Tyhmiä kysymyksiä synnytyksestä.

Mulla kätilö kokeili ihan sormin, että miten paljon olin auki. En muista että olis mitään välineitä käytetty missään vaiheessa, tätä varten siis

Ballongin laitosta ei ole kokemusta joten siitä en osaa sanoa mitään 🙂
 
Kun mennään synnärille ja siellä kokeillaan kuinka paljon ollaan "auki", miten se käytännössä tehdään? Siis kokeileeko kätilö sormin vai käyttääkö jotain välineitä, spekulaa tms? Entäs ballongin laitossa?
Itellä sisätutkimukset tekee todella kipeää aina ja vuodan verta, ja pelottaa että alapää menee aivan tohjoksi jo ennen kuin edes alan synnyttää 😓 olisin halunnut sektion osin tämän takia, mutta ei sille katsottu olevan riittävää syytä.

Mun pitäisi osata vastata tähän, kun kuopuksen synnytys käynnistettiin ballongilla... Mutta on tainnut ne muistot hautautua itse synnytyksen alle. Kai se käsin laitettiin... Ainakin pallot (mulla oli tuplaballongi, ilmeisesti voi olla myös yhdellä pallolla) täytettiin vedellä vasta kun oli sisällä. Sikäli kun voin muistikuviini luottaa, se ei sattunut. (Toisaalta, ei mulla kierukan vaihtaminenkaan sattunut, vaikka ilmeisesti monilla sattuu, joten ehkä olen vähän jäävi.) Aukiolemista tutkittiin tosiaan ihan sormin. Tsemppiä synnytykseen! Tosi ymmärrettävää että siinä moni asia mietityttää ja voi pelottaakin. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin.
 
Kun mennään synnärille ja siellä kokeillaan kuinka paljon ollaan "auki", miten se käytännössä tehdään? Siis kokeileeko kätilö sormin vai käyttääkö jotain välineitä, spekulaa tms? Entäs ballongin laitossa?
Itellä sisätutkimukset tekee todella kipeää aina ja vuodan verta, ja pelottaa että alapää menee aivan tohjoksi jo ennen kuin edes alan synnyttää 😓 olisin halunnut sektion osin tämän takia, mutta ei sille katsottu olevan riittävää syytä.
Mulla oli se yks pallonen ballonki. En kans nyt ihan hirveesti siitä asennuksesta muista, sen laitto kun tuli vähän yllättäen (oletin, että en oo yhtään auki, mut sit olinkin just sopivasti auki ballongille). Asettaminen ei sattunut, tuntui toki, mutta lähinnä vaan semmonen epämiellyttävä, tuntu, että jotain tehdään. Itse ballongin täyttö ei sattunut. Mut muistelisin, että laittaja käski laittaa siteen pikkareuhin, että hiukan voi tiputella laiton jälkeen. Mutta toivottavafti menee kaikki hyvin sulla!
 
Takaisin
Top