Tyttö- vai poikaolo?

Papu16

Asioista perillä oleva
Uskotko joihinkin raskaudenaikaisiin oireisiin, että sieltä olisi tulossa tyttö tai poika? Tyttö- vai poikaolo? Onko edellisen kanssa pitänyt paikkansa?

Toivotko enemmän jompaa kumpaa? Haluatko tietää sukupuolen ultrassa, kun siihen on mahdollisuus?
 
Mullakin on ollu tämmösen ketjun luominen mielessä! Ois ihan mielenkiintonen seurata miten jokaisella olot pitää paikkaansa :)

Oireista päättelisin tyttöä, samoin näin viime yönä unta että tyttö olisi tulossa, mutta toisaalta kun ajattelen tulevaisuutta niin aina tulee mielikuva pojasta. :D toivomusta ei oikeastaan kummastakaan ole, kuhan olisi vain terve :)
 
Viimeksi oli tyttöolo ja poika tuli. Nyt ei oo vielä oikein kumpaakaan oloa. Tosin nyt kun on poika, niin tyttö vois olla kivaa vaihtelua. Itse olin ajatellut, että en halua tietää sukupuolta ultrassa, mutta mies ilmeisesti haluais... Täytyy käydä keskustelu ennen rakenneultraa.
 
Edellisistä mulla oli vahva tuntemus, kumpi on tulossa ja ne piti kyllä paikkansa. Tällä kertaa sitä ei vielä ainakaan ole tullut, toisaalta en jotenki vieläkään usko että olen oikeasti raskaana. :)
 
Viimeksi ei ollut minkäänlaista oloa. Eikä kyllä minkäänlaisia oireitakaan ja poika tuli, ainoastaan ihan jäätävä turvotus ja unettomuus. Ekassa neuvolassa painoa oli jo 3-4kg lisää. Todella lievä etominen vkoilla 9-10 pari kertaa päivässä.

Nyt ihan järkyttävän paha olo heti plussan aikoihin, etenkin aamuisin ja öisin. Kaikki hajut oksettaa, naama ihan näppylöillä ja rosonen, järkyttäviä hikoilukohtauksia /"kuumia aaltoja", metallinmaku palellessa suussa, tuntuu ettei pysy hereillä kun väsyttää niin paljon. Turvotus tasan vatsassa ja paino ei ole kovin paljon noussut.

Toisaalta myös tyttö olis kiva tähän perheeseen, mutta toisaalta veli toiselle pojalle olis ihan yhtä hyvä!

Edit: Edellisessä oli myös ihan lamaannuttavat päänsäryt, piti vaan makaa pimeessä liikkumatta ja siltiki tuntu et taju lähtee. Toivo lähinnä kuolemaa pahimpina hetkinä. Nyt ei mitään pääkipuja.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei ole vielä kumpaakaan oloa, että kumpi tulis :) mä en haluais missään nimessä tietää kumpi tulee mutta mies haluaisi :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ihan selkee poikaolo ! Kumpikin kyllä ois yhtä toivottuja enkä oireiden perusteellakaan osaa yhtään sanoa..
Ja me halutaan tietää ultrassa sukupuoli jos vaan mahollista :)
 
ihan selkee tyttöolo ja miehellä poikaolo. johtuu varmaan salaisista toiveista :D
mikä vaan mikä sieltä tulee on yhtä rakas :Heartred
 
Mulla oli ekassa raskaudessa alusta asti tosi vahva poikaolo ja toivoin poikaa. Ja poika myös tuli :Heartred
Nyt tässä raskaudessa ei ole tullut niin vahvaa tunnetta mutta jotenkin tulevaa vauvaa miettiessä ajattelen tyttöä enkä osaa sanoa kumpaa toivoisin enemmän. :)
Raskaus on edennyt tähän asti aikalailla samoin kuin edellinenkin mutta raskausoireet on ollut jonkun verran vahvempia.
 
Raskausoireet on siinä mielessä samantapaisia kuin esikoisesta, että on tyttöolo. Esikoisen raskaudesta mulla oli (muka) poikamaha, koska se oli niin suoraan eteen eikä sivuille, mutta se nyt on enemmänkin omissa geeneissä, että millainen maha muotoutuu. Voihan joillain tietysti vaihdella oikeastikin, että tytön ja pojan raskauksien välillä on eroa mahan muodossa.

Haluan tietää ultrassa, kumpi on tulossa vaikka totta kai molemmat on toivottuja. On vain jotenkin helpompi suunnitella tulevaisuutta ja suhtautua tulokkaaseen, kun voi kuvitella elämää tyttö/poikavauvan kanssa. :p
 
Meillä odotellaan jotenkin tosi vahvasti tyttöä, vaikka myös poika olisi kovin tervetullut talouteen. Eli sukupuoli selville, kun mahdollista, ettei ajatukset ihan vinksahda :p
 
Mulla ei (ainakaan vielä) ole oikein kumpikaan olo, mutta jostain syystä ollaan alusta asti oletettu että poika olis tulossa. Poikaa ehkä sitten toivotaankin kun ollaan jotenkin vahingossa "asennoiduttu" siihen, mutta oikeasti asialla ei oo yhtään mitään väliä, kunhan on terve vauva :)

Halutaan ehdottomasti tietää sukupuoli ultrassa, niin osaa sitten valmistautua ja suunnitella tulevaa :)
 
Mulla ei oo ollenkaan mitään selvää tyttö- tai poikaoloa, vaikka vähäoireisuus vanhojen olettamusten mukaan viittaisi poikaan.. masu näyttäisi myös jo kasvavan minikokoisesti eteenpäin, eikä muualle päin lantiota ja kehoa oo tullu vielä ylimääräistä.. mut en toisaalta senkään varaan laskis, ku en usko ollenkaa masu-teorioihin :D.

Odotan pikkutyyppiä malttamattomasti, eikä mulla oo mitään toivetta siitä kumpi tulis.. tytölle ois valmiina paljon nimiä, mut toisaalta tykkään paljon leikkiä pikkupoikien kanssa.. mielessä on paljon pieniä juttuja, mitkä puoltaa molempia sukupuolia, eli kumpi vaan on tervetullut :). Mies saattaa salaa toivoa vähän poikaa, mutta varmasti olisi täpinöissään myös tytöstä.

Sukupuoli halutaan ehdottomasti tietää rakenneultrassa, mikäli se vaan on nähtävillä. Tämä lähinnä vaan uteliaisuuden ja valmistautumisen takia :). Erityisesti jos luvassa ois poika, tarttis alottaa nimen valinta ajoissa, sillä siitä ei oo yhtään yhteisymmärrystä, toisin ku tytön :hilarious:
 
Mä taidan olla maaliskuisten ainoa joka ei aio ottaa sukupuolesta selvää :hilarious:
 
Mää en haluis myöskään ottaa sukupuolesta selvää, mies sensijaan haluaa eli saa nähdä mitä tehdään :D
 
Nannal, meillä siis sama juttu että mies haluaa tietää, tai asia on kiikunkaakun vielä, mies sanoi, että haluaa jutella asiasta vielä. Mutta saa sitte ultraaja kertoa sen vaikka miehelle mutta mä en halua tietää :hilarious:
 
Saanko mä nyt tässä välissä muistuttaa, ettei ole mitenkään harvinaista, että ultrassa ilmoitettu sukupuoli onkin väärä. Nimimerkillä meillä on laatikollinen pinkkejä vauvanvaatteita, kun ultrassa ihan varma tyttö olikin poika. :cool: :wink

Nojoo. Kyl mekin sukupuoli aiotaan kysyä. Varmuudeksi kuitenkin (tällä kertaa) mietitään nimiä tytölle ja pojalle, ja uudet vaatehankinnat on olleet aika neutraaleja. :D

"Pahoinvoinnista voisi päätellä että tyttö tulee" sanoi kätilö, mutta mä olen varma siitä että tämä on myös poika. :wink
 
Kharou, niinhän se on :). Eli myös tuttujen ultrissa tullu vääriä arvioita, eli sen varaan ei kannata laittaa.. eikä ainakaan hommata kaikkea välttämättä sinisenä/pinkkinä. Ja just pahoinvoinnin määräkään ei kerro totuutta, ku esim. yhellä ystävällä oli aikas pahat olot alkuraskaudesta, ja sit tuli poju :).

Mä vaan lähinnä meinasin, et jos pojalta rakenneultrassa näyttää, ni täytyy tosissaan alkaa miettiä niitä nimiä, ku se on ollu niin tuskanen homma, etten sitä oo muuten vaan malttanu tehdä.. heti alkuun huomasin, et aika hankalaa, ku ihan eri mielipiteet :hilarious:. Mulle ei oo poikien nimilistalta kelvannu ku muutama (hankala sukunimi määrittelee rimmaamisia), ja mies ei oo niille sulannu ja sit ne tokat nimet.. miehen suvussa kulkevat ei vaan sovi niiden kanssa yhteen.

Vaatteiden kanssa ei tuu todennäköisesti kriisiä, vaikka arvio muuttuisikin, ku oon valinnu ja tuun valitsemaan melko neutraaleja ja molemmille sopivia värejä :). Tai ei kaikki värikaavailuni taida täysin neutraaleja olla, mut mun mielest sopii kummal vaan.
 
Täälläkään ei ole tyttö eikä poikaolo. Oireet myös vähäisiä, joten vaikea sanoa, eipä kyllä niitä oireita ole paljoa ollut esikoisesta eikä kaksosistakaan.

Toiveena olisi tyttö, koska poikia löytyy jo tupu- hupu-lupu- ketjun verran :wink Mutta pääasia että olisi terve :happy:

Ja aiomme kysyä rakenneultrassa sukupuolta. Tähän asti kaikki ovat pitäneet paikkansa. :)
 
Me ei olla kysytty aikasemmistakaan sukupuolta eikä aiota kysyä nytkään. Mut ihan tyttö olo ja ajattelen vauvaa kokoajan tyttönä.
 
Takaisin
Top