Tyttö vai poika?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Joia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joia, minä pidän suomalaisista lyhyistä nimistä, joilla on merkitys ja kaunis äänneasu ja ei ole liian yleinen. Suurin pulma on se, että mies pitää kaikista tavallisista. Nimeä ei tietenkään pilaa se, että se on yleinen, vaan yleisiin nimiin tulee minulla niin helposti mielikuva jostakin tuntemastani lapsesta, että en voi sitä omalle lapselle antaa.

Yölento, joo toi kaunis äänneasu on tärkeä! Mullakin on haastetta myös siinä että en haluaisi että oman lapsen nimestä tulee ketään muuta lasta (tai henkilöä) mieleen. Ja opetusalallahan niitä muita lapsia nimineen riittää ;)

Mulla ollut jo vuosia semmonen tunne et jos vielä yksi lapsi saadaan niin se on poika. Saas nähdä miten käy. Pojalle olisi nimikin valmiina. Aikaisemmissa raskauksissa olen arvannut sukupuolen oikein.

Kaikki oireet viittaa mulla kyllä poikaan, samoin ramzin teoria ultrauskuvasta ennen vk8 (mihin törmäsin netissä monen mutkan kautta jonkun viattoman pinterest-surffailun tuloksena). Mutta silti vaikka "järki" sanoo poika, alkaa mulla jostain syystä nousta tyttöolo.

molempia haluun yhtä paljon joten en tiiä mitä ajattelen :D tyttö ois toisaalt kiva ni mekkoi pääsis laittaa mut pojalle ois jo kaikki. Ihan sama kumpi :)

Tällä kertaa ei oo mitään aavistustakaa. Esikoisesta oli alusta alkaen vahva poikaolo ja poika tuli. Mut nyt.. Hieman kallistuu poikaan, mut toist puolta en tiiä.. Kai se on sit tyttö se toinen puoli olosta :grin Kummallekin ois nimi ehdotuksia, mut salaa toivoisin pikkuveljeä... :shy: Mutta kumpi vain tietysti saa tulla! Kohan ei oo liia diiva :grin

Mulla vähän hassusti sellanen "tottakai se on poika" olo. Esikoinen on siis poika ja minun ja lapsen isän suvuissa on syntynyt paljon poikia. Huomaan kuitenkin välillä ajattelevani asukkia tytöksi. Yksi päivä mietin että miten esikoiselle puhuttaisi tästä mahassa kasvavasta sisaruksesta ja päässä pyöri vain jotain tyyliin että "siellä äidin masussa se sisko on" :D esikoinen on kyllä vielä niin pieni (pari päivää sitten täytti vuoden) että ei varmasti hetkeen vielä edes ymmärrä jos puhutaan mahassa olevasta vauvasta. Pojalle olisi nimi jo valmiina kun taas tytön nimestä ei pienintäkään hajua vielä ja se tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta keksiä. Kuitenkin kumpikin on tervetullut ja toivottu :) ja siis mieheni on kovasti sitä mieltä että mahassa olisi useampi kuin yksi. Itselläni ei ole sellasia tuntemuksia vaikka maha kasvaa kyllä huomattavan nopeasti mutta olen pistänyt sen vain sen piikkiin että edellisestä on niin vähän aikaa. Äitini puolelta kuitenkin löytyy useammat kaksoset eli mahdollisuus siihen kyllä on :)

Minä sain ensin kolme poikaa ja neljättä kun odotin olin ihan varma taas pojasta sillä raskaus oli samanlainen vatsan muotoa myöten. Tyttö kuitenkin tuli. Nyt kolmen pojan ja kolmen tytön jälkeen voin sanoa että omalle kohdalle osunut niin samanlaiset raskaudet etten niistä pystynyt päättelemään sukupuolta. Nyt vaikuttais että samaa rataa mennään ja jänskätään kumpi "joukkue" saa ylivoiman :)

Ootteko huomannut muuten seksin harrastamisen tiheydellä olevan yhteyttä sukupuoleen? Kun sanotaan, että tyttöjen vanhemmat harrastaa harvemmin sessiä ja poikien useemmin. Ollaa vähä pelattu tuo mielessäki :D Sehän siis perustuu siittiöiden elämän pituuteen pojilla lyhyempi kuin tyttösiittiöillä. :D Esikoisen kohalla voisin sanoa, että piti paikkaansa :grin Ja nyt kans jos tos jotai perää on :grin

Kokoajan ajattelen ettei mulla ainakaan oo mitään sukupuoliveikkausta mutta tarkemmin kun ajattelen niin aina mielessä ajatukset on tasoa "kun tää poika syntyy" jne :woot: pojalle myös on ehdottomasti nimi valmiina, tytölle vasta alustava lista "joku tämmönen". Molemmat on onneks yhtä toivottuja kunhan vaan syliin saakka jotain saatais!

Pilvilinnan teorian mukaan tänne ois kyllä tyttö tulossa... :smiley-bounce022

No itsekin miellän kyytiläisen poikana. Suunnittelen mielessäni välillä kaksi samista, yksi isompi ja yksi pikkunen :grin Tosin miehen sukuun on syntynyt vain yksi tyttö ja muut poikia, joten todennäköisyydetki matkassa. Mut saa nähdä:rolleyes:

Mä aluksi toivoin poika (esikko on tyttö) mutta nyt jotenkin aloinkin toivoo tyttöä :D ei niin väliä kumpi tulee. Miehen suvussa paaaljoom tyttöjä niin aika todenäköistä että tyttö tulee :)

Mie oon nyt alkanu tunnustella itteeni et kummalta tää lapsi tuntuu. Esikoisesta olin ihan varma että tyttö, mutta poika rakenneultrassa nähtiin ja poika tuli. Nyt jos tulee tunne jommasta kummasta ni tiedän että se ei ainakaan tule :grin Kumpi vaan tottakai käy. Toinen poika olisi kiva kun olisi kaikki valmiina ja saisi esikoinen kaverin, toki tytönkin kanssa voi leikkiä mutta omasta kokemuksesta tiedän että ei välttämättä niin läheisiä ole eri sukupuolta olevat lapset kuten en minäkään veljeni kanssa. Tyttö ois kiva sit taas ni pääsis vaihteeks pinkkiä ostaa :P

Mehän saatiin sitten jo tietää sukupuoli, eli pikkuveli tulee <3 Täällä seulontaverikokeet testataan jollain uudella tekniikalla jossa saadaan äidin verestä erotettua vauvan DNA:ta... Ihan yllätyksenä tuli että sen voisi jo näin aikaisin tietää ja nyt onkin ihan pää pyörällä :) Ja pojan nimestä ei tosiaankaan olla vielä yhteisymmärrykseen päästy, sen kun pitäis sopia kolmella kielellä suuhun... Mutta onhan tässä aikaa vielä :)

piipaa 10+4

Alussa oli kokoajan ihan poika olo, nyt on vähän alkanu tuntua kuitenki tytöltä. En tiiä sit johtuuko siitä että lähipiirissä nuorimmat lapset on kaikki poikia nii ei osannu ainakaan aluks edes ajatella tyttönä, vaikka täytyy myöntää et vähän enemmän me tyttöä toivottais. Tytölle meillä on myös muutama nimi vaihtoehto mitkä molemmille kelpais, mulla ois muutama pojallekki mutta mies ei niitä kelpuuta :D
Hmm makea ei maistu ollenkaan, kaikkea suolasta ja rasvasta vois kyllä syyä :D Ramzi sanoo ultrakuvasta että tyttö ois.. :D

Jos voinnista voi jotai ennustaa ni miullakii samanlainen olo nyt kun esikoista oottaessa, sen mukaan olis poika tulossa :) Samat asiat yököttää ja samat ruokahimot, tai sit mie vaa reagoin aina näin raskauteen :grin

Miäkin yritin ramzin teorialla saada tolkkua ultrakuvasta, mutta hämmennyin vaan pahasti, enkä saa kuvasta mitään tolkkua :D

Oireet hieman lievempiä kuin esikoisesta ja jotenkin enempi poika olo ois. Esikoinen on tyttö ja silloin tuli vasta lähempänä puoltaväliä vahva tyttö olo :)

Takaisin