Ultra- ja neuvolakuulumiset

Tänään käyty nauvolalääkärillä... Kuunneltiin papanan sydänääniä:) meinasi jo paniikki tulla kun ei meinannut sykettä löytyä, mutta olikin kaveri kiivennyt jo aika ylös tuolla masussa ja lääkäri kokeili aluksi vaan alamahasta. Mutta kyllähän sieltä sitten öytyi normaali, hyvä syke. 

Jotenkin mälsää, kun seuraava neuvola vasta kuukauden päästä ja ultra vasta just ennen joulua. On ollut vaan niin mukava käydä siellä kun neuvolatädin kans niin hyvä jutella ja tulee hyvä olo kun saa aina jotain merkkejä et pikku kaveri voi hyvin... no mut ehkäpä tää kuukaus menee nopeesti:)

Me käytii tännää ekassa ultrassa :) Sielä oli pikkusella aamupäivän jumppatuokio meneillään, kädet ja jalat vispas ku viimestä päivää :') Saatiin 4 kuvaa mukaan! Ja koko vastas viikkoja, täällä ollaan ihan onnesta soikeana :D Nii ja sydämen syke nähtiin ja kuultiin :) En vaa ymmärrä miksi se neuvolatäti sillon laitto näi aikasin meijät ultraan, saatiin uus ultra-aika kahen viikon päähän, sillon viikkoja 12+6 :) Ultratäti halus välttämättä että tullaan uuestaan, saa mitattua sen niskaturvotuksen vaikka seulontoihin en halunnukkaan. 
Seuraavaksi ois sitten lääkärille aika 8.11.. Mitä siellä lääkärin luona tapahtuu? :o

No mulla ainakin se lääkärikäynti oli tosi nopee homma.. Ensteks se kyseli ihan perusjuttuja, onko sairauksia yms... Sitten kuunneltiin pikkusen sydänäänet ja sen jälkeen lääkäri teki vielä gynekologisen tarkastuksen, jossa tsekkas vaan kohdunkaulan.

Meillä oli eka neuvola 8+2 ja sit neuvola terveydenhoitaja joka otti yhden verikokeen ja samalla lääkäri 10+5 jossa nopsasti katto noi mitat alakautta ja sykkeen jota ei kuultu sillon. Ja sit 12+5 oli ultra josta kuvat ja sykkeet.. ja kaikkien verikokeiden tulokset. Meillä piti käydä myös antamassa toinen verikoe tiettyjen viikkojen välissä n9-11 . Ja nyt neuvola varattuna sekä toinen ultra.

Täällä on kaikki ok! :)

Soitin neuvolantätille viime keskiviikon tuloksista, kaikki ok :)

Ei tulehduksia, ei kohonnutta glukoosia, ei tauteja, ei vaikuttaisi olevan mitään kromosomipoikkeavuuksiakaan, ainoastaan mulla oli matala hemoglobiini, eli 106, mutta tämä ei mulle ole ollenkaan tavatonta, sillä sitten teinivuosien se on ollut normaali (yli 117) vain hetkellisesti.

Rautaa suositellaan, kuten aina.

Huomenna olis sitten eka neuvola vihdoista viimein. Toivon, että neuvolatäti saa sydämensykkeet kuuluviin vaikka jo varotteli, että vielä ei välttämättä kuulu. Saisi tietää, että joku siellä on hengissä. Muuten on vielä odotettava muutama viikko ultraan...mä en malttas...

Moi kaikille,

meillä oli ensimmäinen ultra tänään ja olihan siellä masussa sittenkin joku! :D Kovasti hän siellä heitti kärrynpyörää. Olipa helpotus nähdä, että sydän lyö ja muutenkin kasvaa ja kehittyy. Osallistutaan seulontoihin ja myös meilläpäin käytäntönä on, että verikokeessa käydään jo ennen ultraa, jotta tulokset voidaan laskea suoraan ultrassa. Kaikki oli niiltäkin osin oikein hyvin.

Nyt täällä katsellaan pienokaisen kuvia (saatiin 3kpl).. :)

Eilen oli jännä päivä. Ensin otettiin verikokeet ja sitten tuloksia odotellessa ultrattiin. Mitat saatiin otettua vaikka pikkuinen oli keskellä jumppatuokiota <3. tulokset oli lääkärin mielestä hyviä ja suositteli seuraavaksi rakenneultraa viikolla 21. kertoi myös sukupuolen 80% varmuudella.>

Meillä on huomenna aamulla ultra!! Jännittää ihan kauheesti vaikken edes tiedä miks! Olisko vaan siitä et uus tilanne, ei sillä tavalla osaa vielä ajatella et siellä mahassa joku pikkunen olis :) toivottavasti kaikki on hyvin siellä ja saadaan paljon hyviä kuvia :)

Me käytiin äsken ekassa neuvolassa ja saatiin kuulla pikkuvintiön sydänäänet ekaa kertaa. Tuli kyllä hyvä mieli, kun sai kuulla sen pikkuisen junan puksutuksen. 

Hei vaan kaikille ja kiva lukea,että sykettä ja pikkuvauvoja on nähty ja kuultu(= Onnea !

Täällä päin oli np/nt-ultra ja kaikki oli mainiosti, elimet ja tarvittavat asiat kohdillaan sanoi ultraaja (=
Laskettu aika pysyi neuvolan kanssa samana eli 5.5 ja viikkoja on 13+2.
Siellä puikula liikuskeli kovasti ja oli vatsakin täynnä :)

Seuraava neuvola olisi viikoilla 16 ja ultra joulukuun puolella :)
Nyt tässä parisen viikkoa odotellaan neuvolaan ja  odotan jo liikkeitä, vaikka matkaa vielä on :)
Tosin aika menee yllättävän nopeasti, justhan sain tietää että odotan (vko 9)

Malttamattomana näitä lueskelen täällä, kun ite menen ihan ryhmän hännillä - laskettu aika kun on 31.5. ... Eka neuvola oli jo 6+0 ja huomenna ois sitten lääkärineuvola elikkäs 9+6. Josko sais ekat sydänäänet kuuluville ja varmistuksen, että siellä masussa tosiaan olisi jokin pienoinen ihanuus <3. Npultraan vuoro sitten viikoilla 11+4, siispä parin viikon odotus vielä meillä :).

Mulla on vielä nyt vahva epäilys, että LA aikaistuu, sillä tuntuu mahan koon puolesta, että oisin pidemmällä! Toisaalta silti kun lukenut muittenkin mietteitä, niin saattaapai olla syynä aiempi synnytys, jolloin tuo masu pullahtaa esiin aiemmin.. Osaiskohan lääkäri huomenna antaa mitään suuntaa antavaa tietoo viikoista? Muista yhtään silloin 3 vuotta sitten kun olin viimeks nii mitä tehtiin :).

Täälläkin ootellaan vielä ultraa, eikä jaksais ootella. Maanantaina se kuitenkin ois, ei oo montaa päivää :)
Mulla ei oo maha kasvanu yhtään, vaikka toista oottelenkin. Tosin ekassa raskaudessa oli tosi pieni masu, vaikka ei nyt ihan mini-vauva ollutkaan, joten voi olla, että ulkoisia merkkejä raskaudesta saa vielä ootella. Tosin ei saa valittaa, oli niin helppoa sen pienen masun kanssa :)

Mulla on ultra 7.11, tunteet on niin sekaisin...inhottavaa kun ei voi iloita raskaudesta kun pelottaa ihan kamalasti että mitä jos siellä ei olekkaan kaikki hyvin... Noh nyt ei auta kun odottaa vielä viikko niin sittenhän se selviää. Toivottavasti näkisin että pieni voi hyvin ja kasvaa, että voisin pistää huolet hieman syrjään ja nauttia raskaudesta.

Mulla oli tänään eka lääkärikäynti. Makoilin siinä housut kintuissa, jalat levällään hyvän aikaa, kun doppleri ei meinannut toimia. Mieslääkäri (kävin ekaa kertaa gynetutkimuksessa vastakkaisella sukupuolella) haki vihdoin old school -vehkeen, jonka avulla kuultiin reipas syke :) Muutaman sekunnin kuuntelun jälkeen alkoi hysteerinen nauru, ja säröäänien vuoksi doppleri piti siirtää syrjemmälle. Onneksi lääkäri oli tosi mukava ja hauska, kaikki oli kunnossa, eikä ollut hiviä eikä kuppaa ;)

Eka neuvola oli jo 6. viikolla lokakuun alussa. Oli ollut menkkojen kaltaista vuotoa syyskuussa, silloin, kun odotinkin kuukautisia. Tein kuitenkin testin "varmuuden vuoksi", kun oli mökkiviikonloppu edessä. Omituisen kuvottavan olon takia uusin testin parin viikon kuluttua, ja yllätyksekseni olinkin raskaana!

Vuodon vuoksi pääsin varhaisultraan. Lääkäri laski viikkoja olevan 7+1 (ovulaatio oli kai ollut noin viikon myöhässä "normaalista") ja syke näkyi selvästi.

Nyt siis 10+4 ja ensi viikon perjantaina on eka ultra. Välillä jännittää ja töissä on stressiä, mutta yritän sysätä kaikki negatiiviset ajatukset mielestä ja keskittyä positiiviseen. Tämä lääkärikäynti ja sykkeen kuuleminen antoi taas hyvän sysäyksen eteenpäin :)

Alkoi vain mietityttää tuo influenssarokotteen ottaminen. Terveydenhoitaja kertoi, että nykyään sitä suositellaan raskaana oleville alentuneen vastustuskyvyn vuoksi. Lääkärikin sanoi, että hän pitäisi influenssan sairastamista suurempana riskinä kuin rokotetta, mutta toki päätös täytyy tehdä itse. Mies on hoitoalalla ja hänen poikansa on päiväkoti-ikäinen, joten pöpöjä on liikkeellä... Perusterveenä en ole ikinä rokotetta ottanut, mutta nyt alan kallistua sen kannalle. En tuo tätä esille sen vuoksi, että kaipaisin neuvoja, vaikka hyviä varmasti ovatkin :) Lähinnä tiedoksi niille, jotka eivät ole tätä vielä neuvolassa kuulleet.

Niin se influenssarokote..... Kiitos vinkistä ! Minulle ei kukaan ole siitä vielä puhunut, mutta loppukuusta on seuraava neuvola, että ehkä se sitten tulee puheeksi.....

Jaa - a, siinä sitten vähän mietintämyssylle miettimistä. Inhoan rokotteita, mutta influenssa ei varmastikaan ole hyvästä.....

Joka tapauksessa - kaikille mukavaa loppuviikkoa toivottelen - ja mikäli joku on terveysalalla, niin kommentoikaa tuota rokoteasiaa mikäli jaksatte. Olisi kiva kuulla mielipiteitä !

Mua kanssa pelottaa toi tuleva ultra, kun en ole vielä saanut täyttä varmuutta, että masussa joku olisi. En siis ole nähnyt, enkä kuullut pientä, ja kun ei raskaus vielä näy ulospäin...
Mietin kanssa tuota influenssarokotetta. Hoitoalalla olen, mutten kyllä koskaan ole sitä ottanut. Nyt ois vaan tuo tartunta-alttius korkeampi.

Neuvolasta soitettiin just. Mun pissanäytteessä oli ollu bakteereja... nyt pitäis käydä antamassa näyte tuolta alapäästä hiivan tms. poissulkemiseksi. Ei yhtään kiva... :(

Mieki oon miettiny et otanko rokotetta vai en.Oon ottanut sen tasan yhden kerran armeija-aikana ja silloin sain elämäni karmeimman kuumetaudin.Pitää nyt sit miettiä.

Hei, Olen muutaman päivän seuraillut keskustelua ja nyt sitten mukaan. Minulla oli runsahkoa verenvuotoa eilen, ja tänään 3 tunnin jonottamisen päätteeksi pääsin Jorvissa kurkkaamaan että masuasukilla kaikki hyvin. Mitä nyt mami on vähän repeillyt ja aiheuttanut huolia. Huomenna sitten siihen oikeaan ultraan. Tämä masu on niin iso ettei voi unohtaa olevansa raskaana, niin ja ystäväni pahoinvointi jatkaa muistutteluaan.... Rv 11+ jotain. Näyttää vaihtelevan siitä ett kuka sanoo :D

Takaisin