Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Doodii.. Käyrä ok, kasvu ok, paino arvio 3,2kg, istukka toimii vaikkakin on kalkkeutunut ja reikänen. Virtaukset hyvät, vettä riittää. Mutta paineet katossa, pissa puhdas. Tästä syytä perhantaina neuvolaan käyrälle, paineet, pissa ja jos ok ni sit maanantaina käynnistys. Jos häikkää perjantaina niin sitte samoin tein käynnistykseen.
Ja voitteko kuvitella, olisin saanu käynnistyksen jo perjantailla mutta en halunnu.. ;) sairasta.. :P

Aamulla oli se poli käynti, vauvan kasvu tasaista siro edelleen viikkoihin nähden :) lapsivettä oli niukasti tästä syystä ensi torstaina taas uusi aika. Kohdunsuu oli auki sormelle ja pystyi koskemaan jo vauvan päätä :D ei ollut lapsivettä se mitä silloin lauantaina oli housuihin tullut . Ja viime yönä alkoi sitten supistelut, kestivät 4-5 ja tulivat jopa 7min välein :) olivat hiukan kipeitä mutta hyvin siedettäviä vielä kuitenkin.. Saa nähdä jos menee samallalailla kuin esikoisen kanssa niin syntyy varmaan viikon aikana , esikoisesta nimittäin alkoivat kipeämmät supistukset muutamaa päivää ennenkun sitten syntyi :) ja nyt välillä tullut noita supistuksia lisää .

Neuvolassa käyty rv 35+3, kaikki kunnossa. Vauva rt ja sykkeet hyvät. Kokoarvioon aika, kun sf-mitta 35,5cm ja neuvolan mukaan maha täyttä vauvaa. (Rv 34+4 painoarvio 2,7kg). Tekee kaiken maailman ilmoitukset, kun alaikäisiä vielä ollaan. Kätilöopiskelija paineli mahaa todella kovasti ja siitä syystä kävelykin on nyt yhtä tuskaa!

Th-neuvola 38+6. Paineet vähän yläkanttiin, mut kuulemma jos alapaine alle sadan eikä muita oireita, niin ei hätää. Painoa oli taas tullu 980g/vk, onhan tuota jo +22kg mittarissa. Tyypin syke 135, sf-mitta 35 ja ei oo laskeutunut tai kiinnittynyt eli tuskin ihan just syntyy. Seuraava aika viikon päähän, jolloin 39+6 :)

Mua pelottaa ja hermostuttaa ihan älyttömästi mennä kasvukontrolliin ja arvatkaa onko se näkynyt myös tän aamun verenpaine mittauksissa :) yksi 2 mittauskerta oli mulle normaali 77/117 ja 80/119 mutta muut onkin paljon korkeampia puren kynsiä ja kävelen kämppää ympäri, tekis mieli läpsäyttää itseä poskelle ja sanoa lakkaa läähättämästä nainen mutta kun edellinen kokemus oli niin huono niin se kummittelee taustalla :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli tosiaan nuo paineet ekalla mittauksella 149/95 ja toisella 152/97. Käski vaan mennä kotia ja oottaa synnytystä, kyllä ne paineet sit purkautuu :D hauska täti!
Mullon kans paineet tota luokkaa... sanois mullekki et mee kotia oottaa rauhassa synnytystä vaa ei :wideyed: käsketään uusiin kokeisiin ja annetaan vaa lisää ees ressattavaa. Tutkisivat kerralla kunnolla ni vois nuo paineetki ehkä laskee. Saakelin arvauskeskus :angry4

Tsemppiä Mju sulle kasvukontrolliin, hyvin se menee!
Ja paineitten kans kärvistelevät, rauhallista jaksamista! Mulla oli kans viimeks neuvolassa viikko sit paineet 137/88, en vaan tajua kun kotimittareilla en saa millään noin korkeita lukemia. Aikasemiin neuvolassakin ollu 120/75 pintaan, kotona n. 100/60, en sit tiiä onko noihin kotimittareihin mitään luottamista.

Äitipolilla käyty aamulla perätilaepäilyn takia. Kaikki oli kunnossa ja vauva rt! :gen014 Lääkäri käski kuitenkin neuvolaa tarkistamaan joka kerta ultralla että on edelleen pysynyt rt:ssa, kun tämä niin pitkään viihtyi peppu alhaalla. Mulla oli kans aikaisempaa korkeammat paineet, sen verran jännitti, merkkas nlakorttiin 127/89. Vauvan painoksi arvioi ensin 3000g, mutta tarkemmin mittailtuaan sai 2800g. Herkuttelua pitäis nyt vähentää, niin ei vauva kasvais liikaa, yks pala suklaata/päivä sallitaan... :eek: Tulee tekemään tooooooodella tiukkaa, mutta parasta olis nyt vaan järsiä porkkanaa :hungry:

Mulla on viikot 36+1. Manna, tuo tuntui olevan aika tarkka lääkäri, ja sitten kun mulla on ollut synnytyspelkoa, niin kai sillä oli ajatus siitäkin, että vauva ei kasvaisi liian isoksi ja mun olis helpompi punnata se pihalle. Sanoi se kyllä vielä, että tämä on aivan normaalin kokoinen, joten ei mitään hätää :) ja mun lääkitystäkin se olisi ollut lopettamassa, vaikka kaikki muut lääkärit on olleet sitä mieltä että voin hyvin käyttää sitä loppuun asti :confused:

Tänään oli viimeinen neuvola 39+3. Yliaikaiskäynti ois vielä 41+3, mut toivottavasti sinne ei tarvitse enää mennä. Terkkarikin puhui siihen malliin, että epätodennäköistä se olisi. Lapsi on kiinnittynyt ja laskeutunut. Sf-mitta jäi 31cm ja arveli että on tuon laskeutumisen syytä.
Raskauden painonoususaldo ois sen 10,3kg yhteensä (olen 167,5cm 70kg->80,3kg) Ei paha ja myönsin terkkarille että herkkuja on mennyt tässä viime viikkoina enemmän. Pissa puhdas. RR 114/73, pysyneet hyvin normaalina ja lapsen syke oli tasainen 145. Yleensä on ollut sen 135-140. Voisikohan synnytys lähentyä, jos lapsen syke on koholla?
Nyt sitten vain odotellaan ja ollaan.
Sais beibe tulla jo!!!

Mullon kans paineet tota luokkaa... sanois mullekki et mee kotia oottaa rauhassa synnytystä vaa ei :wideyed: käsketään uusiin kokeisiin ja annetaan vaa lisää ees ressattavaa. Tutkisivat kerralla kunnolla ni vois nuo paineetki ehkä laskee. Saakelin arvauskeskus :angry4

Mulla oli taas sillä neuvokäynnillä myös opiskelija, joka alkoi jo siinä niistä paineista puhelee siihen malliin et pitäis alkaa kotona mittailee tai jotain. Mut varsinainen terkkari vaan alkoi vitsailee ja sanoi, että ei sulla mikkään muu ole ku vauva mahassa... No ei kyllä tunnukaan siltä et ois mikään hätänä, käski soittaa heti jos tulee jotain niin voi tulla ylimääräiselle käynnille vaikka jo ennen ens tiistain neuvolaa.

Lääkäri katsoi mun 2 viikon kotimitraukset ja sanoi ettei aio kiusata mua mittaamalla vastaanotolla paineita, sanoi ettei mitään kohonneen verenpaineen merkkejä ole muutama yksittäinen korkea arvo ei kerro totuutta. Katkis oli 2.8 kg ja siellä se kelli kädet kasvoilla tukka päässä ja ihan normikokoinen uksivat kolmekiloista tulevaksi. Sisätutkimuksen osalta lääkäri sanoi ettei tilaa kauheasti ole mutta jos katkis tulisi 2 viikon sisään ulos mahtuisi tulemaan suurimmalla todennäköisyydellä nätisti. Alakerrassa lihakset on vähän turhankin hyvässä kunnossa joten kehotti opettelemaan muutamia rentouttavia muuveja kiristysten sijaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eli letkein lantein ;) Opettelet nyt siis tirauttelemaan pissaa niin sujuu synnytys sutjakkaammin! Onko kellään vinkkejä tähän, minäkin kiinnostuin että kuin ne lantionpohjat rentoutetaan?

Meille mammajumpassa neuvottiin että kun päästää leuan rennoksi myös lantionpohja rentoutuu ja vastaavasti jos puree hampaita yhteen niin alakerta kiristyy. Kandee kokeilla :)

Takaisin