Meillekin tyrkättiin kauhea kasa lappusia täytettäväksi neuvolassa ekalla kerralla kotiin, joita ei oo sen jälkeen kyselty. Meiltäkin kysyttiin ekassa neuvolassa, että kuis kodinhoito-onnistuu ja tajutaanko, että vauva muuttaa arkea? Oltiin sillee, et ööö...joo. Hokasitko, että siellä papereissa lukee, että meillä on 4 lasta ja ollaan yli nelikymppisiä? Aivan uskomatonta! Lisäksi neuvolatäti paasas mulle ruokavaliosta. Sanoin, että olen kasvissyöjä ja kalalle allerginen. Eipä se paljon kuunnellu. Luetteli siinä listasta mitä lihoja ja kaloja ei saa syödä, vaikka kerran sepustuksen lomassa sanoin, et joo ei tarvi selittää, kun oon KASVISSYÖJÄ. En siis syö niitä vakuumipakattuja lihoja. Tuli vähä sellanen tunne, ettei se edes kuunnellut mitä me puhuttiin sille.
Niin ja nyt kun pääsin oikeen vauhtiin: Mein 4-vuotias oli mukana ja tytteli katteli koneelta, et joo sullaha on kolme lasta ennestään. Viimenen synnytys vuonna 2003. Mies siihen, että ei kai toi mein likka ihan niin vanha vielä oo. niillä ei oikeesti ollut tietoa viimesestä synnytyksesä, vaikka neuvola oli sama. Ja saman likan kanssa olen käynyt neuvolassa jo 4 vuotta. Ookoo, likka oli sijainen, mutta silti.