Neuvolasta terkkuja, rv 33+3. Kaikki oli hienosti, pissa puhdas, hemoglobiini hyvä, verenpaine hyvä, painoa tullut 510g/viikko (raskauden alusta 7kg). Sf-mitta 30,5 ja terkka mittasikin sen jo vauvan selkärangan mukaan, eikä vaan navan kohdalta. Oli samaa mieltä kuin itsekin olen, että vauva tuntuu tosi selvästi mahan päältä, selkäranka ja peppu on tuossa oikealla puolella ja tunsi myös jalan selvästi vasemmalla puolella. Lapsivettä tuntuisi käsikopelolla olevan kuitenkin ihan normaalisti. Ja tuumasi että pitkiä supistuksia jo tulee, kun rupesi tietysti supistelemaan siinä kun tutki mahaa. Mutta tuumasi perään että ihan normaalia näillä viikoilla, etenkin uudelleensynnyttäjälle.
Jonkun synnytyssuunnitelma-monisteen lykkäsi mulle, mutta sanoin etten jaksa moista miettiä, kun synnytystapana on kuitenkin sektio ja vauvan syntymän jälkeen mennään sitten mun ja vauvan voinnin mukaan. Mies tietää synnärillä sanoa, että mielellään ei vauvalle lisämaitoa sillä välin kun mä olen heräämössä, mutta toisaalta jos katsovat parhaaksi antaa, niin vauvan paras menee aina mun toiveiden edelle.
Maanantaina sitten taas Naisteklinikalle ultraan ja kahden viikon päästä seuraava neuvola.