Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taidan pistää pohjat neuvolalääkärikäynnin pituudelle. Huoneeseen astumisesta sieltä poistumiseen, sisältäen sisätutkimuksen ja sydänäänten kuuntelun ja voinnista keskustelun ("Onko mennyt hyvin? -On. -Hyvä.") ja mun muutaman kysymyksen, aikaa meni tasan 8min!

En siis kovasti laita painoarvoa tuolle lääkärikäynnille :rolleyes: Ihan yhtä tyhjän kanssa.

Ohoh Elya... on kyllä ollu melkosen pikainen visiitti :( riippuu varmaan paljon lääkäristä. Ekassa raskaudessa mulla meni aina se koko vastaanotto aika lääkärillä vaikkei raskaudessa mitään ihmeempää ollutkaan. Tosin lääkäri kyseli paljon kaikkea esim duuneista ym.

Ööh? Kuuluisko jollain neuvolalääkärin vastaanotolla käydä jossain tutkimuksissa ja juttelemassaki? Mulla oli mun ainoa käynti neuvolalääkärille viikolla 8 ja se vaan vilkas että paikat on kiinni ja tarkisti sellasella taivaan vanhalla ultrauskoneella, että mun mahassa tosiaan kasvaa joku.... Ei siellä mitään juteltu tai kyselty....

Se riippuu paikasta, yleensä neuvola riittää. Jos ongelmia ni sit tietty lääkäri.

Kiitos <3 joo miehen eka kommentti oli byäää - kunnes tajusi et ehkä siinä pojassa on hyvät puolensa.. :D noh, itekin toivo toki tyttöö mut poikakin ihan yhtä tervetullut <3

Onnea poikalupauksesta <3

Täällä käytiin tänään tavallaan ekassa neuvolassa, nyt on kortti vihdoin niinku pitääki eikä puolet tiedoista puutu :D yllättävän positiivinen käynti, kuunteli mitä mielenpäällä ja oltiin yli puolituntia sisällä.. ensin sano että ei tartte vissii ultrata ku maanantaina ultrattu mut sit uteliaisuus voitti ja halus nähä "kaksosen" ruudultaki ku näytin sille nuita kuvia :D sokerirasitukseen pitää mennä, tänää onneks oli pissa puhas :) keskiviikkona sit soitellaan uutta aikaa ku tiietää mitä oulussa sanotaan :) vissii tarkempaan seurantaan sitä joutuu joka kantilta :D ei ollu tämäkää koskaa kuullu tai nähny vastaavaa tilannetta ku mulla on vaikka ei oo enää kauaa eläkeikään :D

Tänään oli toinen terveydenhoitajakäynti (19+1). Perusmittaukset ja keskustelu voimavaroista. Paino oli noussut terkkarin mukaan "inhimillisesti" eli noin 5 kiloa siitä painosta, josta lähettiin. Paino ennen raskautta 66 kg ja nyt 70,9 kg. Verenpaine 122/73 ja pissa ok. Sydänäänet kuunneltiin, syke 145 pienellä. Kyseli myös liikkeistä ja onhan niitä tosiaan jo ollut parisen viikkoa. Keskustelu voimavaroista oli nopeasti ohi, kun ei hirveästi epäkohtia tai huolia ole suhteessa tai muutenkaan. Nopea reissu siis. Lokakuussa on sit vuorossa sokerirasitus iän puolesta ja seuraava neuvola... Niitä ennen toki vielä parin viikon päästä rakenneultra :)

Elya, mulla oli varmaan aika saman mittanen neuvolalääkäri käynti mies halus olla sillo mukana ku oli lomalla ja se oli semmonen laaja mihin neuvolassa sanoivat et voi mieski tulla. Sisätutkimuksen ajaksi joka kesti puoliminsaa miehen piti mennä ulos huoneesta. Ööh, kyllähä se ultrassa ja synnytyksessäkin mukana on nii mua vähän huvitti se... Niiku ei koskaan ois nähny ku miule sisätutkimusta tekee..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en ymmärrä miksi lääkärille oli varattu 30min aika jos siellä menee alle 10min. Kun mulle vielä erikseen sanottiin että varaa hyvin aikaa, terkalla menee eka 30min (oikeasti oli just ja just 20min käynti josta siitäkin puolet ajasta se terkka etsi lääkärille tarvikkeita kun lääkäri koko aika huuteli että vielä se ja se puuttuu) ja sit lääkärillä saman verran. No ei ihan mennyt saman verran aikaa :grin Tää oli mitä ilmeisimmin se "laaja terveystarkastus".

Mua alkoi naurattaa ihan hirveesti toi masc:in sisätutkimus, jossa miehen piti lähteä huoneesta siksi aikaa :D Buahahaha! Mitä ihmettä sen lääkärin päässä on liikkunut?

Minulla toisen neuvolakäynnin piti olla ns. laaja terveystarkastus ja sitä varten oli varattu aikaa tunti. No siellä meni sellaiset 20 min ja ihan vain ne perusjutut tsekattiin. Ei tarttenut täytellä mitään perheen voimavarakaavakkeita eikä niistä muutoinkaan kyselty mitään. Kaipa tuo terkka luotti siihen, ettei sen kummempia ongelmia ollut esikoisenkaan kanssa ja kun ei nytkään tuotu mitään esiin, niin ei ole nytkään. Ihan hyvä juttu vaan, mun mielestä se kysely oli jokseenkin pöljä.

Mama88 no älä ja se oli just todennu et tuttua hommaa, kun oon toista kertaa raskaana ja mies tosiaan oli esikoisen synnytyksessä nii ei varmaan yksi pikainen sisätutkimus hirveesti missään tunnu...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mua jokseenki ärsytti noi kysely laput. Siis joo ymmärrän ne ensisynnyttäjille, mut et meillä 5 muksua ennestään ja kysytään et osataanko tehä kodin perus asioita (siivota, tehä ruokaa, pestä pyykkiä).
No ei tietenkään osata :D Muksut kuollu nälkään, kulkee paskasissa vaatteissa ja kämppä on ku himohamstraajalla :D
Ja se et tiietäänkö et meijän arki muuttuu vauvan myötä, ei tietenkään olla huomattu :grin

Mitä ihme kyselyitä teillä on oikeen ollu...ei meillä vaan. Ainakaan vielä...

Takaisin