Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pihlajanmarja: Mullaki on 2 viimestä kertaa neuola että neuola lääkärissä toi sf mitta vaan 30 (32+6 ja 35+1)
Tänään neuola (37+1) ja jos ei oo kasvanu nii sit lähetää vissiin johonki tutkimuksiin :confused: Aika paljon kyllä janskättää..
Nii ja keskiviikkona käytiin kans siellä lohjan synnärillä tutustumassa ja oli kyllä ihan mielusa kokemus.. Paitsi lopussa kun se toi näytille vastasyntyneen vauana nii ei siinä voinu muuta kun itkuun purskahtaa kun se oli niin ihana :HeartpinkOnneks en ollu ainoo joka siellä itki.. Nii ja kysyin kans sitä skumppa juttuu nii saa ottaa oman skumpan mukaan ja juoda sen synytyksen jälkeen, sano jopa että en voi laitaa sit siellä jääkaapiin että pysyy kylmänä :)

Huh! Ylimääränen kontrolli siis takana ja pissi puhas, käyrä oppikirjasta. Paineet korkeahkot muttei viel hälyttävät kun muitakaan oireita ei ole. Joten ei tarvinny tänää käynnistykseen lähteä, maanantaina sitte sovitusti klo 11 käynnistykseen (paineitten takia) jos ei sitä ennen tapahu jotai.. :D

No lääkäri sano tiistaina että alapaine pitäs pysyä alle 100. Kotona mittaukset 125-140/85-95 pääsääntösesti kuitenkin pyörii siin 130/alle 90 arvoissa. Neuvolassa olivat korkeemmat mutta neljästä mitatusta arvosti yksi alapaine 105 ja se oli heti käyrästä nousemisen jälkeen niin sano ettei sitä lasketa. Ja tosiaan kun muita oireita ei ole..

Mulla on nyt ollut nelisen viikkoa jo alapaine joka kerralla 90-93 ja yläpaine heitellyt välillä 128-151. Useimmiten saatu toisella mittauskerralla alle 140. Mutta pissa on aina ollut puhdas. Kasvoissa on turvotusta. Katotaan mitä meinaavat ens viikolla kun on sekä neuvola ti ja äpoli pe. Nyt on siis viikkoja 37+1.

Sulla on Happy tosi pieni sf-mitta! Mutta tosiaan, eiköhän ne vauvat ota sitten tilansa sisäänpäin. Ei ihme, että välillä närästää :confused:

Ja Nanna, hyvä kun oot selvittänyt ton skumppajutun, niin tiedän sitten minäkin :p En kyllä usko, että skumppaa kaipaan. Punaviini kelpais kyllä, mutta ehkä sitten kotona vasta. Sulla on siis maha ollut samankokoinen muutaman viikon? Hyvä että seurataan! Mulla on kyllä vatsa kasvanut tasaisesti ihan omalla käyrällä siellä alakäyrän alapuolella. Ja mulle on sanottukin, ettei oo syytä huolestua, jos se kuitenkin kasvaa tasaisesti, mutta jos kasvu pysähtyy, niin pitää alkaa seuraamaan.

Mulla kans seuraillaan kasvua kun taas oli sf-mitta tipahtanut jopa omilta käyriltään. Nyt 38+3 ja 28,5cm. Viikolla 30 ja jotain olin ylim. ultrassa samasta syystä ja bebe silloin ihan keskikäyrällä koonsa puolesta. Ens to uudestaan sit ultraan ja luultavammin sama homma. Mulla vaan maha humahtaa selkään makuuasennossa.

Viikko sitten ei keretty mittaamaan eli ensi viikolla vois olla 29 ellei jo 30. Tasaseen tahtiin tämäkin kasvaa. Ei kyl enää tarttis. Tytär sano äsken, että se on niinku joku planeetta. Sanoin että joo, mutta tähän sinä et tartte sun kaukoputkee ;)

Tsemppiä Mirkku mullakin valahtaa edelleen maha selkään kun makaan selälläni joten mittaus on hankalampaa, hyvä että seuraavat. Mä tulin siihen tulokseen että annan piut paut mahdollisissa tulevissa raskauksissa noille koko kauhisteluille jos a.) vauva kasvaa koko ajan b.) istukan ja napanuoran toiminta on kunnossa ja c.) raskaus etenee ilman komplikaatioita.
Ei kaikki vaan tee samankokoisia vauvoja :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Noniin! Eli neuolassa tänään kaikki hyvin niinku piti kin :) pissa puhdas, paineet hyvät, paitoo tullu se +500/viikko ja se fs mitta oli nyt 33 joten ei mitään syytä huoleen :) En sit tiiä mitä se meijän neuolalääkäri oli oikeen mittaillu kun sillon 2 viikoo sitten sai sen siihen sf 30.. kyllä se mun mielestä on kuukaudessa kasvanu ja nii hän se oli kin :)
osas myös antaa painoarvion käsikopeloon sellaset 2800-2900kg ja lapsitettä ihan hyvin ja sit kans että pää oli kiinittyny hyvin.. Oli kyllä antosa ja mieltä rauhottava neuola käynti :)

Onko se semmonen perusmittaus jolla tsekataan kohdun kasvua eli sitä myötä vauvan kasvua?

Takaisin