Yliaikaisuus ja käynnistäminen. Nyt kaivattas vertaistukea ja positiivisia kokemuksia. Olen lakon takia hiukan varpaillani ja tuntuu, että somesta jää vain fiilis "kaikki muut paitsi minä".
Tänään on rv 41+5 ja esikoinen siis kyseessä. Lähete yliaikakontrolliin on laitettu viime viikolla, mutta ajasta ei ole vielä soitettu. Minulle ei ole tehty synnytystapa-arviota, vauvasta ei ole ensimmäistäkään kokoarviota, mutta raskaus on ollut helppo ja sujunut hyvin. Hätäilenkö nyt ihan turhaan vai olisiko jo oikeutettua soittaa ja kysellä perään? Voin hyvin ja vauva on hyvinkin eläväinen, mutta epätietoisuus kalvaa mieltä ja tuntuu, että "ne kaikki muut" on saaneet jos vaikka mitä seurantaa ja käynnistyksenkin tähän mennessä, kun itse en saa aikaa edes tarkastukseen.
Ei mulla käynnistykseen ole kiire, voinnin puolesta jaksan kyllä odottaa, josko hän haluaisi syntyä ihan itsellään, mutta mistä tietää, että esim. istukka toimii edelleen niin kuin pitää? Pelkään, että tässä vielä jomman kumman vointi romahtaa, vauva onkin iso kooltaan, eikä mahdu syntymään ja synnytys on yhtä paniikkiratkaisua paniikkiratkaisun perään.
Onko täällä ketään, jolla synnytys olisi käynnistynyt/käynnistetty vasta rv 42+?