Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinushka: Joo, mä luulen kans et saan sydänkohtauksen ennen ku vauva alkais syntyy noiden rappujen juoksemisen johdosta... Tänne 6 kerrokseen kierreportaita ei oo kiva edes juosta :joyful:

Kyllä musta hyvältä tuntuu käydä kävelyllä, vaikka vähän johonkin kohtaan välillä sattuukin. Mukava kun pystyy vielä liikkumaan, jos ei pystyis niin sit sitä vaan makais sohvalla ja miettis mihin mua milloinkin sattuu... Ja alkaahan se sattuu ku sohvalla vaan makaa (siis vaikkei ois paksunakaan). Siispä näillä puheilla pikkukäppäilyreissulle toista kertaa tälle päivälle ulos MARS! :)

Mä oon tänään vaan koomannut sohvalla palelee ja ihan suden nälkä koko ajan..
Kokosin vaunut ja pesin pyykkiä huomenna lähden kyllä kunnon kävelylle

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onhan tuossa Mju jo kaksi askaretta, pyykit ja vaunut. Se on kuule hatunnoston arvoinen suoritus meiltä paksukaisilta! Mä vein yhden tyttären luistimet terotettavaksi ja yhtä käytin hammaslääkärillä (toivottavasti ei menny lapset ja luistimet sekasin). Vielä lupasin pitsat vääntää. Sitten sitä voikin sanoo hyvät yöt...

Joo ja menihän siinä pari tuntia kun purki kaiken laatikoista ja raahasi roskat huoneesta pois ja taitteli pahvit jne mutta ehkä sitä on ennen Paksukaiseksi pullahtamistaan ollut taipuvainen ylisuorittamiseen kun tuntuu ettei vaunun kasaus ruuat tiskit ja pyykit ole yhtään mitään :)
Noh kyllä se tästä vielä haastavammaksi muuttuu kun saadaan hanurihrdelmä kunnialla ulos.
Laitoin eilen jälkkäriksi tarjolle porkkanaa ja suklaata ja mies valitti että mun takia hän on vaan lihonut osoitin mahaani ja sanoin kuule kiitos samoin, parin konvehdin jälkeen näytti porkkanat maistuvan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Rv.37 eikä mitään painoarvioita kerrottu sitten rakenneultran (olisi kyllä mielenkiintoista kuulla varsinkin kun sf-mitta pompannut keskikäyrän yläpuolelle), no sen sitten tietää konkreettisesti kun syntyy mutta sukulaiseni sai vauvan muutama viikko sitten ja painoarvio oli heittänyt kilon verran syntyen 4,5 kiloisena

Neuvola ja lääkäri käyty, ei uutta alla auringon! Pissat, paineet ja raudat kunnossa. Painoo oli tullut nyt hurrrrjasti +700g/viikko, mutta oon minä tyttö syönytkin. Olin viime öisten tuntemusten takia 100% varma, että Tirppa on kääntynyt rt, mutta... Ultrakuva näytti, että siellä se kellii poikittain pää vasemmalla, peppu oikealla :) Vauva on kyllä hyvän kokoinen, ei estellä jos tahtoo tulla mutta toivotaan, että viikolle 37 viihtyisi mahassa. Lääkäri kehotti lepäilemään ja välttämään supisteluja aiheuttavia toimia sinne saakka. Sisätutkimusta ei alettu tekemään juuri siksi, että vältetään turha provosointi sinne kohdunkaulalle. Hyvä niin sillä minulla ei ole mitään toiveita häätää Tirppaa vielä yhtään mihinkään! :p

No huhhuh.. Kävin neuvolalääkärillä (toinen ja viimeinen kerta tähän raskauteen) ja oli kyllä turhistakin turhin käynti! Koko homma kesti 10min ja sisälsi täsmälleen samat jutut ku terkalla käynti. Se taas ois ens viikolla. Ymmärtäisin tän lääkäriajan jos se ois tehny sisätutkimuksen, koska th ei sitä tee mut nyt oli kyl. En tajua :O

Tuolla minun neuvolalääkärillä on itsellään 4 lasta ja hän on minun ikäinen joten mulla kyllä luottoo on häneen vaikka ei sisätutkimusta tehnytkään. Ja kun tiedän, että siitä ois seurannut pari supistusta ja jopa jotain vuotoa josta olisin ollut kuitenkin huolissaan. Enkä minä sillä tiedolla, paljon on kohdunkaulaa jäljellä ja onko kiinni vai auki, tee mitään tässä vaiheessa. Kyllä minä tunnen sen sitten itekin.. meinaan se on kipeetä sillon! Minä ihan oikeesti relaan vaan ja kerään voimia sinne helmikuulle.
Ja aina parempi välttää noita sisätutkimuksia jos ei aihetta.

Mä en ainakaa haluu enää yhtää ylimäärästä sisätutkimusta jos ei oo pakko tehä. Sen verta kipiää kävi äippäpolilla eilen :hungover:

Äskön kävin piiiitkästä aikaa neuvolassa. Vaavi onkin perätilassa (ollut kylläkin jo tosi kauan!) ja ensiviikolla meen äitiyspolille että kattovat kääntyykö. Muutoin sitten jos ei käänny tai jos ei edes lähdetä kääntämään niin sektiolla mennään. :)

Hemoglobiini oli edelleen hyvä, jännää kun se on ollut mulla koko elämän ajan niin hyvä!

Verenpaineet oli alkuun koholla mutta toisella mittauskerralla jo alemmat ja otettiin sit vielä kolmas kerta niin oli ihan normaaleissa lukemissa.

Sf mitta normaali, painonnousu normaalia jne... eli eipä mitään kummempaa :) niin ja streptokokki näyte otettiin multa myös tänään.

Lisäks tehtiin synnytyspelkoon liittyvä "tehtävä", kirjoitettiin siis alatiesynnytykseen liittyvät toiveet paperille ja liitettiin se tuohon kortin kylkeen synnytystä varten. Suosittelen tota kyllä kaikille keitä synnytys jänskättää! :)

Ja mikä parasta, neuvolassa oli kasa vauvanvaatteita joista sai ilmaiseksi ottaa omakseen! :) :)

Multa ei muistanu ottaa tota näytettä eilen polilla vaikka piti, enkä mustanu siitä sit itekkää sanoa. Täytyy muistaa huomenna. :)

Täällä eilen neuvolatädillä ja lääkärillä käynti. Painoa on nyt ruvennut joulun jälkeen kertymään. Nyt on tullut koko raskausaikana 9 kiloa lisää. No pissa on ollut joka kerralla puhdas, verenpaineet alhaiset ja hb lähtenyt hieman tulemaan ylöspäin. Oli kuukausi sitten 109 ja nyt oli 115. Lääkäri teki sisätutkimuksen, jonka mukaan kohdunkaulan pituus on pysynyt samana kuin alkuraskaudessakin. Eikö sen pitäisi tässä pikkuhiljaa ruveta lyhentymään? No sen verran oli muuttunut, että kohdunkaulasta oleva rasti kiinteästä hyppäsi sinne pehmeän puolelle. :) Ja nyt olen aloittanut synnytysvalmennuksen.

Voiko muuten kohdunsuu vielä sulkeutua uudestaan? :D tuli vain tuo paperi siitä tiistain äippäpolikäynnistä ja siinä luki että kohdunsuu kiinni yms ja viimeksi oli kuitenkin jo sormelle auki pehmentynyt yms :o

Takaisin