Ultra- ja neuvola

Lämpimiä ajatuksia sinulle Antskunen ♥
Mä varailin tänään aikaa rakenneultraan ja siihen on nyt aikaa suurinpiirtein kuukausi. Seuraavaan neuvolaankin on aikaa vielä pari viikkoa..miten maltan ootella.. :)

Mä olin ajoissa liikkeellä ja varasin tänään kans ajan rakenneultraan, joka on vasta syyskuun ekalla viikolla. Seuraavaan neuvolaankin on aikaa yli kolme viikkoa :) Mut onpahan taas jotain, mitä odottaa ja tykkään kyllä, että saan ultrat varattua heti vapaapäiville. Ei tarvi venkslata sit niiden kanssa turhia.

Meillä Terveystalolla iskettiin suoraan tuolla edellisessä ultrassa päivämäärä lukkoon rakenneultraa varten, vaikka on vasta syyskuun puolivälissä. Ihmettelin itse, että kylläpä on hassua, mutta he haluavat sen tietylle ajalle, niin parempi siis itse sumplia muut menot sen mukaan :)

Olen pahoillani Anskunen :( huomenna itsellä nt-ultra edessä iltapäivällä, apua. Toivottavasti palaan kertomaan hyviä uutisia♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Kiitos ihanista sanoista <3 toivottavasti te muut saatte hyviä uutisia :) ehkäpä minäkin vielä jonain päivänä <3

Aivan varmasti saat! Tsemppiä Anskunen ♡

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Nt-ultrassa käyty ja kaikki näytti normaalilta. Papu liikkui paljon ja heilutteli, vastasi viikkoja täsmälleen ja niskaturvotus oli vain 0,6 mm. Nähtiin vilaus 4D:näkin. Ihana. <3 Nyt loppuu panikointi ja mahan piilottelu. Veriseulan tulokset menee neuvolaan, soittavat ens viikon alussa jos on jotain häikkää, mut sitä en osaa enää pelätä.

Seuraava neuvola on jo ensiviikolla ja ei oo kyllä hajuakaan onko siinä lääkärikäyntiä samassa. Oma neuvola täti on nyt palannut lomalta ja pääsen ekakertaa jutteleen oikein kunnolla mielessä pyörivistä asioista. Viimes oli sijainen ja ei kyllä saatu järkevää keskustelua aikaiseksi mistään. Rakenne ultra on syyskuussa. Kokkolasta laittavat ajan valmiiksi jo etukäteen niin saa järjestellä rauhassa aikaakäynnille.

Anskuselle paljon voimia! :(

Meillä oli eilen nt-ultra ja siinä oli kaikki hyvin ja pikkuinen vastasi viikkojakin täysin :)<3 Nyt uskaltaa ruveta kertomaan asiasta immeisille :)
Jokin arvo oli ollut verikokeissa 0,01 prosentiako se sit on vai mitä? liian alhainen, jonka vuoksi saan rakenne-ultran jälkeen lähetteen äitiyspolille. En tyhmänä hoksannut siitä kysyä enempää mutta sanoi ettei pitäisi olla kamalan vaarallista. Onneksi on ensiviikolla neuvola niin tenttaan sielä siitä..

Laitan tänne, kun jäi mietityttämään tuolla "Laskettuaika tammikuussa" -ketjussa. Joku sanoi, että ekassa ultrassa sai katsella pikkuista aiempaa enemmän. Oliko kyse alkuraskauden ultrasta vai nt-ultrasta?
Itsellä laskennallisesti 1. neuvola oli viikolla 10, toinen viikolla 15+2 ja lääkäri 16+2.
Kävin itse ultrassa viikon 10 neuvolan jälkeen ja viikko tipahti pois kestosta, tosin ei tullut yllätyksenä kun kierto on sen verran pitempi kuin se 28 päivää.

Siellä niskaturvotusultrassa katsottiin sikiötä vatsanpeitteiden läpi, ja samalla katsottiin aivoja, palleakaarta ja sydämen lokeroita. Kyllä siinä ehti nähdä pikkukaveriakin jonkun verran. Ja taisi olla lääkäri se ultraaja.

Itse en niitä lääkärikäyntejä kaipaa sen kummemmin, ellei sitten tule ongelmia, mutta luulen että siinä tapauksessa pääsen lääkärille. Ajattelin siihen laajaan terkkarikäyntiin raahata miehen, mutta en lääkärille. Se on lyhyt käynti eikä mun mielestä ole tarpeen, että mies yrittää katsella muualle kun lääkäri kokeilee meikäläisen kohdunsuun.

Kyllä näissä neuvola käytännöissä tuntuu olevan hirmuisesti eroja! Itsellä on toinen raskaus (esikoinen nyt 11kk) ja asun Vantaalla! Nyt ensimmäinen neuvola oli vkolla 7 ja seuraava vasta vkolla 18!!! Oli tietty nt-ultra vkolla 12 mutta tuntuu hurjan pitkältä väliltä. Olisi kyllä jo kiva päästä tarkistamaan onko kaikki edelleen hyvin kun esikoinenkin syntyi keskosena. Ei näytä vaikuttavan asiaan,että olisi nla käyntejä tiheämmin. Nla Lääkärissä käynnistä ei ole haluakaan....

Mulle ei ole puhuttu edes mistään lääkäristä? Seuraava neuvola on kyllä tiedossa, mutta ihan pitäisi normaali neuvola olla. Ärsyttää, ettei kerrota etukäteen mitään! Olisi hyvä vähän valmistautua.

Ja täällä myös ärsyttää neuvolan pitkät välit. Olisi kiva saada varmistusta ja neuvoja, nyt tuntuu, että jää yksin asioiden kanssa, kun ekaa odottaa.

Mulla oli eka neuvola 12.6. ja samalla tarkistettiin ultralla että sintti on siellä missä pitääkin. Toinen neuvola oli 8.7. ja nt-ultra 12.7. Nyt seuraava ultra tais olla elokuun puolessa välissä ja se on lääkärineuvola. Terkka vielä harmitteli kun menee niin pitkälle, kun he laskee aina seuraavan ajan 4 vkn päähän edellisestä, mutta mulle tuo aika passas hyvin :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin