Ultra- ja neuvolakuulumiset

Tsemppiä, odottavan aika on pitkä! Onneksi mitat olivat parantuneet aiemmasta. Jospa tämä olisi esikoista pienempi tapaus. Toivotaan hyviä tuloksia!
 
Voimia odotukseen Mamma0711 ja Memmuli! Raastavaa elää epätietoisuudessa etenkin jos on huoli ettei kaikki olisikaan kunnossa. Toivottavasti huolet osoittautuvat vääriksi hälytyksiksi!
 
Neuvolasta kotiuduttu, nyt saa ruveta täytteleen kelan papruja. Sf mitta himpun verran keskikäyrän yllä, syke 140 siin sit mittailles pöppänä alko potkimaan alavattaan ♥ verenpaine ok hemppa 140 ja paino ei oo noussut :) Mä niin tykkään mun neuvolan tädistä. Toinen sokerinrasitus korvataan kotiseurannalla, sit 19.2 on kontrolli ultra ja 22.2 neuvola lääkäri :)
 
Mamma0711 jaksamista toivottelen minäkin. Toivottavasti saat pian lisätietoja ja hyviä uutisia!!
 
Memmulille myös jaksamista tähän jännittävään päivään. Peukut pystys hyvien uutisten puolesta.
 
Meille tuli hyvia uutisia rakenneultrasta ja tytto varmistus vaikka ei siita kai epailysta viime kerrallakaan ollut :D Myos mitat, paino ja pituus vastaa viikkoja ja gynen mukaan kaikin puolin taydellinen raskaus lapsen nakokulmasta. Aiti vaan stten karsii vielakin flunnsasta joten nautinto odotuksesta on kaukana edelleen taalla... :s Niin ja painoa on minulle vihdoin tullut 2kg aloituspainon paalle ja kun kysyin etta paljonko tallaisen "hoyhensarjalaisen" pitais lihoa niin gyne sanoi etta kylla se lapsi ottaa kaiken minka tarvitsee etta ei tarvi huolehtia vaikkei paino nousiskaan. Max 2kg visiittien valissa mutta mita vahemman sen parempi minulle. Huippua kun ei tarvi pakolla ahtaa ja saa ihan luvan kanssa syoda salaattia kun se parhaiten maistuu! 
 
Vauva oli tapaturman jälkeen hyvin voiva istukka oli paikoilla mutta esimmäistää kertaan neuvolakorttii kirjoitettiin poik. Eli poikittain. Lapsella on hampurilainen eli kysyttiin uudestaan onko tyttö, lääkäri näytti monitoria ja sanoi juu. Vähän epäselvä mutta hampurilaiselta näyttää että tyttö 80% varmuudella, eli kitares ja häpyhuulet. Isäntä sano kotona olessa että hänestä näytti enemmän hotdogilta. Täytyy alkaan nukkuun että saa levättyä. Kumpa en nyt liikaa huolis.
 
Bulla
Itse odottelen vastauksia verikokeesta.
 viikon sano kestävän kokeen ottaja ja lääkäri puhu vuorokaudesta.
täytyy itse varmaan soitella kun ne ei muuten soita paitsi jos on sekoittunut vereen jolloin viikon odottelu kyllä tuntuu pitkältä. 
 
Tänään rv  26+0 ja neuvola. Kaikki arvot tosi hyvät, hb:kin oli noussu 129:n, painoo tosin oli tullu vähä reilu 700g/vko edelliseen kertaan ja tosiaan yhteensä tullu jo 13kg...:( no olin kyllä aika timmissä kunnossa ennen raskautta kun just puolen vuoden aikana olin saanu 10kg pois edellisistä raskauksista jääneitä kiloja. Mutta sitte toi maha... sf-mitta 26cm, apua, yläkäyrällä mennään. Oon aatellu että poika tua mahassa varmaan on ja useinhan ne on isompia kuin tytöt, mut mun esikoinen on poika ja samoilla viikoilla maha oli paljo pienempi ja syntyessään rv 39+2 paino 4020g. Että kai sitä jättiläistä ootellaan. Hassulta tuntuu kun edelliset lapset,siis kaksoset, oli taas niin pikkuruisia... 

Ens viikolla jo lääkäri, ja onneks se sitte kattoo tota vauvan kasvuakin ultralla. Täytyy varmaan lopettaa karkinsyönti josko sillä sais pidettyä ton vauvan kasvun kurissa.
 
Heippahei!
Aattelin tänne kirjoitella, jos muilla samoja kokoemuksia.
Käväisin neuvolassa kaksi viikkoa sitten todella kovan päänsäryn ja pyöryttämisen vuoksi, proteiinit normaalit ja ja verenpaineet ennemminkin matalat ku korkeet. Sieltä sain lähetteen äityspolille ja siellä lääkäri Ultralla katto. Mitään hätää ei ollut ei äidillä, eikä vaavilla <3
Tällä viikolla soitin uudestaa neuvolaan ja ohjasivat taas suoraan äitiyspolillle, ja mitään ei taaskaan ollut hullusti. Elikkäs täällä ollaan sairaslomalla äitiysloman alkuun asti, kun simmut ei kestä valoa välillä yhtään ja heti kun nousee tulee joko oksennus tai meinaan pyörtyä. Migreenin tyylistä tämä ei kuitenkaan ole.
Hieman huolestui kun itse luulin pelkäksi flussaksi,ja jouduin äitiyspolille asti tutkittavaksi, eikä kukaan oikeen sanonun siinnä välissä mitään, mikä voisi edes olla huonosti.
Tärkeintä on että pikku pojalla( tai ei se kovin pieni ole kun painoi ultrassa edellispäivänä 1350 grammaa ja viikkoja 27, huh) on kaikki hyvin. Äiti jaksaa kun tietää, että joskus tämä raskaus on ohi ja saa vaavin kainaloon <3
 
Jaksoin kun jaksoin neuvolaan mennä vaikka viime viikolla a-influenssa todettiin ja tamiflu-kuurin siihen söin. Tänään siis raskausviikot 25+4.
Verenpaineet katsottiin, 132/82, hieman korkeammat kuin yleensä mutta johtunee tästä olotilasta.
Hemoglobiini oli myös nyt hieman laskenut (alussa oli 147, nyt 116). Rautaa olisi hyvä syödä neuvotädin ohjeen mukaan.
Kävin neuvolan jälkeen vielä lääkärissä jossa katsottiin tulehdusarvot pikatestillä niin sieltä napsahti vielä antibioottikuuri (Amoxin 500mgx6 päivässä 7 päivän ajan) eli keuhkokuumetta nyt vielä hoidellaan sitten kaiken lisäksi.
Lääkäri sitten neuvoi että tämän antibiootin lisäksi ei ole vielä hyvä aloittaa rautaa, koska kova jo muutenkin massun päälle.
Mutta joo, pääasia kuitenkin että neuvolan peruteella pojalla on kaikki hyvin :) sydämen syke oli 145 ja liikkeitä on reilusti :-)
Parin viikon päästä on sitten lääkärineuvola, siellä käydään kuulemma joku parisuhde kaava läpi. Onko teistä joku käynyt jo sellaisen läpi neuvola käynnillä?
 
mä kävin kans lääkärissä supistelujen takia ja viikko saikkua tuli. Yritin sanoa, että oon ihan työkykyinen kun kohdunkaulakin oli vielä ihan kiinteä, eli supistukset ei oo hirveesti vaikuttaneet, mutta lääkäri oli tiukkana. Pitää vauvan pysyä kyydissä vielä niin pitkään, että nyt äiti saa luvan levätä.

Meillä käydään kans toi parisuhdekaavake läpi ens viikolla kun on th. Voin sitten raportoida sen jälkeen! :)
 
Meille annettiin se kaavake viimeks neuvolassa, mutta sanottiin vaan, että jos tuntuu siltä niin voidaan käydä läpi, muutoin ei :)
 
no niin lapsen paino oli noussut 70%
23+3vko 797 g ja nyt 28+0vko 1268g
lievä hydronefroosi vasemmalla
tämä on tyttö jo kolmannen kertaan varmistettu.

oho meidän pojalla 2010v
 28+0vko 1040g ja lievä hydronefroosi vasemmalla todettu joka olikin laajin V asteen(syntyessä) ja oikealla IV asteen, jolloin hänelle on kutistusmunuainen vasemmalle kehittynyt, joka toimii 11 %.
ollaan säästytty tulehduksilta vielä ja jos olisi tullut tulehduksia he olisi poistanut vasemman munuaisen.
ja poisto mahdollisuus on vielä.
 
oho kirjoitin väärin siis 25+3vko 797 ja nyt 28+0 vko 1268g
eli 2vko 4päivässä kasvanut sen 70%
 
Neuvolalääkärissä tänään rv 27+1  ja kaikki hyvin kohdunkaula kiinteä 3cm, vauvan painoarvio 1158kg, lapsivettä normaalisti, sf mitan sai aika hurjan 28cm, mutta huomasin, että mittas ihan eri paikasta kuin terkka. Mutta vaikka toi mitta on ylärajoilla, vauvan koko on aikalailla sopiva viikkoihin nähden, ja mitat vastais aikaa 27+5, mikä on varmaan aika lähellä totuutta. Mä kun tasan tarkkaan tiedän hedelmöityspäivän, ja kierron pituus kuitenkin mulla vaihtelee aika paljonkin. Vauva ei suostunu näyttään kumpi on, ja totesin siihen että olkoon sitte salaisuus, en mä aikasemmistakaan lapsista oo ennen syntymää tienny kumpia ne on kun en oo koskaan kysyny:)
 
Mukkis

Piilottelee, voi ei.
esikoisesta pidettiin jännitystä loppumetreille ja vaatteiden kanssa tuntui pulmalta kun tuntu, että pitää kumpiakin ottaa vastaan kun ei tiennyt kumpi tulossa, vaikka oli poika olo minulla ja toive. 

 
Täällä käyty neuvolalääkärillä tännään, viikkoja 26+5. Pissa puhdas, paineet 117/61, hemoglobiini jatkaa laskuaan, nyt oli 123 (ekalla neuvolakäynnillä 7+6 hb oli 147). Sf-mitta 24, joten keskikäyrällä mennään! Pojun syke oli 135, kohdunkaula kiinteä ja kiinni, pituus 2cm.. Niin ja painoki oli pyörähtäny uudelle kymmenykselle.. Ekan neuvolakäynnin jälkeen paino noussu 3,8kg, eihän se hirveesti oo, muttaku vaa'alla lukema ei oo ikinä alkanu numerolla 6... :D
Lääkäri kirjoitti mulle tosiaan 2 viikkoa sairaslomaa, kun kerroin että en yksinkertasesti jaksa käydä töissä, enkä saa edes nukuttua. Työmotivaatioki on ollu vähän hukassa jo jonkin aikaa, ja seki katos kokonaan kun esimies tuli kuukauden loman jälkeen takasin töihin viimeviikon puolessavälissä.
Menin sitten kotimatkalla viemään esimiehelle sairaslomatodistuksen, niin se ei kelevannu, koska se oli neuvolalääkärin allekirjottama !!?? Eli mun piti hommata työterveyslääkärille aika (seuraava vapaa aika oli huomenna klo 9:20 -.-), että se kirjottaa mulle sen hemmetin todistuksen. Aivan raivostuttavaa.
 
hat: Melko nipo pomo sulla! Varmasti turhauttavaa olla sellaisen alaisena...

Kävin eilen neuvolalääkärillä, 27+1. Verenpaine oli korkeampi kuin normaalisti, sillä punnitus jännitti ja terkkari oli aikataulusta jäljessä, joten hössötti melkoisesti. Seliseli ;) Tulos 123/72. Nyt aika oli ensimmäistä kertaa keskellä päivää, yleensä olen mennyt heti aamusta ja tyhjällä vatsalla. Toki oli hieman huono omatunto siitä, etten ole ehtinyt liikkua entiseen tapaan ja herkkuja on tullut silloin tällöin syötyä. Joka tapauksessa, painoa oli tullut viidessä viikossa 2,2 kiloa, eli ei sittenkään niin paha. Tähän mennessä kiloja on tullut yhteensä 5,7.

Pissa oli puhdas. Sf-mitta päätyi yläkäyrältä keskikäyrälle. Sykkeet hyvät, liikkeet reippaat, lapsivettä normaalisti ja kohdunsuu 3 cm, kiinteä ja kiinni. Veriryhmävasta-aineseulonnan tulos oli jälleen negatiivinen. Se tsekataan vielä kerran 36. raskausviikolla.
 
Takaisin
Top