuniajat on sieltä ja syvältä, mut eihän se sen syy ole) niin otan mukaani mun esikoisen! Tosin en mainitse asiasta hänelle vasta kun se on varmaa. Ja käyn hänen kanssaan etukäteen läpi mitä varten sinne mennään ja myös sen, että jokin voi olla vialla. Tätä mun 16-v tyttöö kun kovasti kiinnostaa mun odotus ja kerta hän nyt opiskelee hoitoalaa niin olishan se opetusmielessä hyväkin olla mukana. Mietin toki, että onko sittenkin huono idea jos käykin niin, että vauvalla todetaan jotain poikkeavaa? Mutta hei, hänen luokallaan on ikätoveri joka odottaa esikoistaan syntyväksi myös Helmikuussa. Periaatteessahan minun tyttö voisi olla samassa tilassa :eek: Elikkä järkeilin, että RU voisi toimia myös hyvänä valistuksena:) Nyt melkein toivon, että mies ei pääsekään mukaan... Ai kun mää olen ilkee:mad: Siis pakkohan sen on kun ei oo tuota 4D-ultraa kokenut! Ja sitten ois nuo 3 muuta epäreilussa asemassa... Varmaan menis hernettä nenään kun kuulisivat, että yks on päässy mukaan! Mutta ei se RU mikään show oo, että sinne porukalla mentäs. 10-vuotiaalle riittää ultrakuva!
Tai jos kävis yksityisellä ylimääräsessä hupiultrassa koko lössin kera:wink Tää on tämmöstä ajatuksen ultraleijuntaa...

Meillä rakenneultra huomenna, ja jännittää ihan hirveesti! Saa nähdä nukunko yhtään ensi yönä.. Te joilla on jo moisesta kokemusta, olisko jotain vinkkiä heittää mitä kannattais kysyä jos kätilö ei hirveesti selittele? Vaikka viimeksi meillä kyllä oli tosi kiva kätilö joka selitti koko ajan mitä tekee ja mitä ruudulla näkyy :)

Mua jäi himottamaan mennä vielä 4D-ultraan... Meillä oli ihan vaan sellainen "tavis"ultra ja kätilö ei edes kertonut meille mitään mittoja tai painoarviota, totes vaan, että koko vastaa viikkoja. Tulee vaan sellanen fiilis, että oon jotenkin pinnallinen tai jotain, kun haluisin mennä vielä tohon 4D-ultraan. Ei kyllä oikein ois varaakaan...

Mä oon kyllä Happy79 samaa mieltä, että 10-vuotiaalle vielä riittää ultrakuva. On ihan eri juttu ottaa ultraan mukaan 16-vuotias. Eihän siinä mitään, jos kaikki on kuten pitääkin, niin kuin mitä todennäköisimmin onkin, mutta jos sitten jotain poikkeavaa löytyisikin, niin siinä tilanteessa ei ehkä ole hyvä, jos paikalla on alakouluikäisiä tulevia sisaruksia. Tuollainen 13-14-vuotiaskin osaa varmasti suhtautua tilanteeseen jo aika kypsästi, mutta hirveästi nuorempaa en kyllä mukaan ottaisi.

Takaisin