Minulla kipu tuntui koko keskikropassa kainaloista alaspäin. Eli selkään sattui, mahaan sattui, alapäähän sattui, koko alakroppa (mutta ei jalat) oli puhdasta yleistä polttavaa kipua. Kaikkialla tuolla alueella sattui, mitään erityistä paikkaa ei voinut nimetä, jossa ei sattuisi, eikä kovimmista kivuista voinut sanoa, että jokin kohta sattuisi enemmän kuin toinen.
Minulla kipu tuntui vain supistuksen aikana, supistusten välissä ei sattunut. Aivan synnytyksen alusta loppuun asti, ainoastaan supistus sattui. Ponnistusvaiheessa supistusten väli olivat vain muutaman sekunnin mittaisia, joten sitä infernaalista kipua oli lähes koko ajan.
Kun lapsi oli syntynyt, supistukset loppuivat, joten kipukin loppui. Toki sekin sattui kuin kätilö tikkasi alapäätä ilman puudutusta, koska kätilö arvioi puudutuksen tarpeettomaksi... Silloin olin synnytyksen jäljiltä niin shokissa, etten osannut väittää vastaan, mutta nyt jos joku esittäisi idean että tulee ompelemaan alapäätäni ilman puudutusta, en todellakaan sitä hyväksyisi. Kun muidenkin paikkojen tikkaukseen laitetaan aina puudutus, niin mikä ihme siinä on, että synnytyksessä naisten oletetaan kestävän alapään tikkauksen ilman kivunlievitystä?