Ultra- ja neuvola

Jaksamista Mellu ja Mustarastas!!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Täälläkin on ultrassa käyty. Laskettuaika siirtyi helmikuun puolelle 2.2. joten poistun helmikuisiin, koska tuppaa raskaudet menemään aina reippaasti yli lasketun ajan.

Eniveis, sen verran kuitenkin vielä kerron, että oli tosi mukava kätilö. Ensin ultrattiin alakautta ja kun sitä kautta ei saatu mitään olennaisia mittoja siirryttiin ultraamaan vatsan päältä. Niskaturvotus 1,5mm ja hiukka oli pienempi kuin mitä kuukautisista oli laskettu.

Kätilö sitten varoitteli, etten säikähdä, jos tulee soitto naistenklinikalta, sillä ikä vaikuttaa tosi paljon riskitekijöihin seulonnan osalta. Selitti, että kaksikymppisllä iän riskitekijä noin 1/1000, meikällä (40v) 1/90. Eli voi tuon takia hälyttää. Vauva näytti kuitenkin täysin terveeltä ja oli hyvinkin virkeällä tuulella.

Toivottelen teille kaikille tammikuun mammoille oikein hyvää odotusta ja mukavaa kesän jatkoa!!

Mä en sitä niin odota kun itsellä se doppler niin kuulee aina sykkeet jos haluaa. Mut odotan kyllä kovasti neuvola tätiä joka oli mukava :) ja saa taas puhua vauvajuttuja ja huolia jollekin joka on just sen alan ammattilainen... :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulle on osunut kohdalle tosi ihana neuvola hoitaja sekä ultran kätilöt. Oon siis käynyt ultrassa 2 kertaa, sillä kuukautisista laskettuna la heitti 2 viikolla, joten eka ultra tehtiin liian aikaisin ja piti siksi uusia. Sainpahan enemmän kuvia! ;) Aika hienosti pieni oli kasvanut kahdessa viikossa. Sain kuulla sydänäänetkin ja kaikki on ollut oikein mallikkaasti. Myös seulonnan tuloksista tuli kirje, jissa kerrottiin kaiken olevan kunnossa :)

Ensi viikolla kolmas neuvola ja elokuussa eka lääkäri aika toivotaan että lekurikin on mukava! Mulla on perussairauksien takia tulossa ehkä tiiviimpää kontrollia, mutta ainakin tähän saakka kaikki on mennyt paremmin kuin uskalsin edes odottaa.

Jännä muuten, ku meillä ei laskettua aikaa muuteta ultran perusteella, jos ihan pari, kolme päivää heittää. Mietin vaan, ku monella siirretty laskettua aikaa. Nytkin ultran mukaan la ois aikaistunu parilla päivällä niin ei kuitenkaan muuttanu sitä...

Muokattu viimeksi:
Mulla oli toissapäivänä ensimmäinen lääkäri käynti. En todellakaan tiennyt, että kyseisellä käynnillä ultrataan eli tuli täysin yllärinä. Vielä isompi ylläri tuli kun lääkäri kysyi "Haluatteko tietää sukupuolen?". Ei olis itsellä pieneen mieleenkään tullut kyseistä asiaa edes kysyä, vaikka olenkin lukenut, että näillä viikoilla voi ultrassa jo näkyä. Mentiin niin shokkiin jo pelkästä kysymyksestä, että änkytettiin molemmat "jos sen näät ja osaat sanoa, niin kerro vaan". Siellä näkyi pienen pienen pojan alku :Heartred

Kyllä lääkäri kuitenkin totesi, että rakenneultrassa sitten varmistuu, mutta kyllä se aika varma oli löydöksestään ja kyllähän me itsekin nähtiin, että jalkojen välissä jotain "ylimääräistä" on. Tosin lääkäri sanoi, että joskus tytölläkin voi jalkoväli olla turvoksissa ja sen takia näyttää pojalta, mutta saas nyt sitten nähdä. Tuskin se lääkäri olis itse kysynyt halutaanko tietää jos ei kuitenkin suht varma asiasta olisi? Viikkoja lääkärillä käydessä tasan 17+0 :)

Vitsi kui hienoa. Meillä ei kyllä lääkäri ultraa, kuuntelee vain sydänäänet. Joten ihan tässä melkein harmittaa ku joutuu odottaan syyskuulle asti, jos sen voisi jo nyt saada selville! :)
Mutta tyttö fiilis on ja vahvasti, jännä nähdä osunko oikeaan.

Ensi viikolla lääkäriaika! Ihana kui nopeeta nää viikot menee! :)

Maanantaina olis toka neuvola (hoitaja) aika ja odotan jo innolla! Meillä ei kyllä taatusti ultrata Kontulan neuvolassa... mut ei enää ku reilu pari vk ultraan :)

Mulla kans maanantaina toka neuvola johon tulee myös lääkäri mutta ei siellä ultrailla. Ultra vasta kuukauden kuluttua :-( ei jaksais odottaa..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mulla nii harmittaa ku meijän tk:ssa on kesäsulku :( Siel on neuvolalääkärillä ultra laite, mut sulun takii joudun naapurikunnan neuvolalääkärin pakeille ja siellähän ei oo ultralaitteita

Eilen käytiin ultrassa. Toisella pienellä edelleen asiat hienosti ♡ mutta toisella ei, enemmän vielä löytyi pienestä vikaa, sydän kuitenkin löi...mitä lääkäri ihmetteli suuresti. Itselle tuli sellainen olo että päästäisi irti pikkuinen jo, ettei tarvitsisi kärsiä enää :( paljon on synkkiä tunteita tässä läpi käyty. Mutta onneksi on tuo esikko mikä vetää takaisin elämään ja eteenpäin ♡ ihana muru♡ en osaa tällä hetkellä kauheasti iloita raskaudesta kun pelottaa että menetetään vielä molemmat.

Seuraavaksi edessä punktio kahden viikon kuluttua, jos toisella vielä sydän lyö. Muutoin ei varmaan punktoida ollenkaan. Toivotaan että ei tarttis osakeskeytykseen mennä vaan pikkunen sais rauhassa nukkua pois. Lääkäri kuitenkin kertoi että on pieni mahdollisuus että pikkuinen jaksais synnytykseen saakka istukan voimin mutta kuolisi heti synnyttyään, mikä meille olisi aivan pahin tilanne...Siksi osakeskeytyskin saattaa olla mahdollinen. Paljon vaikeita päätöksiä :(

Voi MarinaMelina! Voimia sinne suunnalle, kuulostaa ja onkin teidän tilanne todella raskas tällä hetkellä! Tunteet varmaan menevät tällä hetkellä suurta vuoristorataa. On vaikea sanoa mitään, mikä lohduttaisi, koska toiveena olisi ollut saada nämä kaksi nyyttiä kotiin! Rakkautta ja voimia teidän suunnalle!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

MarinaMelinalle voimia kovasti vaikeaan tilanteeseen. Kuulostaa tosi ikävälle :( muista puhua asioista, ettet jää niiden kanssa yksin ja uuvu. Halauksia täältä!

Meillä tuli ultrasta hyviä uutisia. Hematooma on kuivunut/vuotanut pois. Istukka kylläkin huonossa asennossa ja voi tihkuttaa verta. La siirtyi 5.2, mutta silti tänne tammimasuille jään. Nt oli 0,8. Seulat puhtaat ja virkeä tyyppi. Toivottavasti tulevakin menee yhtä hyvin :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mä tässä luin näitä neuvolan opuksia ja yhdessä kohdassa luki, että "äityisavustuksen saaminen edellyttää terveystarkastusta neuvolassa tai lääkärissä ennen 16. raskausviikon päättymistä". Tuli ihan yllärinä tämä ja mulla ei edes kai ole mitään lääkärin tekemää terveystarkastusta? Terveydenhoitajalla käynti rv18 ja ultra rv 20... Ärsyttää tämä sähläys!

Eiku hitsi nyt mää tajusin, että ihan ylipäätään on pitänyt käydä :D mua vähän ressaa tuo neuvolan touhu :D (ja näin väsyneenä kaikki muukin)

Äm85: Mul oli tänää eka neuvolalääkäri, siel katottii, verenpaine, pissa, sisätutkimus tehtiin ja vauvan sydämen syke.

Miksi mulla on siihen vielä niin pitkä aika :( ja terveydenhoitaja ei sanallakaan vihjaissu mistään lääkärintutkimuksista..

Takaisin