Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No voi yhen kerran! Miten voi olla noin tahditon kätilö? Eikö se sit voinu alakautta ultrata? Kun oon ainaki käsittäny (korjatkaa, jos oon väärässä) et alakautta ultraavat jos ei saada vatsan päältä kuvattua syystä tai toisesta.

Sanna, alakautta ei näillä viikoilla paljoa enää näe. Mutta joo ihan asiatonta. Mulla vielä 2 viikkoa rakenneultraan... toivottavasti olis yhtä mukava kätilö kuin nt-ultrassakin.

Tuntui olevan ultraajalle täyttä tuskaa saada mut potilaaks ja sanoi sitten että mieluummin ultraa kun viikkoja on yli 20 (mulla tänään 19+6). Ehkäpä sieltä vois sitten lähettää ne kutsut sen mukaan, että on tarpeeks niitä viikkoja sitten. Huomenna neuvolaan sokerimittausvihkon kera. Onneks se täti on sentään mukava :)

Harmi että Mashnu sulle sattui noin kurja ultraaja. Toivottavasti seuraavalla kerralla on joku toinen, joka osais asiallisesti hoitaa hommansa.
Mä oottelen lekureiden ja hoitajien tapaamisia aina pelolla, kun itellä ylipainoa rutkasti, radi ja sit viel lisänä et nää kaksoset tulossa. Riskiraskautta kerrakseen. Ja pelkään et mut haukutaan ihan lyttyyn vaikka eihän sellainen ole hyväksyttävää vaikka olisi minkäläinen odottaja. Tähän mennessä on kaikki ollu ihan asiallista ja hyvää palvelua. Rakenneultraan viel vajaa kuukausi aikaa...saas nähä miten siellä...

mashnu, kuulostaa silta etta ultraaja on ollut kokematon, koska senhan on vaan ultrattava kaikki jotka sinne tulee, eihan se voi valikoida etta ottaa vaan ne yli viikolla 20 olevat ja on purkanut oman ammattitaidottomuuden aiheuttamaa kiukkuaan suhun, mulla ei ollut ennen raskautta juuri rasvaa fyllina alavatsalla, mutta tiukkojen ja suurten lihasten takia joutui painamaan jotta paasi nakemaan mita alla on, joka kerta sanoi etta kerrothan heti jos painan liikaa ja jos sattuu. Eli se hoikkuuskaan ei takaa sita etteiko alla voisi olla jotain muuta joka estaa nakyvyytta. tuo 19+6 on jo kaytannossa 20+0 joten ei se paiva varmaan tuossa tee siita joko sen helpompaa tahi hankalampaa varsinkin kun se sikion kehitys on jo tasaantumaan pain versus aivan alkuraskauden rajahdysmainen kehitys ja kasvu.
Siella on tainnut olla vaan seliseli paiva ja kiukkupaiva joka valitettavasti on purkautunut suhun vaikka ei saisi.
Ma niin odotan innolla ensimmaista idari katiloa tai lekuria, ma todennakoisesti syon sen elavalta (taa raskaushormonimyrsky ei oo itkettanyt mua kertaakaan mutta nuo aggression puolen leijonaemot tulee aika pintaan helpostikin) joten sellainen kun mun tielle sattuu niin saattaa sanan saila viuhahtaa varoituksella siita etta jos kovin urpåilevat niin toim huom asioitte melkein juristin kanssa joka kylla tietaa oikeutensa <3

Mä olen normaalisti hyvinki kiukkuinen akka, mutta mulla nää hormonit on vaikuttanu niin että mä pahoitan mieleni ja en osaakaan pitää enää puoliani :confused:

se on niin jannaa, ma olen ehka rauhallisempi, en poksahtele niin helposti kuin normaalisti mutta kun poksahtaa niin jellonaemon raivolla :D

Kurjaa, kun tommosta joutuu kestämään. Toivottavasti on parempi sitten ens kerralla.

En ole minäkään, Ninna. :(
Puoliväliin on kyllä vielä 10 päivää, mutta en niitä tule sitä ennen kuulemaan.

On tää hienoa, että ei ole mitään kontrolleja, ja sitten on kahden päivän päässä toisistaan rakenneultra ja neuvola. Niiden jälkeen ollaan taas varmaan pari kuukautta ilman seurantaa?

edit: tai no joo, nt-ultrassahan ne tuli pikaisesti kuultua, mutta siellä niin keskittyi siihen näkemiseen

Ekassa neuvolassa (rv 8) ei vielä neuvolan vehkeillä kuulunu, nt-ultra oli lääkärin tekemänä tosi pikainen eikä hän myöskään kuunnellut sydänääniä, rv 15 ei neuvolassa saatu kuuluville jonka takia kävin päivystyksenä äitipolilla ja siellä vaan lääkäri tsekkas et kaikki ok.

Seuraava neuvola vasta lokakuun alussa, mut rakenneultra ois onneks ens viikon torstaina, aion kyllä pyytää kätilöltä että saisin ees hetken sitä pienen sydämen jumputusta kuunnella<3

en makaan oo, hetkeks ne on saattanut ultran yhteydessa laittaa aanet paalle mutta sekuntia kauempaa ei oo kuunneltu kun se on saattanut poimia myos virtauksien aania, ei oo tosiaan kuunneltu rakenne ultra 1.10

Meillä toisessa neuvolassa kuunneltiin sydänääniä viikolla 13+jotain, eikä kuulunut. Kohtu on taaksepäin kallellaan, joten johtui siitä. Tai laite löysi myös toiset sykkeet, mutta ei niin pitkäksi aikaa, että niitä olisi voinut kuunnella. Terkkari sanoi, että tästä käynnistä lähtien kuunnellaan joka kerta. Eka lääkärineuvola oli reilu vko myöhemmin ja silloin sain kuunnellakin.

Nyt viikon päästä on 3. neuvola (vko 19+jotain), jolloin päästään taas kuulemaan sydänäänet. Sitä odotellessa, kun ei liikkeitäkään vielä tunnu..

No on kyllä oikee käytäntöjen kirjo neuvolapalveluissa/ultraajissa! Minä nauhotin kännykälleni tänään sitä tormakkaa VIUH-VIUH ääntä (vauvan syke) eikä terkkaria haitannut. Nauroi vain kun ei meinannut saada vauvelia kiinni, liikkui ja vaihtoi paikkaa koko ajan. Ja vaikka minä niitä liikkeitä olen tuntenut niin en ilmeisesti tunne kaikkia:)
Minä oon jo ihan ihastunut tuohon salamatkustajaan:p:Heartpink

Mä en oo ikinä ultrissa kuullu sydänääniä (nähnyt jumpsutukset kylläkin). Neuvolassa on kuunneltu 3kertaa, joista 1 oli lääkärineuvola viikko sitten. Nyt pitäis jaksaa viel kaksi viikkoa rakenneultraan, mulla kans 1.10. Täytyy vaan luottaa et kaikki hyvin vaikka mitään en oo viel oikeen tuntenu. Odottavan aika on kyl pitkä... Neuvola sais olla täs välis kun nyt se on heti ton ultran jälkeisenä päivänä.

Takaisin