Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania ultrakuulumisia ja onnittelut kaikille! Mippu, toivottavasti sydämessä kuitenkin kaikki hyvin, mutta hyvä että tutkivat kunnolla.

Tänään rynnin neuvolaan kauheella kiirellä, ja kovalla pissahädällä tottakai. No siinä häslätessäni alapesun kanssa ensin ( hanasta tuli tulikuuma vettä, auts) ja sitten yritin olla nopea purkkiin pissaamisen kanssa, niin mitä kävi.. Pissasin omalle kädelleni :D sain mä sinne purkkiinkin jotain.. Voi elämä. Muuten sujui ihan mukavasti koko käynti :)

Mippu, hyvä että tarkistavat eivätkä lähde arvailemaan saatte varmasti maan parhaimpiin kuuluvaa hoitoa, helpommin sanottu kuin tehty mutta yritä olla levollisin mielin todennäköisesti haluavat vain erikoislääkärin mielipiteen.

Miss t mä niin nään ton tilanteen sieluni silmin se voisin olla minä :o mutta naisena sitä on jotenkin tottunut kaiken eritteen kanssa puljaamiseen alkaen siitä pissaatikkuun projektista:)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tsemppiä Mippu ja toivotaav että kaikki on hyvin :) hyvä vaan ku laittavat tarkempaan ultraan ni ei tarvi ainakaa miettiä onko joku vialla vai ei :)

Jaahas toka neuvola käyty ja oltiin sittenkin sijaisella, kun oma terkka kipeenä. No sama sijainen kun kesällä tytön 1,5-v ja ekassa raskausneuvolas joten ihan kiva :) Kaikki ihan normaalisti, sf 20 cm, hb 113, joten raudan alotan, rr 103/65 (tällä selittyy huimailut). Poika kovasti vältteli dopleria ja monottikin muutaman kerran, mut saatiin sydänäänet kuunneltua ja sehän on pääasia.
Seuraava neuvola kuukauden päästä (lääkäri) ja sit seuraava terkkari joulukuun alussa. No tietty kehotti ottaa herkästi yhteyttä jos supistelut pahenee. Eipä tuolla tarvi turhan usein juosta :)

Maanantaina oli neuvola siellä oli pikkusella kaikki ok :) Mun painokaan ei ollu noussu vaikka niin pelkäsin ku herkutellu oon aikalailla..hölmöt himot :D ja tyttö oli taas ku sydän äänet kuulu että pikkuveli :) mut sen näkkee marraskuussa toivottavasti kumpi tullee :) torstaina ois sitte toinen sokerirasitus eessä. onneks litku on paremman makusta ni sietää juuakki :)

Täällähän on jo paljon rakenneultrakuulumisia <3 On se vaan niin mukava aina nähdä tuo masuasukki livenä :-) Onnea kaikille hyvistä uutisista ja tsemppiä teille ketkä ovat syystä tai toisesta joutuneet jatkotutkimuksiin. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin loppupeleissä hyvin.

Itsekin kävin rakenneultrassa jo noin 2,5 viikkoa sitten. Siellähän se "virkeä sikiö" steppaili :-) Ultrakuvasta tuli ihan mahtava...kaveri oli polvillaan ikäänkuin rukousasennossa. Kaikki rakenteet oli mallillaan ja pitkäsääristä neitoa odotellaan <3 Itsellä on ollut niin vahva tyttö-olo alusta asti, että olin ostellut ennen RU:ta kirppareilta jo jotain vaaleanpunaista... Riskillähän sitä silti mennään noiden osteluiden kannalta. Ultraajahan ei mitään satavarmaksi luvannut, mutta kyllä olin itsekin näkevinäni tytön "vehkeet". Hän vain tuumasi, että jos tämän perusteella pitäisi jotain veikata niin tyttöä sitten. No jos lopputuloksena onkin poika niin hän pukeutuu sitten vaaleanpunaisiin bodeihin...ainakin kotona :-D

Koittihan se RU vihdoin ja viimein meillekki. Millää meinannu saada illalla unta ja aamulla heräsin jo 5:30 ku jännitti nii pirusti :excited001 eilen illalla aloin vasta (onneks) miettii sellasta et mitä jos murulla ei ookkaa kaikki siellä jotain; jos löytyyki jotain rakenteellista vikaa tms. se meinas valvottaa... onneksi tosiaan aloin miettiä tuota vasta eilen, ois muuten ollu todella piiiiiiitkä aika meikäläisellä :confused:
noh.... siellä se pieni rakkauspakkaus oli niin terveenä ku vaan ultraaja sai katsottua :gen014 unet oli vissii vaa pahasti kesken; piti mun alkaa jumppaa ku ei muuten saatu pikkusta liikkuu et mitat sai otettua ja vahva tyttö lupaus saatiin :signs001 Kyllä voi ihminen onnellinen olla ja nii rakastunu tähän ihanuuteen :love7:Heartpink mitähän sitä alkais seuraavaksi oottaa :laughing001

Touhotin; ihan levollisin mielin täällä pojua ootellaan ja meillä on asennoiduttu jo siihen,että etuajassa syntyy kuten molemmat veljensäkin :)

Mulla kävi ekan kanssa niin,että aamulla kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin..pikkasen paineet koholla,mutta anto vaan mittarin mukaan ja käski seurailla.no läksin neuvolasta ja ajoin äippäpolille (silloin 40km)....valehtelin ihan pokkana,että neuvola lähetti...ottivat sisään ja ultran jälkeen lääkäri sanoi,että soitappa tulevalle isälle..tää lapsi syntyy tänään..sanoi,että lapsivesi kadonnut ja helsinkiin vauhdilla.sen että sain soitettua niin lääkäri tuli sanomaan,et vauva ei elä enää kauan masussa..et hätäsektio heti ja ettei Helsinkiin kerkeä.
Jouduin hätäsektioon yksin siis ilman lapsen isää :( tavalliseen sektioon pääsee mukaan,mutta hätä ei...
Puudutuksen jälkeen lääkäri totesi "en ookkaan koskaan leikannu,mut voin kokeilla..."!tuli aika paniikki olo.
Sama lääkäri,kun sai vauvan ulos niin totesi "ai tää on poika...keskospojat ei yleensä selviä"....huh huh
sitte vauveli vietiin pois..keskolaan...isi pääsi poikaa katsomaan samana päivänä,mutta itse vasta seuraavana :(
Poju oli kyllä oikein sissien sissi <3 kuukauden sairaalassa olon jälkeen sai sepsiksen eli verenmyrkytyksen kolme kertaa peräkkäin..viimeisellä kerralla sanottiin,että nyt on vahvimmat antibiootit mitä voi antaa.sydän ei kestä enempää..sitä vain odoteteltiin...poika selvisi..kaikesta...tänä päivänä poju on 7v reipas koululainen <3
syntyi vkolla 32+3 930g/36cm :) meille selvisi lääkärin kertomana,että nuo verenmyrkytykset johtuivat likaisista neuloista ym hoitovälineistä :( ihan uskomatonta!!

Tokan kanssa pääsin vähän helpommalla...rasitustippaa kokeiltiin vkolla 37+5...eli kestääkö vauva supistukset.rasitustippa käynnisti sitte synnytyksen :) rv 37+5 ja kokoa oli 2965g/48.5cm <3

Nyt kolmatta odottaessa tuntuu hyvältä,että seurataan tiiviisti ja seuranta on äippäpolilla+normit neuvolat...
kaikki on mennyt niin hyvin tähän asti verraten edellisiin <3

Ansku84, missä tuo esikoinen siis syntyi? Aika kummallista toimintaa sairaalalta... onneksi 7 vuodessa on asiat (toivottavasti) parantuneet.

Onneksi ansku kaikki päättyi onnellisesti :-)

Tänään oli ultra ja kaikki oli juuri niin kuin pitääkin <3 painoa pienellä 400G eli juurikin sopivasti. Kovasti kätilö oli huolissaan koska esikoinen oli niin iso ja epäilikin että käynnistetään joskus rv 38. Tosi ihana kätilö oli! :-) sukupuolta ei kysyttu mutta molemmat oltiin miehwn kanssa näkevinämme pippelin, mutta varmistuu sitten kun syntyy :-)

Ihanaa mippu et saitte hyviä uutisia ja hyvä et tarkastettiin ni ei tarvii turhaan asiaa stressata :)

Neuvolatäti kirjoitti seuraavan läynnin kohdalle VVM+KELA. osaako joku sanoa mitä tuo VVM tarkoittaa?

Mmm mulla menikin ohi nyt tuo munuaisallasjuttu kokonaan.. Meillä kontrolliultra 28+0 tulossa koska 20+0 munuaisaltaat isot viikkoihin nähden oli RU:ssa... Osaatko kertoo mitä se nyt sit meinaa? En meinaan ite saanut mitään irti siitä kätilöstä ... :/

Mulla ultrassa sanottiin et ei saa huolestua vielä, kun kasvoista ja huulien alueesta ei saatu kunnon kuvaa. Jotain EHKÄ halkioon viittaavaa näky mut tosiaan se ultraaja sano et se varmistetaan paremmasta kuvasta ens viikolla ja tosiaan ettei viel sais murehtii. Mut kyl sitä vaan miettii paljonkin. Just esim syytä jos oliski huulihalkio tms. No maanantaina on ehkä viisaampi sitten kun on uusintaultra.

Janna en tiiä, mutta mulla on seuraavaksi kelaneuvola ja voimavarakysely. Sain viimeks ihme kyselylapun läksyks, osaanko tehdä ruokaa... Voisko toi VVM olla jotain voimavaramittausta?

Takaisin