Tyhmiä kysymyksiä synnytyksestä.

Keskustelun 'Synnytys' aloitti multatassu, 22 maalis 2010.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Jos luoja suo... Ihastunut foorumiin Elokuun äidit 2019

Olin miettinyt ihan samaa ja ajatellut, että meinaan tätä kokeilla, kun sen aika tulee, kertakäyttökäsineitä käyttäen. Olen normaalistikin ylettänyt kohdunkaulaan nipin napin, tarkastellut aikoinaan, että kierukan
    langat tuntuu.
  2. Nurinkehrääjä Tuttu foorumilla Heinäkuun äidit 2019

Miten muut sosiaalisesti rajoittuneet/vetäytyneet äidit kestivät vuodeosaston vieraat ihmiset ja sosiaaliset kanssakäymiset?
  3. Zeni Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019 Tammimammat 2017

Pysyttelin omassa sopessani verhojen takana ja pyysin nopeaa kotiutusta. Mun kokemuksella kyllä suurin osa muistakin juuri synnyttäneistä halusi lähinnä omaa rauhaa ja levätä, vain yksi äiti oli mun makuuni liian sosiaalinen kun olin kolmatta kertaa osastolla. Toisaalta edelleen, melkein viisi vuotta myöhemmin, ollaan hyviä kavereita ja lapset leikkii paljon yhdessä :)
  4. Ginger Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Huhtimammat 2016

Pysyttelin omassa huoneessani. Meillä oli perhehuone ja mies oli mukana koko sen ajan kun olimme sairaalassa. Silloin kun ilmoitettiin että oli ruoka tarjolla, mies kävi hakemassa tarjottimet huoneeseen jne. En ole kovin sosiaalinen ihminen, mutten ihan täysin epäsosiaalinenkaan, synnytyksen jälkeen oli niin tunteet pinnassa, että halusin olla rauhassa.
  5. Suski75 Addikti Elokuun äidit 2019 Helmikuunmammat 2016

Luulen, että sosiaalisinkin äiti haluaisi synnytyksen jälkeen keskittyä rauhassa vauvaansaja levätä tuon maratoniin verrattavan urheilusuorituksen jälkeen.
  6. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator Helmikuiset 2021

Ei mullakaan ollut asian kanssa ongelmia, vaikka olen epäsosiaalinen. Alkuun samassa huoneessa oli yksi äiti, joka oli paljon keskolassa ja loppuaikakin oltiin omissa oloissamme. Sittemminkin, kun tuli kolmas (sosiaalisempi) samaan huoneeseen omaa rauhaa sai kyllä viimeistään vetäytymällä verhojen suojiin. Kätilötkin lähinnä kävivät esittäytymässä vuoron vaihtuessa ja muuten sitten tulivat kutsumalla.
  7. Mamiliksi Rakastunut foorumiin Helmiäidit 2020 Toukokuiset 2021

Minnekä kohdunkaula/kohdunsuu sitten loppuunsa katoavat synnytyksessä? Nousevatko ja silottuvatko jotenkin ylöspäin muun kohdunseinämän jatkeeksi vai menevätkö vaan sivuun ja ovat siinä reunoilla ulokkeina? o_O Vai jotenkin muuten? :rolleyes:

Ja miksi joskus kohdunkaulaan/kohdun suulle tulee repeämä, mitä vaikutuksia sillä voi olla jatkoa ajatellen?
    Last edited: 26 tammi 2020
  8. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator Helmikuiset 2021

Vinkkaan kysymyksesi toimitukselle. Asiantuntijat osannevat vastata näihin meitä tavallisia äitejä paremmin. :)

Jaa tämä sivu