Ultra- ja neuvolahöpinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sadepilvi, ei, kirjoitin vaan hassusti [:D]. Tarkoitin siis että takana on ultra ja nyt tulee kolmas neuvolakäynti. Kun joku ihmetteli miten sulla on jo niin monta neuvolakäyntiä. 
 
Onnea tyttö- ja poikauutisista! [:)] Ihana kuulla, että kaikki on kunnossa ja siellä ne pikkuiset tytöt ja pojat kasvaa. [:)]
 
Meillä on vielä 2,5 vko jännittämistä rakenneultraan, joka on 3.9. Ensin ajattelin, että en halua etukäteen tietää kumpi on tulossa, mutta nyt oon pikkuhiljaa kallistunut sille kannalle, että haluan tietää. Näin se mieli muuttuu ja nyt ei millään malttaisi odottaa...
 
Neuvolan täti palasi eilen kesälomilta eli sain varattu (vasta) 2. neuvola-ajan rakenneultran jälkeiselle viikolle eli 9.9. Ilmoittauduin eilen myös äitiysjoogaan, joka alkaa 31.8. Oon kuullut siitä pelkkää positiivista, miten auttaa rentoutumaan odotusajalla sekä synnytyksessä. Onko teillä jollain kokemusta mammajoogailusta? (ehkä tästä keskustellaankin jo jossain toisessa ketjussa)
 
Aurinkoista viikon jatkoa kaikille ja ihanaa odotusta! [:)]
 
 
Hirmuisesti onnea kaikille tyttö- ja poikauutisista [:)]

Toinen neuvola takana, kaikki kunnossa.
Painoa tullut lähtöpainoon +2kg, laitan kaikenmaailman juhlien piikkiin, mitä on tässä viime aikoina riittänyt [:D]
Verenpaine 118/62, todella hyvä, yleensä se on ollut jossain 120/80 hujakoissa.
Hb 129, eli ihan ok.
Vaavelin syke oli siinä vaihtelevasti 150 molemmin puolin, aina on yhtä ihanaa kuulla pienen sydämen jumputus [:)] Sf-mitta 19, lähti heti käyrän yläpuolelle, ihan normaalia uudelleen odottajilla kuulemma että kasvaa kohtu nopeammin.

Seuraavaksi jännitetään sitä 7.9 olevaa rakenneultraa :) Ja seuraava neuvola 14.9.
 
katrikerttu: No jopas meillä on sama kalenteri [:D]. Mulla oli tänään 3. neuvola, rakenne on 7.9 ja seuraava neuvola myös 14.9 [:)].

Niin, ja mullakin tuo +2 kg tullut painoa [8D]

Mullakin oli hemppa noussut vaikken ole oikein muistanut rautaa napsiakaan, sanoi ettei haittaa vaikka jää välistä kun on noin hyvin noussut. Nyt siis 118, edellisellä kerralla 112. Verenpaineet edelleen matalat mutta sanoi ettei syytä huoleen jos olo on hyvä, parempi näin päin. Vauvelin syke 140-150 ja kohtu oikein hyvin kasvanut, mittaillut se ei kyllä mutta noin ulkotuntumalta. [:D]
 
Rakenneultrassa käyty! Lapsosella kaikki hyvin, näky kaikki rakenteet hyvin, vaikka kovasti koitti päätään piilottaa- ihan pää alaspäin koko ajan, ja tukevasti kiinni kohdunseinämässä, nii ei meinannu pikkuaivoista saaha kunnon kuvaa aluksi. Kovasti viuhtoi ja räpelsi, käsillä oli kiinni napanuorassa ja suuta aukoi minkä kerkesi[:)] Lääkäri oli ihana, selitti ja näytti koko ajan ja naureskeli tyypin tekemisille. Painoarvio 330g ja tyttöä veikkaili, pikku prinsessaa <3
 
Oi, ihanaa kuulla rakenneultra kuulumisia ja etenkin sitä että kaikki on ollut hyvin! Onko yhtään sanottu mitenkä varmaksi ovat tyttöä veikanneet? Kun eikös tyttö oo hankalampi "todeta"? Kauanko rakenneultrassa tutkimus on kestänyt? Onko se tehty mahan päältä?
 
Hei tammimammat!

Ilmoittaudoin eilen mukaan tammikuisiin ja kirjoittelin neuvolahöpinäni sinne. Tämä taitaa olla oikea paikka, joten kopioin ne myös tänne.

17.8 olin neuvolassa ja pieni sydän siellä jyskytteli 150 kertaa/min. Kova aamujumppa pikkuisella myös menossa, koska potkut kuuluivat myös dopleriin. Eli kaikki oli hyvin. Voi tätä onnea. Olen myös tuntenut pieniä liikkeitä vajaan viikon ajan. Se on todella kuin pieni perhonen hipaisisi siivillään. NP ultrassa olin 15.7 ja siellä oli kaikki myös hyvin. En vain silti uskaltanut vielä liittyä vielä teidän joukkoonne, koska kaksi keskenmenoa takana[:(] Varhaisultrassa olin myös yksityispuolella viikolla 8, sielläkin se pieni sydän jo jyskytteli. Rakenneultra on 9.9. ja seuraava neuvolakäynti vasta lokakuun alussa, jolloin kuulemma käydään läpi KELAN asioita. Eli siihenkin saa apua, mikä ihan hyvä koska on se aikamoinen viidakko.

Masu on jo kasvanut aika tavalla ja oltiin miehen kanssa jo äitiysvaate ostoksilla neuvolan jälkeen kun ei oikein löydy enää housuja mitkä menisivät kiinni. En ole niitäkään uskaltanut vielä aikaisemmin ostaa.
 
Mun mielestä tää taas on oikein oiva paikka keskustella asioista aihan alkuraskaudesta lähtien vaikka ois millanen tausta. Täällä ei kukaan tiedä kuka on ja voi ihan rauhassa avautua ja stressata ja pelätä jne..ja sit jos käy huonosti niin saa myös vertaistukea. Et ite rupesin tänne kirjottelee melkein heti plussan jälkeen ja mulla kohdunulkoinen takana. Mä ainakin olin niin innoissaan kun sain kuulla (siis sen kauhun ja pelon seassa) et oli pakko jollekkin asiasta puhua ja koin sen viisaammaks tulla tänne "anonyymina" puhumaan kuin kertoa puoli suvulle heti..  Et tervetuloa vaskilintu! [:)]
 
Heippa,

Tervetuloa vaskilintu [:)] ja onnittelut iloisista neuvolauutisista! MYös sokeri84lle onnittelut rakenneultran johdosta.

Mutta mun ajoittain "rauhattomat" [;)] höpinät on nyt pari päivää tauolla, kun lähdetään sinne konserttiin, joten oikein mukavaa loppuviikkoa kaikille mammoille!
 
Jeij, nyt jänskättää [:D] Varasin ajan 4/d ultraan, ois sitten 28.9. Noh reilu viikko niin ois se rakenneultra ja siitä sitten n. kuukauden päästä pääsee kurkkimaan pikkusta taas oikein kunnolla. Ihanaa!
 
Tammivauva2011: Meille ne veikkas aika varmana kun se kätilö näki häpyluut pikkuiselta, eikä näkynyt minkäänlaisia ulokkeita. Vaikka eihän noi koskaan satavarmoja oo. Meillä kesti sen noin 45min ja tehtiin mahan päältä.

Saas nähä miten käy kun tää tuleva prinsessa oli jo 343g painonen eli la olisi periaatteessa pari päivää aikasemmin, niin hän tulisi joulukuun vika päivä maailmaan, kun alunperin oli se 2.1... Mutta mie nyt roikun vielä täällä tammikuisissa ku la on noin hilkuilla. Toivottavasti tulis silloin tammikuussa kuitenkin, mutta sen näkee sitten. [:)]
Pääasia että pikkuisella kaikki oli kunnossa [:)]

Helinä82: Minkäslainen se 4D ultra on? Kuinka paljon se eroaa rakenneultrasta?
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Olen vain pari kertaa kirjoitellut tänne, joten lyhyesti: Rv 19 mennään, la 15.1 ja kaksosia odotellaan, hki.

Kiva kuulla, että jokainen rakenneultrassa käynyt on jo saanut tietää sukupuolen. Nykyään niiden kertomista ei taideta salailla? Onko kenelläkään tiedossa, että ei ole saanut tietää?

Meillä on rakenneultra ensi viikolla. Aikaistui vielä päivällä kun soittelivat, että halutaan opetusajalle jossa lääkäri opettaa toista samalla ja tietenkin otimme vastaan =) Kovin jännittää jo :)
 
Bofink: 3d/4d ultrassa vauvelin näkee paljon tarkemmin, ihan ku 3d leffat nykyään... En nyt osaa sitä sen hienommin selittää [8|] Mut esim. you tubessa on niitä 4d/3b ultrapätkiä (ku hakee esim. hakusanalla 4d ultrasound) ku sieltä saa dvd:n myös matkaan [:)] Ja ainakaan sit ei tarvii arpoo sukupuolta ku tuol se selvii kyl satavarmasti! Tunnin verran kestää ultraus kuulemma...
 
Moikka!

Kätilöopistolla kyllä kerrotaan sukupuoli jos vaan näkyy,sanoivat mulle ekassa ultrassa!

Mitä tuo 3d/4d ultra maksaa?
 
Hinnat vaihtelee paikan mukaan, ja oon ymmärtäny ettei kaikista paikoista saa KELA korvausta, joten jos meinaatte joku mennä kannattaa kysyä noista... Mulla tulee maksamaan 160€ (KELA korvauksen jälkeen), toisella lääkärillä olis maksanu 130€ mut kalliimmalle oli eka sopiva vapaa aika ni otin sen. Onhan toi kallis, mutta hoidot ym. läpikäyneenä tuntuu et pieni satsaus siihen verrattuna mitä rahaa on menny jo lapsoseen ennen ku sitä on ollut olemassakaan...
 
Olipas ihanata nähdä tänään oma vauveli [:)] Rakenneultrassa siis käyty, taitaa vauveli olla mietiskelevää sorttia kun viihtyi kädet leuan alla, meinasi hieman tulevia vanhempia huvittaa [:D]
Rakenteet olivat ok ja vastasivat viikkoja, vain paino oli jonkin verran yläkantissa..
 
Rakenneultrassa käyty!

Olo oli kuin syytetyllä oikeudenkäynnissä, mutta helpotti kohta kohdalta kun tuomari/lääkäri kävi kohta kohdalta läpi rakenteet ja kaikki ok. Koko vastasi viikkoja, ja pieni poika siellä kovasti sätkytteli ja imi peukaloa [:)]
Tippa tirahti linssiin kummallakin vanhemmalla[:D]

Tänään syödään hyvin ystävien kanssa ja vietetään ilon päivää!
 
Takaisin
Top