Ultra- ja neuvolahöpinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käytiin tänään rakenneultrassa. Vauvelin koko vastasi viimeksi määritettyjä viikkoja, joten nyt on 21+3.

Kaikki näytti olevan kunnossa. [:)] Hieno juttu, kun tässä on kuitenkin matkan varrelle mahtunut kaiken maailman runsaita verenvuotoja, supistuksia jne. Ja istukkakin oli siirtynyt pois kriittisiltä paikoilta.

Sukupuoli jäi salaisuudeksi, ei ollut ultraaja kovin halukas sitä arvioimaan. Mutta ehkä tuo enemmän tyttöön viittaili, tiedä sitten... Mutta samapa tuo, kumpikin sukupuoli on ihan yhtä tervetullut!

Painoarvio oli 385 g.
 
Täällä kanssa rakenneultrassa käyty aamulla!
Onneksi kaikki on kohdillaan ja kaikki elimet, aivolohkot,sydämmen kammiot, sormet ja varpaat löytyi [:)]
 
Ja tyttöhän se sieltä paljastui! [:)][:)]
 
Ja toivotti tervetulleeksi sitten seuraavalla kerralla synnyttämään!
 
Tuleva isä tokaisi, että "noh mä taidan tästä lähteä sitten haulikko kauppaan" [:D][:D]
Jo kovin heti huolestui tulevista poikakaveri ehdokkaista. [:D]
 
Sadepilvi: No jopas, teillä kulkee sitten ilmeisesti jo nyt omia polkujaan. Oliko se millanen se mies muuten? Meillähän olis ollu alunperin sille aika mutta muuttu sen ajanvaihdon takia. Mua vieläkin ihmetyttää se meidän ultraaja, mut lopputulos kai se ratkaisee eikä aika... 
 
Onnea uusista ultra tuloksista! [:)]

Itsellä oli neuvola tänään aamulla, jolloin saatiin noi tukihakulaput. Pitää huomenna viiä kelaan ja itse samalla jutustaa siellä tätiä että miten mulla nyt noi rahajutut menee ku oon yrittäjä. Periaatteen tiiän mutta noihin papereihin miten mä ne sepustan, että menee oikein eikä tarvi rupeta säätämään niitten kanssa ees sun taas. Jotenkin kauheen vaikeat täyttää tai itse on niin tyhmä ettei ymmärrä [:D]
Hemot oli pysyneet samassa kuin edellinen vaikka olin rautalisää syönyt, eli olis laskenut vielä lisää jos en olis syönyt. Kävin apteekista hakemassa jotain nestemäistä valmistetta ku noista obsidaneista meni maha ihan ruikulille. Ku ei uskalla ees pierasta ku tuntuu että tulee nestemäistä housuihin, mutta jospa tuo olis parempi mahalle vaikka olikin arvokkaampi.
Pikkuisen sydän jyskytteli 140 ja mönki heti karkuun sitä laitteen päätä kun tuli kohalle [:)] Oli tosi liikkuvainen. Kohdunpohjan pituus oli 23 cm. Eli tällä hetkellä mennään yli käyrien mutta neukkutäti sano että ens kerralla sen näkee paremmin miten se käyrä lähtee nousee, kun nyt laitettiin vasta eka rasti asteikolle. Painoa on nyt tullut 4,5kg lähtöpainoon.
Sokerirasituskokeeseen ne mutkin laittaa koska oon just tänävuonna täyttänyt sen 25, vaikka ei oo riskitekijöitä mutta kaikki yli 25 wee joutuis siihen, jes...
Lääkäri aika varattiin, meni rv 27. Pitää kysyä tuosta lantion ahtaudesta koska äitilläni on se eikä pystynyt synnyttämään alateitse ja sehän ku voi periytyä.
Oli kyllä ihanaa kuulla pienen äänet masusta!! <3 Seuraava kerta onkin sitten 5 viikon päästä [8|]
 
rozie: juu ei kuule meilläkään kauan nokka tuhissut, hommassa meni 15 minuuttia ja oltiin jo ovesta ulkona. Se mies oli ihan ok ja asiallinen, ei nyt hymyillyt kertaakaan mutta tarvitseekokaan. Osasi varmasti hyvin asiansa. Kontrolliultra on meilläkin sitten sillä "vanhalla" tädillä, oliko se se ollut sullakin.

Niin ja tuo käyrän alapuolella meneminen, siinähän on se vaihteluväli joka tapauksessa, eli eihän kaikki suinkaan voikaan noudattaa jotain keskiarvoa. Käyrät nyt on mitä on. Näin täytyy vain ajatella.
 
Heips! Tuosta tosoplasmoosista vielä... Mullakin ollut kissoja yli 10v. lemmikkinä, enkä ole toksoa saanut, joten täytyis aika huono säkä olla että kissa sen just nyt sais ja mut onnistuis viel tartuttaan. Ja sehän ei välttämättä siirry sikiöön vaikka äiti sairastuisikin, tosin raskauden loppupuolella kait siirtyy helpommin. Ja ei oo tosiaankaan tapana ollut nuolla sormiaan heti hiekkojen siivoomisen jälkeen [:D] Että eiköhän tolla käsihygienialla ja perussiivoomisella aika pitkälti estä senkin saamisen. Ja tosiaan sisäkissoja ovat. Ja myös esim. marsut voi tartuttaa tokson eläimistä, että ei kissa oo ainut.

Mulla ainakin neukkutäti kysy ekalla kerralla lemmikeistä ja pisti suoraan tohon testiin. Otettiin sillon kaikkien muittenkin verikokeitten kaa samaan aikaan. Mut sano tosiaan ettei sitä uusita vaikken oo sairastanu, jos ei ilmaannu mitään outoja oireita...
 
Bofink, kysy ihmeessä tuosta lantion ahtaudesta ja vaadi että kuvaavat sen viimeistään laitoksella ja antavat painoarvion minkä kokoisen lapsen pystyt synnyttämään alateitse!

Mulla toisesta lapsesta kuvattiin kun ensinmäisen kanssa (3210g) oli hankalaa ponnistusvaihe,mutta sanottiin että hyvin mahtuu yli 4kg syntyy ja toinen oli 4130g ja hyvin tuli [:D] taisi olla tekniikassa vikaa ekan kanssa.

Mutta jos on tiedossa ahtautta niin ei ole mitään järkeä lähteä synnyttämään alateitse ja kokea/käydä läpi avautumiset,supistukset ym ja sitten todetaan ponnistusvaiheessa että ei tämä mahdu syntymään että leikataan!!
 
Jihuu [:)]

Rakenneultrassa käyty, vauvalla oli kaikki hyvin ja niinkuin pitääkin! Painoa oli huikeat 320g. kasvaa viikkojen mukaisesti,pieni sydän pamppaili tasaisesti,kädet ja jalat heilui. Rakenteet oli ok. Saatiin monta hienoa kuvaa mukaan.Istukka oli etuseinällä ja siksipä en kovin olekkaan liikkeitä tuntenut. Ja ja... ?prinsessahan se siellä? ei kätilö epäröinyt hetkeäkään..antoi kuvankin missä näkyy selvästi kuulemma häpyluu ja klitoris :))

Voi tätä ilon,riemun ja helpotuksen tunnetta!!
 
maanantaina kipaistiin rakenneultrassa ja mitä teidän painoja katselee, niin mein asukki onkin aika köntti :D Vai olenko myöhemmin käynyt, viikkoja 21+3 muistaakseni. 470g asukin paino nimittäin...

laskettu aikaa ei muutettu, mutta lähentelee vuoden vaihetta, nyt jo näytti 3.1. parhaimmillaan, pysyisi vain ensi vuoden tulijana [;)] Muuten kaikki hyvin ja normaalisti.

Oma paino on pysynyt aisoissa, olen yhä huhtikuun alun lukeman alapuolella, mihin olen eri tyytyväinen. Katotaan mitä tulevana maanantaina sitten vaaka näyttää neuvolassa, siellä kun on tullut käytyä aina päivällä. Sehän vähän heittelee. Aamupainohan ei valehtele... eihän [:D]

Liikkeitä tuntee nyt levolle käydessä, joskus muulloinkin. Välillä ei muista olevansa raskaana ollenkaan, välillä lonkkaluun pää muistuttaa jomottavasti särystä ja onnuttaa. Virkeystaso on hyvä, jos vaan saa nukuttua yöt. Olen nyt kaksi yötä nukkunut huonosti, viime yönä ei edes nukuttanut, toissa yönä "myrskysi" Nyt olen kyllä ansainnut kisa-aamupäivän jälkeen päikkärit ;) ja vähän lakua :D
 
Bofink ja Nukka Mun äidillä oli mennyt mun synnytys vaikeasti!!!
Kaikki oli lähtenyt normaalisti käyntiin ja kulkenut "normaalia" tietä, mutta sitten ponnistus vaiheessa oli tullut ongelmia vastaan!
Olin laskeutunut sinne synnytyskanavaan, mutta en mahtunutkaan tulemaan ulos! [&:]
Sitten mut oli revitty väkisin sieltä ulos imukupilla kun ei oltu voitu enään leikata kun olin jo siellä kanavassa [&:][&:]
Sitten mun päänahka oli ollut ihan resuinen siitä vetämisestä [8|]
Niin, että tämä voi olla siis periytyvää?? [X(]
 
Nukka sanoit, että kannattaa vaatia tarkistus, että mahtuuko tulemaan... Niin sitten kun lähtenyt synnyttämään laitokselle vai jo joskus aikaisemmin?? 
 
 
moikka..
täällä kans käyty rakenne ultrassa.. ja kaikki oli hyvin.. :)
poitsuahan ne sieltä lupaili.. ja eipä siinä kuvaruutua katellessa mitään epäselväks voinu jäähä.. :D
 
Mulla kuvattiin kun menin laitokselle mutta mä menin käynnistykseen!

Eli kannattaa kysellä neuvolasta tai synnytyssairaalasta! Eli jos ottavat vaikka loppuraskauden aikana kuvat.
Mä ainakin Vaadin että kuvaavat kun annettiin painoarvio yli 4kg lapsesta!
 
Täälläkin rakenneultra takana, kaikki hyvin ja tyttöä lupailivat. [:)] [:)]  Siellä se pikkuneiti leikki omilla varpaillaan, sitten se huiskutti meille, haukotteli ja näytti kieltä. [;)]  Siinä vaiheessa pääsi itku. Tuntuu uskomattomalta, miten tarkasti sitä pystyy näkemään masun sisään.
 
Ensi viikolla on 2. neuvola, joten siellä toivottavasti kuullaan 1. kerran naperon sydämenlyönnit. Potkut ja liikkeet tuntuu jo hyvin, istukka on takaseinässä, joten se selittänee aikaiset tuntemukset. 
 
 
dodii.. jäi sitten ne eelliskertaset neuvolakäynnit raportoimatta, mut siellähän oli kaikki hyvin niin mitäs niistä..

Tänään oli rakenneultra ja vaikka kaikki ovat olleet sitämieltä että tyttö olisi ollut meille tulossa kaikkien 'merkkien' mukaan niin kyllä tällä 'neidillä' oli ihan selkeät pallit sun muut [:D] hyvinkin reteästi kalustoaan esitteli [:D] [:D] kaikki oli kohillaan ja ookoo paitsi koko [8|] neuvolan laskujen mukaan olisi tänään ollut 20 + 6 mutta koko vastasi viikkoja 22 ja risat [8|] painoarviokin jo 480 g [8|] toisaalta mä olen ollut iso tenava ja laskettuna aikana syntynyt ja tuo mies ollut täysaikanen ja 5500 g / 55 cm.. että sikäli kait vain iso jässikkä tulossa.. Kontrolliin sitten lokakuun alussa ihmettelemään lisää..

sitte odotellaan neljättä neuvolaa 20.9 [:D]
 
Tänään oli neuvola. Kaikki oli kunnossa, pti vaan vaihtaa rautatabletit kun maha ei kestänyt noita obisdan (?) tabletteja. Hemppa oli 110 ja verenpaine 111/68 eli siis kaikki erinoimaisesti, niin ja pojun syke oli tasainen 140 [:D]

Saatiin samalla nuo kelan laput, pitää vaan ihan ajatuksella perehtyä niihin et tulee kerralla oikeen täytetyks. Ukon vaan pitää ottaa enemmän selkoo tuosta isyyslomasta, et millon sen kannattaa pitää se ym.

Niin ja samalla saatiin aikataulu synnytysvalmennukseen, ajat alkais tuolla marraskuun lopulla...
 
Tänään olis rakenneultra kello 11 ja jotenkin rupesi yöllä niin hirmuisesti jännitämään... [:)]
Oon ihan yssin menossa sinne, ehkä sekin osaksi syynä jännittämiseen. Mutta, toivottavasti kaikki olisi kunnossa. Se on pääasia, sivuseikka sitten saako selville kumpi tulossa, vaikka sekin kovasti kiinnostaisi [;)]
Tulen sitten kertomaan kuulumiset, kunhan reissusta kotiudun.

Niin, ja oikein hyvää syyskuuta kaikille!! Taas ollaan lähempänä h-hetkeä [;)]
 
Jaahas, rakenneultra takana ja poikahan sieltä tulossa on [:)]
Oikein selvästi näkyi pieni pippeli, että ei jäänyt epäselväksi [:D]
Kaikki oli oikein hyvin eikä kätilö löytänyt moitittavaa. Painoarvio 434g.
Koko ajan poikaolo ollutkin, niin ei tullut tuo uutinen yllätyksenä.
 
Täälläkin poika tulossa ja kaikki muutenkin kunnossa tämänpäiväisessä rakenneultrassa :)

Meille ei siellä Hesan Naistenklinikalla annettu mitään painoarviota, mutta mittojen perusteella kasvanut kovaa vauhtia. Nyt vastasi jo 21+3 vaikka aiemmin lasketun mukaan menossa 20+4...
Ehkä eivät viitsineet antaa painoarviota, jotten pelästyisi... Kätilö sanoi kuitenkin, että tässä vaiheessa kaikki vauvat kasvavat omaa tahtiaan, eikä syntymäkokoa tämän perusteella pystytä arvioimaan. Pelkään kuitenkin että olen syönyt liikaa, ruokahalu kun aina vain parenee [:D]

Lisää ultratutkimuksia ei minun osaltani tehdä jollei neuvolasta erikseen pyydetä, mutta onneksi siihen sairaalaan pääsee vielä tutustumiskäynnille ennen itse synnytystä.

Muuten ihan mukava kätilö vastassa, mutta hieman ärsytti, kun se koko ajan toisti kuinka kova pieni oli liikkumaan ja että "kyllä teillä sitten on kädet täynnä, kun se pääsee ulos sieltä". Mietin vain, ovatko nämä niitä heille opetettuja perusfraaseja, jolla pyrkivät rauhoittamaan jne. Toivottavasti eivät siellä synnytyksessä rupea lellittelemään, vaan pysyvät asiallisen ystävällisinä. Kätilö näytti myös profiilia ja kysyi pariinkin kertaan, että "ketähän tämä nyt sitten mielestänne eniten muistuttaa". Grrr...[:@]
 
Sama vadelmalaku mulla ton lässytys, mielistelyn kanss..onneks noi ultraajat on ollu tähän mennessä semmosia paskan jäykkiä jotka ei pahemmin oo lässytelly. Oma (tavallaan kai oma) neukku täti on kanssa semmonen "normaali" ihminen mutta viimeks oli kipeenä ja oli sijainen niin hyi että ku sekin oli jotenkin niin mielinkielin ja ymmärtäväinen..siis ihan kauheeta [:D] ja siis jos joku on kattonu/kattoo sen dvdn olikohan se joku kun vauva tulee -nimellä mitä kaupassa myydään niin siinä on kyllä se mun pahin painajainen! mut siitä oon jo avautunu nii en kehtaa enää.. [:D]
 
Mitäs teillä muilla on olleet kohdunpohjan korkeudet eli ne sf-mitat tässä puolessavälissä, kun niitä aletaan seurailemaan? Mulla mitattiin tänään eka kertaa ja se oli 20.5 cm, kohdun korkein kohta oli pari sormea navasta ylöspäin.

Vauvelin sydänäänet kuului heti ja hyvin, pulssi vaihteli 134-140. [:)]
Hemppa oli nyt laskenut 117:ään mutta rautaa ei erikseen tarvi alkaa popsimaan vielä, varsinki ku monivitamiinissa on rautaa mukana. Verenpaine oli myös laskenut mutta ok.
Ja sokerirasitustestiin "pääsen" 4 viikon päästä, hurraa....

Ens kerralla mulla onkin sitten taas lääkärineuvola.
 
Takaisin
Top