Ultra- ja neuvola

Varhaisultraan laitetaan lähete kai vaan riskiraskauksissa tai jos ei oo tietoo kuinka pitkällä raskaus on tai jossain muussa 'ongelmatilanteessa'. Ite voi tietty käydä yksityisellä, mutta se voi hyvinkin maksaa sen 150€. Voi varmaan vaihdella paikkakunnittain noi systeemit. Korjatkaa jos oon väärässä.
 
Mulla tänään ensimmäinen neuvola heti 08.00! :) Jänskättää vähän vaikka eihän siellä mitään hirveän ihmeellistä ilmeisesti tapahdu.

Vappu, oikeassa olet. Mulla maksoi tuo varhaisultra yksityisellä just about ton 150€. Oikea hinta oli 191€, mutta kela korvasi osan lääkärikäynnistä, joka sisältyi tohon ultraan. Itse ultrasta siis kela ei korvaa mitään.
 
Mulla huomenna ar-ultra neuvolassa. Onneks pääsee sinne, ei olis oikein raaskinu maksaa yksityiselle yli 100€ :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Aa, okei.. Silti jäi kyllä himottamaan.. Tosin isäntä kyllä putoaa pyrstölleen jos menen ilmoittamaan, että nyt lähetään yksityiselle varhaisultraan.. Varaas mukaan ainaski se 150e :wink
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Tyyppi vastasi viikkoja (tarkemmin 8,3mm) 6+5 ja sydämen syke havaittiin :HeartredToistaiseksi en ultrakuvaa laita tänne vaikka haluaisin, mies haluaa sulatella asiaa ja hänen toive on että en laittaisi foorumille ultrakuvaa.
 
Olisiko jollakin kokemusta siitä, miten neuvolassa on neuvottu/suhtauduttu työhön, jossa käytetään tai joutuu kosketuksiin kemikaalien kanssa? Vastaava voisi olla vaikka siivousala... Itselläni oli ensimmäinen neuvola tänään, ja työstä kysyttäessä vastasin tekeväni aika sekalaista hommaa perheyrityksessä, ja mm. maalailevani silloin tällöin. Tarkoitus olisi esimerkiksi maalata työpaikkani toimiston yhden huoneen seinät ja tälläkin hetkellä eräs maalaushomma on minulta töissä kesken! Neukkutäti sanoi että maalitkin ovat kemikaaleja, jotka vaikuttavat keskushermostoon ja ettei minun pitäisi tehdä sellaista työtä. Olin aika ällikällä lyötynä, vähän ihmettelin että eikö maalit kuitenkin ole aika mietoja ja en kuitenkaan vietä jatkuvasti työpäiviäni maalien läheisyydessä (ehkä noin. 2-5 päivää kuussa). Työnkuvaani kuuluu myös aika voimakkaiden puhdistusaineiden ja happojen käyttäminen (joskus harvoin kun teen sellaista puhdistushommaa) enkä tiedä ovatko nekään aineet nyt sitten turvallisia. Niihin hän ei niin puuttunut. Minulla on kuitenkin hengityssuojat olemassa.

Onko jotakuta muuta neuvottu näin? Onko täällä ketään, joka tekisi töitä jollain pintakäsittelyalalla tai muuten olisi maalannut vaikka oman huushollinsa seinät? Enkö todella saa maalata esim. erästä tuolia, jonka olen aikonut maalata jo pitkään... Voinhan laittaa vaikka hengityssuojan, jos tarve vaatii? Käsittiköhän neuvolatäti asian vähän liian suureelliseksi? Kai odottava äiti voi vaikka maalata lapselleen pinnasängyn vai häh? Ja joutuvatko kaikki naismaalarit sitten lopettamaan työnsä heti, jos tulevat raskaaksi?
 
Mää oon huoletta kyllä suttaillu vesipohjaisilla maaleilla nyt kun remppaa tehdään. Mutta kun piti yks katto maalata öljypohjaisella pysyttelin visusti poissa sen päivän koska ne on käsittääkseni aika tujua kamaa, se hajukin on ihan järjetön :D Sen enempää faktaa en asiasta tiedä kun mitä googlesta selvittelin että vesipohjaisilla uskaltaa :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä oli esikkoa odottaessa talon remontti kesken ja siellä mä heiluin sutien kanssa ihan normisti mukana. Enpä kyllä ajatellukaan ettei ois voinu... Ihan normaali tyttö meillä ainaskin on! :) Mutta enpä tiedä miten suhtautuisin jos mua nyt neuvottaisiin olemaan erossa jostain tollasesta, varmaan en pystyis... Mutta laittais miettimään!

Tänään varasin neuvolan, se meni tonne 10.6. (rv 8+2) ja sanottiin että pitää varata 1,5h ekakäynnille! Siis PUOLTOISTA TUNTIA! Minkä ihmeen takia!? On kuitenkin toinen lapsi ja kaikkee. Ei taivas.... :D
 
Itsekin tässä vähän googlailin aiheesta ja sain siihen selkoa. En taida enää ottaa asiaa edes puheeksi neuvolatädin kanssa, jos se vaikka ryhtyy hankalaksi :P Pitää vaan pitää tolkku maalaamisen määrässä ja huolehtia tuuletukseta kunnolla. Onneksi suurin osa maaleista joita käytän on vesiliukoisia eivätkä maalaamani kohteet koskaan ole niin suuria, että joutuisin pelkästään maalaamaan useita päiviä. Jos tulee jokin öljyliukoinen vastaan niin pitää kai vaan sanoa pomolle (joka on isäni xD) että sori, nyt sun pitää laittaa joku muu hommiin koska raskaana oleva ei saa maalata öljyliukoisilla maaleilla : D On siinä sitten ilmeessä näkemistä kun eivät vielä tiedä.
 
Varhaisultrassa käyty tänään ja viikkoja kasassa 7+3 "pikkuhiiren" mitta 12.2 mm. Aika nuoren näköinen mieslääkäri oli ultraamassa ja aluksi mielestään näki kaksi sykettä mutta aikansa pyöriteltyään oli sitten sitä mieltä että yksi vauva siellä on. Meille olis kyllä käynyt tuplatkin. :-) Nyt voi ainakin huokaista helpotuksesta että normaalin näköinen kohdun sisäinen raskaus on menossa. Seuraavaksi neuvolaan 9.6.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Bluemoon: Hassua meil samana päivänä ultra ja sit neukku :) Täälläkin oli kuvaruudun tuijottelua meinasin ottaa näytön matkaan :grin Mutta onneksi antoi kuvan matkaan niin en vieny sitä niitten näyttöö matkassa. Täällä oli rv6+5 mittaa oli 8,3mm. :Heartred
 
Joo onpa kyllä hassuu :-D mä en meinannu tajuta ees pyytää niitä kuvii mut onneksi muistin. Nyt ne on tuolla jääkaapin ovessa jota täytyy käydä välillä aina tuijotteleen.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Hitsi kun en millään jaksais oottaa neuvolaa ja sitä että samalla ultraavat...pitäs vielä malttaa tasan 3viikkoa :mad: mulla sillon viikkoja jo 8+2. Huoh..pakko vaan malttaa.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla meni se ultra just niinkuin olin aatellu. Ei sykettä, mahdollinen sikiökaiku mutta viikot oli ihan liian pienet. Viime yönä lorahti vähän verta, joten eiköhän se ollut tässä. Lääkäri antoi toivoa, kun kaikki näytti muuten tosi hyvältä. Ite vaan tiiän, että miten tässä tulee käymään. Ens ma uus ultra, mutta tuskinpa on kauheesti katottavaa. Ja ei enää ikinä, vuos sitten samaan aikaa edellinen km, nou nou. Nyt riittää vauvantekopuuhat. Keskityn nyt tuohon ihanaan prinsessaani :Heartpink onnea kaikille, tuun kertomaan vielä ens maanantaina onko joku ihme tapahtunut.
 
Tsemppiä marinamelina! Odottavan aika on pitkä. Tiedän kyllä, mutta ei se kyl juuri helpotu kun ekan ultran jälkeen oottaa niin kovasti seuraavaa ultraa et näkee miten vauva on kasvanut ja milloin se alkaa muistuttaan ihmistä.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin eka neuvolan aikoijon viikkoja se 8+2. Mietinkin (kun tossa manasin sitä 1,5h aikaa) että mahtaiskohan siinä mullakin olla ultra samassa..? Mutta luulis nyt että varatessa olis terkka maininnu asiasta..?
 
Angeleyes:Toivotaan että olis väärä hälyytys, voimia virtuaalihalin kera :Heartred
 
Takaisin
Top