Ultra- ja neuvolahöpinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
WUHUU! Beibellä kaikki hyvin! Ainakin tänään [:)] (täti kyllä turhan paljon painotti että tämä on nyt sit vain tämän päivän tieto että tulevaisuutta hän ei voi ennustaa [&:]) Mutta siellä oli kaikki hyvin päässä, sydämmessä,elimissä yms jutuissa. Kaikki oli normaalin kokoisia eikä se jalka korvasta tullut [:)]

Istukka on kuulemma justiinsa tossa mahapeitteitten alla (oisko navan takana tai siinä jossain?) Että on hyvässä turvassa siinä ja noussut sieltä kohdunsuultakin pois. Kysyin sitten että voiko se sitten himmentää niitä tuntemuksia niin kuulemma paljon mahollista että ei niin vahvasti tunne sitten. Mutta kuulemma kohta pitäis siellä möyrintä alkaa että kovasti liikkui nytkin..

Oli ihan hassua ku se oli jo niin leveesti siellä [:D] tai siis lähinnä se sano et joku 20cm kö ne nyt ois näillä viikoilla..se on musta jo aika iso! 406g sai paino arvioksi.. oli aika paljon painavampi näköjään kuin bofinkilla.. [:-] Milläs viikkomäärällä muuten bofink kävit? Jättiläis vauva ja luomusynnytys!! IIH!! Mutta kuitenkin sanoi että normaali on..ja että mitat olisi niinkuin 21+1 et päivää pienempi mutta se nyt ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Et ei kuulemma moittimisen sijaa ollut hänessä Ei kuulemma tapetti kaupaan saada vielä lähteä, mutta kivekset ja pikkunen pippeli siellä kuulemma oli! <3 voi voi jos siitä tulee samalainen Eemeli kuin tuo isukkinsa on aikoinaan ollu niin kyllä putkahtaa pari harmaata hiusta jo ajatuksesta [:D]
 
basura: Kävin viime viikon maanantaina ja silloin oli 20+1 mutta vauva vastasi 20+3 painoltaan. Nyt ollaan viiko 21+4.
Mutta eikös 21 viikoilla vauva rupee oleekkin sen 400g painonen mitä tossa kirjasessa sanotaan minkä sai neuvolasta.

Ens viikolla olis neuvola, pääsee kuulee pikkuisen sydänäänet, ja pääsee hakemaan sitä äippäpakkausta ku saa ne lappuliput.
Ainiin pitää muistaa täyttääkkin yksi kysely lappu, minkä viime kerralla sain neuvolasta. Oli kaikkee tuntemuksista raskaudesta/äitiydestä, onko masennusta yms.
Onko muut saaneet semmoista?
 
Paljon onnea basura pikku prinssistä!! Ja kaikille muille myös jotka jo tietävät ja ovat käyneet rakenneultrassa [:)][:)] Itsellä vasta ensi Torstaina... Noh enään alle viikko [:D]
 
Bofink itse en ainakaan ole saanut tuommoista lappua!! Voi olla et josko tulis sitten seuraavalla kerralla.... Viime kerralla vain ovelasti jouduin perheväkivalta kyselyyn joka tehtiin neuvolassa kun isä ei ollut silloin mukana!
Lapussa lukikin, että tämä täytetään sitten kuin äiti on kahden neuvolatädin kanssa! Varmaan, että saa rauhassa vastata jos vaikka onkin jotain häikkää kotona ja että uskaltaa vastata totuuden mukaisesti!
 
 
Mä oon tiennytkin tuosta perheväkivaltakyselystä, kaveri sanoi. [:D] Pitääköhän mun kirjottaa siihen, että kyllä, olen ajoittain väkivaltainen? [8|]
 
Bofink: Jaa no sitten.. mulla tosissaan toi ultra oli 21+2 et kai se on sit kerenny tossa (ai vittu ku koira lens suoraan selkään...auuuu![:@]) viikossa kasvaa sen verran [:)] Aattelin jo et aika kohtalainen heitto kuitenkin jos samalla viikolla oltais ja mulla jo yli 400g [:D] Mä sain sen saman lappusen ja sit viimein sen alkoholi kyselynkin kun ekalla kerralla unehtu. Ihania neuvola kotiläksyjä [:D] Oli vähän hassua sitä alkoholi kyselyä tehä mut mä nyt sit vastasin sen mukaan mikä oli ennen raskautumista..pitänee se sitten vielä erikseen mainita ettei kuvittele ihan omiaan [:D]

Mulla kans viimeks siitä perehväkivallasta kyseltiin sillei ovelasti ihan ohimennen.. Ja mäkin mietin hiljaa mielessäni että ei se mies kyllä mitään tee...itestäni en aina oo ihan varma..viimeks taisin purra [:D] Mut eis siihen jääny kyllä ees jälkee et kai se sit kuitenkin on ihan ok..enpä sit kyselly enempää..on tuo ukko kuitenkin semmonen että se saa mut sit niputettua jos liikaa riehun [:D]
 
Eilen oli ultra[:D] kaikki oli erinomaisessa kunnossa ja painoakin oli jo 340g

Harmitti vaan kun ukko ei päässyt töiden takia mukaan, mut onneks tuleva kummi oli mukana ihastelemassa pikkusta. Saatiin sieltä kymmenen kuvaakin kotia vietäväks [:)] ja samalla tuli selville et tomera poika olisi tulossa [:D]

Tuntuu että olisi tuo alkuajan turvotus hävinnyt jonnekkin ja kaikki vaatteet olisi taas sopivia päälle (paitsi mahan kohdalta hieman kiristää)...Rupee kyl hieman huolestuttamaan kun tuo mun paino on taas hieman pudonnut, oon kohta lähtöpainossani[8|] Onneks 6 päivä on seuraava neuvola niin eiköhän ne siellä huomaa jos on jotain vialla et sen takia paino putois...
 
Voi onnea kaikille ultra uutisista!! [:)]

konne86 sai paljon kuvia! Ite en oo saanut aika sen kaksi kappaletta kuvia, ja rakenneultrasta oli vaan pää kuvat. Vähän harmitti ku ois ollut kiva saada vaikka toinen otos koko vauvasta. Mutta pääasia että kunnossa massussa ja kasvaa [:)]

Mä en oo päässyt/joutunut tohon väkivalta tenttiin ollenkaan, ehkä tulossa vielä. Kovasti ne on neuvolassa udelleet tuntemuksia raskausajasta ja mietteitä. Varmaan yrittävät kartoittaa jos on orastavaa raskausajanmasennusta.
Voi kovasti jo ensi viikon torstaita oottelen että pääsee neuvolaan kuulemaan pikkuista <3 Ja pääsee sitten hakemaan sitä äippäpakettia!! [:)]
 
Mulla oli tänään neuvola. [:)] 19+0, kesälomakiloja kertynyt kiitettävästi (voiski lohduttautua suklaalevyllä), mutta maha-asujalla kaikki kunnossa. Sykkeet oli taas 160, mutta kaveri on heti liikkeessä, jos mä menen selälleen maate. Nytkin se yritti puikkia koko ajan tätiä pakoon. [:D] Kohdunpohjan korkeus mitattiin nyt ekan kerran.
 
Mullakin kolmas neuvola nyt takana..ja painoa yhteensä tullut 9kg [:@][:o] mut silti kuulemma jotain 500g viikossa et ei tarvii kuulemma välitää että ne on lapsivettä, turvotusta, vauvaa ym..kiva vaan ku muutenkaan mikään kauheen hoikka ihminen ole.. [>:] noh! Pirpanan kanssa sit zumbaillaan tammikuusta etiäpäin [:D] se on mukavaa ku nuo koiratkin yleensä osallistuu roikkumalla jalassa tai muuta vastaavaa [:D] Mies vaan tuntuu hukkuvan tuonne mun karhun syleilyyn [:D]

Kaikki oli ok..rautaa pitää syödä et nyt tais olla joku 104.. Ens kerran on sit lääkäri. Aika ympäripyöreesti se kyl selitti et jotkut vaan juttelee, jotkut ultraa jos on laite kunnossa ja jotkut tekee sisätutkimuksen.. Sillei onpa reilua. Jollekin tehään sisätutkimus ja ultrataan ja jonkun kanssa vaan keskustellaan henkeviä [>:]mun mäihällä kuulun tuonne jälkimmäiseen kastiin.. Ei noitten lääkäreiden kanssa yleensä oo kinnostanu jutella et ne tutkii ja hoitsut juttelee..

Pirpana mäiski urakalla sitä vempelettä ja tänään se on muutenkin tuntunu olevan harvinaisen kiukkunen kun on tullut mullekkin muutamia aika melleviä. [:D] Ennen neukkulaa ei tuntunu taas mitään ja sit heti sen jälkeen alko kauhee protestoiminen.. Ei vissiin tykkää kun törkitään jollain vehkeillä aina [:D]

Eipä muuten ollut taaskaan sama täti..ootin jo innolla ku oli niin mukava se täti joka piti olla mut se oli kipeenä.. Nyt oli sit vähän semmonen nuori mut aika persoonaton vähän jopa tylsähkön olonen täti..tai nuorihan tuo oli..ei kauheen ees pätenvän olonen verrattuna siihen kivaan tättiin.. mut eipähän pääse tottumaan näihin kun tiedä millon on se muutto niin haittaa sitten. Ja ehkä sillä nyt ei oo loppujenlopuks merkitystä millanen täti siellä on [:D]

Huomenna sit iloiseen kelaan..ai että mä tykkäänkin siitä laitoksesta [:@] mutta tiiä jos vaikka parinviikon päästä sais jo paketin niin oishan se siistii! Ja sit pitää varata aikaa sokerirasitukseen..hiphei! [:'(]
 
Rakenneultrassa aamusella käyty [:D] kaikki oli kunnossa ja normaalia ja nyt miekin uskallan jo ajatella oikeasti, että ny se vauva tulee. Ja nyt tuntee liikkeitä, joten pysyy paremmin kärryillä. Nyt tuntuu niin selvästi, että ne aiemmat tosiaan oli esimakua. Mieskin sai jo korvilleen terävät potkut.
 
Neuvolan vaa'asta en tiedä, mutta omaan ei ole juuri kertynyt. Olen vielä miinuksella huhtikuun alun lukemista, joten pitää olla tyytyväinen. Kroppa ei ole juuri muuttunut, maha on kiinteytynyt ja vähän kasvanut [:D] ja kerrankin siitä tykkää [:D]
 
Me saatiin 5 kuvaa matkaan. Mittausten perusteella voisi olla 3 päivää aikaisemmin LA, eli 3.1. ja painoa 470g! mut viikkojakin taitaa olla 21+4 ( olenko huono odottava äiti, kun en pysy perässä noissa viikoissa [;)])
 
Maanantaina sitten neuvola, niin pääsee kuulemaan painon ja hb:n arvot. Luultavasti HB on parempi, kun ei enää väsytä niin paljon. Nyt väsyy rasituksesta. Toki sitä mielellään köllisi aamuin illoin sängyssä kuuntelemassa sisäistä radiota. Välillä taas menee niin vauhdikkaasti arki, ettei ehdi edes ajatella koko asiaa.
 
Rakenneultra täälläkin takana ja kaikki kunnossa [:)]. Viikotkin täsmää täysin. Pituutta ja painoakin oli mutta eihän tämä löyhä pää enää muista paljon, eikä se täti kyllä kirjottanu korttiin kun jotain pikkumittoja, tiedä sitten...

Sain myös muita hyviä uutisia, kävin viime viikolla antamassa verta toksoplasmoosi vasta-ainetestiin ja tänään lääkäri soitti ja sanoi että minulla on vanha immuniteetti joten voin olla huoleti [:)]
 
Heips! Rakanneultrassa käyty ja kaikki oli hyvin! Painoa oli 425g rv 12+2. Istukka oli takana ja ylhäällä. Pari kuvaa saatiin matkaan ja tyttöä meille veikattiin [:D]

rozie: Multakin otettiin noi toksoplasmoosi kokeet ku on kaks kissaa kotona, mut en oo sairastanu et pitää olla varovainen... Ei kuulemma oteta uudestaan ellei ilmaannu mitään ihmeempiä oireita, mitähän lie tarkoittaa...
 
Helinä: Jaa-a, en tiedä. Kai siinä sitten on jotain oireita jos niin sanotaan [:D]. Olin aivan varma että mulla on immuniteetti ja niin sitten olikin. Mutta faktaahan on että mahdollisuus sairastumiseen on häviävän pieni ellet nyt sitten syö niitä kissojesi jätöksiä [;)]. Mulla huoletti lähinnä se että meidän Juniorilla on inhottava tapa leipoa yöllä naamaa ja saattaa silloin tunkea tassut suuhun [:'(].
 
Tänään mulla oli rakenneultra kätilöopistolla. Pikkuinen oli kasvanut ihan hirvittävästi viime näkemän, siis kun siitä olikin jo yli 2kk. Vauva oli nyt noin 20cm pitkä. Sanoi se painonkin, mutta se meni multa ihan ohi. Viikkoja 20+2 ja kuulemma oli juuri sen kokoinenkin. Istukan paikasta ei ollut mitään puhetta, mutta neuvolakorttiin oli kirjoittanut etus, eli etuseinällä? Missä se etuseinä on? [:D]

Vauva haukotteli ultran aikana ja kovasti potkiskeli siellä masussa, vauvaltahan se jo alkoi näyttämään [:)] Kätilökin puhui kokoajan vauvasta, eikä sikiöstä.

Sanoin heti ultran alussa että haluaisin tietää sukupuolen mikäli se näkyy. Kätilö sanoi että tottakai se kerrottan mikäli näkyy. Noin 20min ultrattuaan ja munuaiset, vahvan sydämen yms. esiteltyään, kysyi haluanko tietää sukupuolen. Sanoin että haluan ja kätilö sitten sanoi että oli jo aiemmin katsonut että siellä olisi pippeli näkynyt. Sitten se katsoi uudelleen ja näytti mulle missä on pippeli  Otti sitten vielä kuvankin, jossa näkyi pippeli. Kätilö sanoi että antaa mulle kuvan mukaan, jotta voin sitten vauvan synnyttyä verrata sitä kuvaa vauvan alapäähän Kysyin miten varma veikkaus on, kätilö sanoi ettei hän ole jumala mutta pojalta se kuulemma näytti. Lopuksi se sitten toivotteli tervetulleeksi synnyttämään!
 
Meillä oli eilen rakenneultra[:D] Kaikki oli hyvin, jalkaterät oikein kääntynyt, selkäranka niinkuin pitääkin pieni ihana sydän läpätteli ilman vikoja <3 vk 21+0 olis ollut ultran mukaan, mutta ei muutettu laskettua. painoa meidän möntillä oli 413 g ja pääperä mitta 15,6 cm [:)] Miehen kanssa oli sovittu että ei oteta sukupuolta selville(mies ei halua tietää)[:@] Mutta kysyin kumminkin joko sen näkee selvästi kumpi se on ja näkyy kuulemma ihan hyvin. Istukka on takaseinällä ja nyt viimestään sain varmuuden siihen että oon tuntenut potkut jo pikään, ei oo ollut omaa kuvitelmaa [:D]
Huomenna olis neuvolan vuoro. Saas nähä paljonko painoo on tullut lisää, toivottavasti ei paljoa! Vähän nyt viime aikoina toi suklaa maistunut liikaakin[:@] Nyt pitäis saada kelaankin lappuset vietäviksi, jee saa paketin pian!!
 
rozie ja helinä82 osaatteko kertoo mulle mikä on toksoplasmoosi, oon kyllä kuullut nimen ennenkin mutta ei mtn tietoo mitä se tarkoittaa[:-] Meilllä on nimittäin myös kaksi kissaa ja mietin pitäiskö siitä mainita sitten neuvolassa että ne pistäis kokeisiin vai miten toimisin.
 
Miten te olette päässeet tuohon toksoplasmoosin vasta-ainetestiin? Mä oon yrittäny sitä kans kysellä, kun meilläkin asustaa kolme pahankurista ja pitkäkyntistä karvatassua, mutta neuvolan täti katso huuli pyöreänä, että mikä toksoplasmoosi ja lääkärineuvolassa en muistanut ottaa sitä asiaa puheeksi, kun puhuttavia oli niin paljon...
 
Nyt mulle on kyllä rakenneultran perään varattu lääkäri äitipolilta, kun mulla on ollut niin paljon vaikeita kysymyksiä, joihin neuvolan täti ei oo osannu vastata. [:D]
 
gugu: Se on kissojen kantama alkueläin joka voi aiheuttaa kehityshäiriöitä sikiölle. Kantajina on yleensä alle 2 vuotiaat kissat jotka ulkoilee. Mutta kuten sanottu, niitä kissan jätöksiä pitää suunnilleen syödä että on vaaraa, suurempi vaara on esim. multaisissa juureksissa kun tuo alkueläin kai mullassa elää... Mutta minäkin olen sen jostain elämäni aikana saanut, meillä on ollut kissoja parikymmentä vuotta mutta olen voinut saada sen yhtähyvin esimerkiksi syömällä vähän multaisen porkkanan kakarana.

Minä kysyin heti ekassa neuvolassa tuosta vasta-aine testistä mutta sain käytyä vasta viime viikolla kun labrassa olivat unohtaneet ottaa muiden näytteiden kanssa ekalla kerralla ja piti sitten erikseen varata aikaa, eikä lomalla saanut aikaiseksi.
 
No niin, rakenneultrassa käyty. Kyllä siellä kaikki rakenteet ja jäsenet oli kohdillaan! [:)] Helpotus! Sydän nelilokeroinen, ylähuuli ehjä, jne.

Ainoa vaan, että oli pienikokoinen viikkoihin nähden. Nyt pitäis olla RV 21+2 mutta koko vastasi viikkoja 20+1. LA olisikin vauvan koon perusteella vasta 19.1.2011 (np-ultran perusteella 11.1.). Mutta sitähän nyt ei muuteta, kun np-ultrassa sitä jo 5 päivällä siirrettiin myöhemmäksi.

Painoa pikkuisella oli 340 g. Koska mennään laskennallisen kasvukäyrän alapuolella, mulle varattiin kasvukontrolli 4 vk päähän. Jos silloinkin sama käyrä niin kaikki on ok, ollaan vain lasketusta ajasta jäljessä ja pikkuinen kasvaa omaa tahtiaan.

Hassua vaan oli, kun se lääkäri (mies) kyseli mikä oli meiän trisomiaseulan tulos, ja kun sanottiin että ei käyty siinä, niin se rupesi tiukkaamaan, että miksi, ja miksi kuitenkin np-ultrassa käytiin??? Siinä sitten jotain soperrettiin että kun ei me pidetty sitä verijuttua niin oleellisena eikä sitä meille mitenkään tyrkytetty ja, ja, ja... Siis tottaKAI me sinne np-ultraan mentiin, kun se oli meille ihka ensimmäinen ultraus! Mitä ihmeellistä siinä oikein oli... Np-ultra kuulemma löytää 7/10 trisomiatapauksesta, kun np-ultran ja veriseulan yhdistelmä löytää 9/10. Mutta en edeleenkään pidä sitä niiiin olennaisena...

No, anyways, kaiken pitäisi olla kunnossa. [:)]

Sukupuoli jäikin sitten yllätykseksi [:D][:D] Vaavi piti jalat niin tiukasti ristissä. Katsotaan jos näkyisi siinä kasvukontrollissa sitten [:)]
 
Takaisin
Top