Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on rakenneultra vasta 15.10 ja silloin mulla on viikkoja 21+3 ja en sitten malttanu odottaa sinne asti joten siks varasin Oulun kaupungille erikseen vapaaehtoisen ultran joka maksaa 60€ ja se on huomenna klo 12.30 :)

Neuvolas käyty ja siellä kaikki hyvin, sydän jyskytti 150-151 <3 nyt jaksaa oottaa ultraan ku tietää et kaikki on kunnossa <3 sf mitta huitelee omilla käyrillään niiku esikoisessaki 20,5 cm oli nyt.. 6,5cm kasvanu kuukaudessa :D taitaa mennä aika samaa tahtii ku esikoisella, sillo näköjään ekat mitat otettu vasta Rv23+ ja sillo ollu jotain 23,5cm

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä pääsi harvinaisesti tänään mieskin neuvolaan mukaan. :) 18+4 tänään ja vastasi viikkoja ultrassa. Ei myöntänyt vielä näkevänsä sukupuolta, ru :ssa sitten. :) Sf 14, syke 156 ja paino 235g.

Mulla oli hg laskenut 146 -> 117. Seuraillaan sitä vielä. Verenpaine edelleen hyvä 114/60. Jotenkin rauhallinen mieli tuli tästä neuvolasta. :)

Manna, tähän mennessä on ultrattu juu joka kerta. Ainakin näin ensiodottajasta se on kyllä ollut tosi hienoa, varsinkin kun oireita ei ole juuri ollut niin helpottavalta on tuntunut nähdä että kaikki on ok. Mitä täältä olen lukenut niin ei ehkä ihan yleinen käytäntö neuvolassa? Harmi sinänsä. En tosiaan tiedä harveneeko neuvolan ultrat tästä vai ultrataanko edelleen joka kerta.

Vähänkö hienoa, että ultrataan joka neuvolassa! Missä päin on näin hyvä palvelu?:) Meillä ultrataan tasan kaksi kertaa, jos kaikki on hyvin. Me tosin käytiin nt-ultrassa kahdesti, kun ekalla kertaa olikin pienempi, mitä neuvola oli laskenu.

Minulla oli eilen 19+0 neuvola. Sydänäänet kuunneltiin ja tehtiin mittauksia. Kaikki hyvin :)

Edit, hienoa varmasti nähdä pikkuinen usein. Meillä ei ultrattu kuin lääkärineuvolassa, eikä silläkään ollu välineet kuin alakautta ultraukseen (kun hoitaa myös ehkäisyneuvolan).

Juu, ei täälläkään (OYS) oo ku nt- ja rakenneultra. Molemmat on nyt takana ja siinä ne sit kuulemma on, jos ja kun kaikki menee hyvin. Sitähän toki toivotaan, mutta luulin kyllä että sen pienen näkis vielä ennen syntymääkin, mut ei sit vissiin. Kärsivällisyyttä kehitetään...!? :grin

Muoks: käytiinhän sitä tosiaan varhaisultrassa omin päin, mutta se olikin tosiaan sit yksityisellä taholla... Ei päässy OYS:in kautta ultraan oman mielenrauhan vuoksi todellakaan, vaikka oli kkm vasta takana.

Muokattu viimeksi:
Minä oon käynyt x2 tavan ultrassa ja nt-ultra oli 4D:nä. Kuten tuleva rakenneultra. Tuo vanha ultrakuva ei sytytä enää kun pääsi näkemään "todempaa" kuvaa. Mutta tuun varmaan hulluks jos RU:n jälkeen ei enää ultrata:confused: Murtaudun vaikka sinne, pääsenköhän lööppeihin:p

Meilläkään ei neuvolassa ultrata normaalitilanteessa lainkaan, vaan kaikki ultrat on niitä seulontoihin liityviä, mitkä hoituu sairaalassa. Vain jos on jotain erityistä, niin sitten neuvolalääkärikin voi ultrata. On niillä siihen laitteet kyllä. Esikon kohdalla neuvolalääkäri ultrasi kerran silloin raskauden loppupuolella, kun varmisti vielä ultralla, että on raivotarjonnassa tulossa.

Täällä ilmeisesti kyllä ultrataan kans aikalailla joka kerta.. ittee ei ultrata muutako sillo ku neuvolan täti haluaa nähä miltä tilanne näyttää, silläkää ku ei koskaa vastaavaa oo ollu :)

Meillä kans ultrat vaan ne seulontaultrat. Rakenneultra mulla 7.10. ja ei malttais odottaa. Pakko kysyä kun ekaa täs odotellaan ja siel rakenneultras vissiin se sukupuoli näkyy, niin onko ollu niin et siel on kysytty haluuko tietää sen vai ootteko ite kysyny kumpi tuloillaan? En osaa yhtään ajatella osaisinko siit kuvast ite kattoo sen. Ja sit taas ns. ohjeistukses lukee et ru ei oo sellanen ultra mis selvitetään sukupuoli.

Rakenneultrassa sukupuoli näkyy, jos masukki viitsii mennä sellaiseen asentoon, että staregiset paikat on nähtävissä. Esikoisen kohdalla taisi kätilö kysyä, että halutaanko tietää ja kyllä me tämän toisenkin kohdalla aiotaan asia kysyä, ellei kätilö ensin itse ota asiaa puheeksi. Ultran tarkoitushan ei siis toki ole sukupuolen selvittäminen, mutta kyllä ne sen kertoo, jos riittävän luotettavasti pystyvät katsomaan,

Rakenneultrassa käyty, jännitti ihan hirveesti näin ensikertalaisena. Kaikki oli niinkuin pitääkin ja meille vissiinkin pieni tyttö tulossa. Painoa neidillä oli 354g. :p Oli jo 3. ultra käynti ja seuraavan laittoivat 30 viikolle. Aika jännä miten eri paikoissa toimitaan kun lukenut täältä että jossain ultraavat vain 2 krt.

Rakenneultra onnellisesti ohi. 345g oli paino ja kaikki niin kuin pitääkin. Mitähän seuraavaksi alkaisi panikoida? Ensin oli niskaturvotus paniikki ja sit rakenne paniikki. Pakkohan tähän on jotain kehitellä ennen synnytystä, ettei ihan mene lösseriksi koko touhu. Mietin matkalla kysynkö sukupuolen ja sitten tulin siihen tulokseen, että kyllä se helmikuussa selviää. Mutta niinhän siinä kävi, että poika esitteli ylpeänä vehkeitään, niin, että minäkin sen älysin joten salaisuus tuli vahingossa julki. Lääkärille sanoi, että heiii.. tuohan on pippeli, lääkärikin myönsi asian, että niinhän se on. Ne miehet.. aina on vehkeitään esittelemässä. :laughing001

Ajatelkaapas arvon leidit sitä, että meistä jokainen alkaa kohta puoliväli virstaan olla ohittanut. Näin pitkälle ollaan jo tultu. Miten nopeasti aika onkaan mennyt. Tiimalasin hiekka alkaa nyt tyhjentyä h-hetkeä kohti.

Mulla oli eilen sekä rakenneultra että neuvolalääkärin vastaanotto.

Rakenneultrassa kaikki oli hyvin ja vilkasliikkeinen poika taitaa olla tänne tulossa. Ei suostunut kovin auliisti paikkojaan näyttämään, mutta kätilö sanoi, että "tappi" siellä näyttäisi olevan.:) Liikkeitä en tosiaan vieläkään oikein tunne, mutta ultrassa näkyi, että istukka on edessä. Mitään mittoja me ei saatu tietää, mikä nyt vähän harmittaa; sanoi vain, että koko vastaa viikkoja (20+4).

Neuvolalääkäri sitten oli lähes yhtä tyhjän kanssa. Kun kerroin, että mulle on tehty sisätutkimus toukokuussa endometrioosin takia, niin totesi, että sitä ei sitten tarvitse tehdä. Sydänäänet halusi kuitenkin kuunnella. Kyseli onko mulla ollut supistuksia, mihin sanoin, että en tiedä. Onhan mulla kaikenlaisia tuntemuksia ollut, mutta ei mitään kovin kivuliasta ja enkä mä osaa ensikertalaisena sanoa onko osa ollut supistuksia!!!! :eek: Ois ollut kiva, jos se olis tarkistanut kohdunkaulan tilanteen... Kuitenkin mulla menee välillä vatsanseutu kovaksi erityisesti kävellessä...

Täällä on ultrattu kans joka kerta, eli ekassa neuvolassa, ja sitten lääkäri ultrasi myös + se niskapoimu-ultra. Ensi viikolla kolmas neuvola, voi olla että siellä kuunnellaan vaan sydänäänet. Eikö teillä kaikilla ole ollut ultraa siis edes ensimmäisessä neuvolassa? :eek:

Takaisin