Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle on useemman kerran tullu kans tunne ettei ne kuuntele neuvolassa tai lääkärissä. Mut MinniV toi oli jo uskomattoman välinpitämätöntä kohtelua jopa sijaiselta :o
Samsam mulla kanssa lukenu joskus ihan ihme juttuja noitten merkinnöissä, joten nyt aina käyn välillä tarkisteleen hoitajalta tai joltain et mitä ne on kirjotellu.
Tässä ihan viimeks oli et mulle oli laitettu jo viime vuonna kielto mun migreeni lääkkeeseen ja siitä huolimatta hakenu sitä säännöllisesti. Ärähin lääkärille et kai se olis mullekkin hyvä näistä ilmottaa jos kieltoja laitatte ja perustelut samalla.

Apua, mistä niitä tietoja saa tarkisteltua? Mäkin haluun tarkistaa. Mä aina lörpöttelen kaiken enkä yhtään mieti, mitä kaikkee kannattaa sanoo ja mitä ei...

Niinushka: Toi on kyllä hyvä idea. Pitää varmaan kysyä aina käynnin päätteeksi, että mitäs sä oot sinne kirjoitellut, niin voi korjata samantien. Uskomaton kyllä toi sun migreenilääkejuttu... :eek:

Riipitii: Mäkin mietin, että oon varmaan heittänyt vitsillä jotain tyyliin: "Muistankohan mä enää miten päin sitä lasta roikotetaan, kun edellisestä on jo aikaa..?" Terkkari on sitten siitä tulkinnut, että "äitiä huolettaa, koska ei muista miten vauvaa hoidetaan".

Pitänee yrittää pysyä faktoissa vaan tästä lähtien. Muuten voi olla kohta lastensuojelu ovella. o_O

Voisin melkeinpä väittää että MinniV on käynyt mun kanssa samalla neuvolantädillä! :rolleyes: Ihan samanlaisia älyvapaita päästellyt suustaan sullekin mitä mulle

Mulla on toka käynti neuvolan terkkarilla ens tiistaina. Silloin poksutaan 16+5. Lupasin etsiä mukaan aiemmat neuvolakortit koska en muistanut edellisistä synnytyksistä juuri mitään... Eli nyt ois hyvä aika alkaa kääntämään kaappeja ympäri:eek:

Neuvolan lääkäri on sit seuraavalla viikolla, 25.pv. Ne on aina vähän jäyheempiä tilanteita kuin kätilön/terkkarin kans. Mietinkin, onko pakko....

Rakenneultraa ootan ihan eniten! Se 4D oli mulle niin uusi ja ihmeellinen. Hassua nähdä niin tarkka kuva. Toinen vaan touhuilee siellä ihan kuin piilokamerassa:grin

Apua, mistä niitä tietoja saa tarkisteltua? Mäkin haluun tarkistaa. Mä aina lörpöttelen kaiken enkä yhtään mieti, mitä kaikkee kannattaa sanoo ja mitä ei...

Hoitolaitoksesta on oikeus saada itseään koskevat tiedot tarkastettavaksi ja tarkastuspyyntö tehdään yleensä kirjallisella lomakkeella. Jos tiedoissa huomaa virheitä, voi niiden korjausta pyytää.

Samsam: Toi 6-varvasta juttu oli ihan paras. Mistä ne kaikkee keksiikin? Meillä on täällä sellai tilanne, että meidän oikea neukkutäti on osa-aikaeläkkeellä ja vain puolet viikosta töissä, joten aina silloin tällöin osuu sijainen kohdalle. Oma neuvolatäti on tosi mukava ja tajuaa, jos huumorilla heittää vaikka just jotain tollasta mitä sä, Samsam, lastenhoitamisesta. Tää sijainen on sellainen nuori tyttö, jolla ei varmaan oo kauheesti työkokemusta, eikä osaa lukea asiakkaita.

Vaikka ei tästä ole kuin se 5-vuotta, kun viimeksi olin raskaana, niin kauheesti on asiat muuttunut. Alkuraskaudessa tosi vähän aiempaan verrattuna neuvolakäyntejä ja loppuraskaudessa kahden viikon välein. Kaksi neuvolalääkäriä. Ja sit tietty toi kaksi ultraa.

Meillä vähän samanlainen kuvio kuin teillä, MinniV. Meidän alueella (tiellä) on kaksi nimettyä terkkaria, mutta molemmat on jäämässä/ jääneet tänä syksynä eläkkeelle. Nyt meistä huolehtii sitten toistaiseksi tämä vakisijainen, joka on kyllä todella kiinnostunut, kuuntelee ja kyselee. Hän vain on selvästi aivan vastavalmistunut (tai mahdollisesti harjoittelija), jolla ei myöskään ole omaa kokemusta raskaudesta, joten välillä tuntuu, että itse tiedän näistä asioista enemmän kuin hän. Hurjalta tuntuu, että sama hoitaja huolehtii myös ensiodottajista.

Minä taas olen saanut parasta kohtelua/asiantuntemusta ikäiseltäni (27v) lapsettomalta th:lta! Ja huonointa juuri eläkeiän kynnyksellä olevalta.

Joo, siis eihän se ikä tai omat lapset vielä mitään ammattitaidon tai palvelun tason takeita ole. Tässä mun kuvailemassa tapauksessa kuitenkin jonkinlaisesta kokemuksesta voisi olla hyötyä, niin tulisi esim. käynnit varattua niille viikoille, joilla ne ohjelman mukaan oikeasti pitäisi olla.

Palvelu sinänsä on tosi ystävällistä ja huomaavaista. Siinä ei ole valittamista.

Mulla on onneks hyvä neuvolatäti joka ymmärtää mun tarpeita ja vaikka onkin nuori niin jos jotaki. Epäilee yms niin kysyy muiltakin. Toki nyt en paljo enää neuvolas käykkään ku aina ohjataan suoraa synnärille .

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

onnea samsam!! :)
me kävimme aamulla neuvolalääkärissä ja oli siinä mielessä "turha" käynti ku neuvolassa "tutkitaan" tarkemmin... :o ei punninnu, ottanu hemoglobia eikä verenpaineita... Kurkkas vaa alakertaa ja kuunneltii sydänäänet. Oli kyl mukava kuunnella taas pikkusta ku se siellä telmi ja tais antaa vähä monostaki :)

Rakenneultrassa tänään käyty... Ja 2 viikon päästä uusi yritys. Ultraaja runno mun mahaa ja hoki kuinka paksu mun maha on ja ettei näe kunnolla. Sen verran kyllä näki, että vauvanki vyötärö on kuulemma viikkoihin nähden liian iso ja sain taas paasausta ruokavaliosta ja sokereista. Mulla on se sokerimittari ollut nyt viikon verran käytössä eikä mitään heittoja arvoissa ole ollut.... Noh, kaipa sitä saa olemattomiin arvoihin vedota ja pitää mua dieetillä sen perusteella. Saa multa painon putoamaan ja oikein pahan mielen aikaan. Oli todella inhottava kokemus koko ultraus. :sad001

Voi ei, Mashnu... :( Voin vaan kuvitella, miten kurjalta toi on tuntunut. Toivottavasti et joudu sitä samaa tyyppiä kohtaamaan kahden päästä. Ihmisen, joka laukoo moisia typeryyksiä suustaan, ei pitäisi olla hoitoalalla. :mad:

Huh, toivottavasti mun mahamakkarat on ojennuksessa sit rakenneultrassa tai ees kohtelias kätilö.

Mä söin terveellisesti joskin useammin ns suolaa ja esim yhdellä viikolla aluksi söin 3 juustohampurilaista kun muuta ei saanut alas, ekaan kolmeen kuukauteen en syönyt karkkia enkä sokeria lainkaan jäätelöä sain alas vähän pahimmilla helteillä.
Syön säännöllisesti terveellisesti nyt herkkuja vain viikonloppuisin ja maltilla syön todella paljon kasviksia ja silti vauva on viikkojaan suurempi koko ajan, älä siis mashnu masennu toivotaan että seuraavalla kerralla siellä olisi joku muu kuin täysi ääliö ultraamassa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin