Laitan tänne, kun jäi mietityttämään tuolla "Laskettuaika tammikuussa" -ketjussa. Joku sanoi, että ekassa ultrassa sai katsella pikkuista aiempaa enemmän. Oliko kyse alkuraskauden ultrasta vai nt-ultrasta?
Itsellä laskennallisesti 1. neuvola oli viikolla 10, toinen viikolla 15+2 ja lääkäri 16+2.
Kävin itse ultrassa viikon 10 neuvolan jälkeen ja viikko tipahti pois kestosta, tosin ei tullut yllätyksenä kun kierto on sen verran pitempi kuin se 28 päivää.
Siellä niskaturvotusultrassa katsottiin sikiötä vatsanpeitteiden läpi, ja samalla katsottiin aivoja, palleakaarta ja sydämen lokeroita. Kyllä siinä ehti nähdä pikkukaveriakin jonkun verran. Ja taisi olla lääkäri se ultraaja.
Itse en niitä lääkärikäyntejä kaipaa sen kummemmin, ellei sitten tule ongelmia, mutta luulen että siinä tapauksessa pääsen lääkärille. Ajattelin siihen laajaan terkkarikäyntiin raahata miehen, mutta en lääkärille. Se on lyhyt käynti eikä mun mielestä ole tarpeen, että mies yrittää katsella muualle kun lääkäri kokeilee meikäläisen kohdunsuun.