Tyttö- vai poikaolo?

Ennen raskautta olin aivan varma, että minä en synnytä kun vaan poikia. Raskaaksi tulemisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui. Tuli todella vahva tyttöolo ja olen kahdesti nähnyt unta tyttövauvasta. Naama kukkii pahemmin kuin koskaan, pahoinvointi on aivan hirveää ja oon kyllä kaikkea muuta kuin hehkuva mamma. Kaikenmaailman kalenterit ja testit viittaavat kuitenkin poikaan. Eli saapa nähdä. :love2

Minä haluan tietää sukupuolen etukäteen. Miehellä on vielä mietinnässä.
 
Mulla ei itsellä ole mitään tiettyä "oloa" kerran näin unta että vauva on poika mutta siihen se jäikin kaikki muut unet ovat sitten olleet keskenmenoja ja kromosomiseulonnan päätähuimaavat tulokset.
Enkä kyllä oireistakaan mitään ole päässyt päättelemään kun on vain etova olo ja väsymystä.

Äsken halusin tosin viihdyttää itseäni ja tein tuon sormustestin. Aluksi heilui ympyrää hetken ennen kuin alkoi heilumaan edes takaisin. :grin

Meillä muuten on asia niin että mies haluaisi tietää sukupuolen kun vain mahdollista ja itse taas olen kahden vaiheilla. Olisi kiva sitten yllättyä kun lapsi on maailmassa.
 
Mulla on vahva tyttöolo, sormustesti tehty ennen raskautta ranteen/kämmenen päältä ja silloin näytti että tuleva vauva olisi tyttö :) nyt raskauden aikana mahan päältä tehty testi näytti myös tyttöä!

Ensimmäistä siis odotetaan ja sukupuolella ei ole mitään väliä. Ei miehen kanssa olla osattu päättää halutaanko tietää sukupuoli etukäteen vai ei, mutta onhan tässä vielä aikaa sitä asiaa pohtia :D
 
Meillä otetaan selville NIPT testissä sukupuoli myös. Ompahan sitten varmasti selvillä jo viikolla 15-16 :)
 
Mulla oli heti raskauden alussa sellainen tunne vaan, että se on poika. Myös kehon ulkopuoliset merkit näytti siltä, että se olisi poika. Meidän suvussa on kyllä vähän syntyny poikia ja se poikatunne on tässä viikkojen edetässä laantunut. Ehkä se onkin tyttö? :wink En osaa kyllä enää sanoa kumpi mahtaa olla. Tyttöä toivoisin, mutta sehän olisi ihan sama kumpi sieltä tulee. Yhtä suloisia ja ihania molemmat!
 
Vaikka ei tosiaan sitä sukupuolta etukäteen tietää, alkaa tuntua että tyttö sieltä on tulossa. Perustelut: naama kukkii ja kuivuu. Ei auta pesut eikä rasvat. Pahoinvointi on jokapäiväistä. Ei ole väliä onko nälkä vai juuri syönyt vai jotain siltä väliltä.
Poikaa odottaessa kasvot olivat siistit ja hyvinvoivat eikä pahoinvoinnista ollut tietoakaan kuin joskus auton kyydissä.
Alun pahoinvointi loppui tässä raskaudessa...ja alkoi uudestaan päivä sen jälkeen kun hehkutin neuvolassa hyvää oloani. Ei varmaan olisi pitänyt mennä neuvolaan :facepalm:
 
Mietin vielä viikko pari sitten, ettei ole sukupuolen suhteen mitään ajatusta. Nyt on jotenkin tullut tunne pojasta.
 
Tyttöolo pahoinvoinnin vuoksi, pojan odottamisests ei ole kokemusta, niin ei ole mihin verrata :)

Terveydenhoitaja naureskeli että kyllä tilastollisesti pitäs poika jo tulla meidänkin perheeseen.
 
Mulla on ollu selkee poikaolo koko ajan. Nään uniakin poikavauvasta. Pahoinvointia ei oo ollu pahemmin, mutta suolasta ja rasvasta ruokaa tekee hulluna mieli koko ajan:grin ihan hävettää mennä seuravalle neuvola käynnille punnittavaksi:bag:
 
Tyttöolo täysin. Samanlaista oireettomuutta ollut kuin ekassa raskaudessa tämä alku, poislukien se ensimmäisen raskauden alun nenän kuivuminen ja tukkoilu. Sitä ei ole onneksi vielä ilmaantunut! :) Ja herkkuhimo on valtava. Pakko tyhjentää kaapit kaikista herkuista, normisti kun pystyn välttämään ylimääräiset namskuttelut viikolla ja odottaa karkkipäivään...nyt ei tunnu sujuvan. :D
 
Ihana lukea että muutkin on nähneet näitä unia sukupuolesta, ultrista yms... :D
Oon nähnyt siis unia tyttövauvasta ja tyttöolo on muutenkin. Pahoinvointia on ollut, makeat herkut maistuu vaikka normaalisti olen suolaisemman perään.
Kihlattukin toivoo kovasti tyttöä, varmaan siksi koska heidän perheessään on vain poikalapsia. :D Aiotaan udella sukupuolta sitten kun se on mahdollista. Samahan se on kumpi sieltä tulee, mutta kärsimättömiä ollaan.
 
Mulla ei ollut mitään tyttö tai poikaoloa, mut ultran jälkeen tuli tosi vahva tyttöfiilis!:D tai sit mä vaan toivon niin paljon tyttöä et siks fiilis :p
 
Meidän vauvasta on veikattu tyttöä mun hirvittävän alkuraskauden pahoinvoinnin vuoksi koska kahdessa aiemmassa raskaudessa (molemmista syntyi poika) sitä ei ollut. Mutta mulla itselläni ei ole oikeastaan mitään selkeää oloa tullut. Molemmat ovat yhtä tervetulleita minulle, toivon vain että tämä raskaus menisi hyvin loppuun asti. Mulla on kahdessa aiemmasta raskaudessa ollut raskausmyrkytys. Toisaalta se ei välttämättä uusiudu tässä raskaudessa... En oikeastaan osaa sanoa kumpaa toivoisin enemmän. Keskimmäistä odottaessa olin ihan varma että odotan tyttöä mutta mites kävikään :D poika syntyi.
 
Tää juttu sopis varmaan tänne aiheeseen..

Onkos täällä paljon ihmisiä jotka uskoo tai on tehnyt näitä erilaisia testejä vauvan sukupuolesta? Jos ootte niin minkälaisia testejä ootte tehnyt ja mitä tulos näytti? Mä oon ainoastaan kattonu kiinalaisesta raskauskalenterista et tulis tyttö, eli tytöt? :grin

Molemmilla edellisillä kerroilla näytti poikaa ja ekalla kerrallahan tuli yksi ja toisella kaksi poikaa.

Oon varmaan lopullisesti päästäni hurahtanut, kun tämmösiä ajattelen. :D
 
Oon kuullut että sykkeistä vois kans päätellä onko tyttö vai poika? Vai onko ihan huuhaata. Pojalla kuulemma ois nopeampi syke :D
 
Mä taas olisin kuullut, että tytöillä on nopeampi syke.

Sitten on myös niitä huuhaa-juttuja, joiden mukaan istukan paikka kertoisi kumpi tulee.
 
Munkin mielest se meni niin et pojan sykkeet on korkeemmat, mutta huuhaatahan noi tod näk on.

Esikoisella oli ainakin korkeet sykkeet aina ja hän on poika.
 
Meidän esikoisella sykkeet 120-140 ja on poika, ja muistan kun mun mielestä sopi silloin niin hyvin siihen "ennustukseen". Kävin vähän googlettamassa, ja näyttää siltä että uskomus on molemminpäin.

Sitten sykkeen äänet on junan puksutus = poika ja hevosen laukka = tyttö. Jossain kyllä mainittiin, että ääni riippuu sikiön asennosta.

Tavallaan noita on hauska katsoa, samoin sitä kiinalaista horoskooppia, mutta alkuun sen laskeminen oli tosi hankalaa kun piti varmistaa että on syntynyt kiinalaisen kalenterin tiettynä vuotena (lähinnä koskee tammi-helmikuussa syntyneitä) ja sitten piti lisätä omaan ikään 1 kun kiinalaiset "syntyy 1-vuotiaina". Ja nyt en oikein tiedä, kun kuukautiset oli eri kuussa kuin hedelmöittyminen, ja pitäisi katsoa milloin lapsi on saanut alkunsa. Eli en ole vielä tyhjentävästi selvittänyt, mitä kiinalainen kalenteri sanoo. On se kuitenkin hauska katsoa jälkeenpäin menikö ennustus oikein vai ei.
 
Takaisin
Top