Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Käsittääkseni virallisesti synnytys lasketaan käynnistyvän kun ollaan sairaalassa ja siellä todetaan synnytyksen edistyminen (eli että avautuminen on alkanut). Jotkut menevät sairaalaan kun ovat jo täysin auki ja ovat sairaalassa muutaman minuutin ja vauva jo syntyy. Tällöin virallisesti synnytys on kestänyt sen muutaman sairaalassa vietetyn minuutin, luultavasti koska kukaan ei voi varmuudella todeta milloin sairaalan ulkopuolella synnytys on käynnistynyt.
Sitten jos on jo sairaalassa niin synnytys lasketaan käynnistyvän kun pääsee synnytyssaliin, tavalla tai toisella.
Nyt tulee varmaankin ketjun typerin kysymys, mutta voiko kohdunsuun tilannetta avautumisvaiheessa itse kokeilla? Siis montako senttiä on auki? Ylettääköhän sitä edes?
Nyt seuraa tyhmä kysymys: miten se on mahdollista että pelkät sormet ylettäis tuonne ilman että koko kättä tarvii sinne työntää? Tarvii olla aikamoisen pitkät sormet sitten kyllä...^No pitihän tämä googlettaa, ja mahdollista on Täällä on jopa asiasta oma wiki-sivusto, jossa seikkaperäiset ohjeet: http://www.wikihow.com/Check-a-Cervix-for-Dilation
Mä olen kertiskäsineet kädessä kokeillut kahdella kerralla (koska oma keho eikä lääkärien omaisuutta + tunnen oman anatomiani hyvin). Hyvin oon ylettänyt jättimasusta huolimatta, ja jopa arvioinut kohdunsuun tilanteen oikein synnytyksen startattua.Nyt tulee varmaankin ketjun typerin kysymys, mutta voiko kohdunsuun tilannetta avautumisvaiheessa itse kokeilla? Siis montako senttiä on auki? Ylettääköhän sitä edes?
Mun synnytyksen alkamisajaksi merkittiin se aika, jolloin supistukset muuttui kipeiksi ja kellotettaviksi. Olin siitä vielä reilut kaksi tuntia kotona ja toiset pari tuntia sairaalassa salissa ponnistamassa. Synnytyksen kokonaiskestoksi merkittiin 5h, vaikka tosiaan olin sairaalassa siitä n. 2,5h.Käsittääkseni virallisesti synnytys lasketaan käynnistyvän kun ollaan sairaalassa ja siellä todetaan synnytyksen edistyminen (eli että avautuminen on alkanut). Jotkut menevät sairaalaan kun ovat jo täysin auki ja ovat sairaalassa muutaman minuutin ja vauva jo syntyy. Tällöin virallisesti synnytys on kestänyt sen muutaman sairaalassa vietetyn minuutin, luultavasti koska kukaan ei voi varmuudella todeta milloin sairaalan ulkopuolella synnytys on käynnistynyt.
Sitten jos on jo sairaalassa niin synnytys lasketaan käynnistyvän kun pääsee synnytyssaliin, tavalla tai toisella.
Minulla oli kolme vuorokautta hurjan kipeitä, säännöllisiä supistuksia 5-1-1 säännöllä, mutta supistukset eivät avanneet paikkoja, eli synnytys ei säännöllisistä supistuksista huolimatta ollut käynnistynyt. Lopulta lääkäri puhkaisi kalvot, jolloin synnytys laskettiin käynnistyneen. Monen tunnin ja oksitosiinin ja kaikenmaailman konstien käytön jälkeen en kuitenkaan avautunut yhtään ja vauva syntyi sektiolla. Vauva oli jumissa ja liian korkealla, että olisi voinut avata päällään synnytyskanavaa.