Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samaa olen minäkin miettinyt. Etenkin kun väsyneenä nukahdan niin kovin helposti lähes missä tahansa jopa outoihin riepunukke asentoihin.Miten vauvan kanssa nukutaan? Moni kirjoittaa että vauva nukahtaa helpoiten tissille, mutta miten yöllä saa unta jos vauva on tissillä, siihenhän voi vahingossa kierähtää päälle? Vai pitääkö valvoa niin kauan että vauva nukahtaa, ja siirtää hänet sitten omaan sänkyyn?
Meillä ollaan nukuttu perhepedissä eikä ikinä ole ollut riskiä, että kumpikaan vanhemmista kierähtäisi lapsen päälle. Kai sitä jotenkin vaistomaisesti tiedostaa vauvan nukkuvan vieressä. Meillä ei ole myöskään röyhtäytetty vauvaa yöaikaan vaan sekä vauva ja itse oon jatkanut unia lykättyäni tissin suuhun. Jossain vaiheessa vaihtanut rintaa, jos vauva syö kovin pitkään, mutta viimeistään seuraavalla syötöllä sitten.Miten vauvan kanssa nukutaan? Moni kirjoittaa että vauva nukahtaa helpoiten tissille, mutta miten yöllä saa unta jos vauva on tissillä, siihenhän voi vahingossa kierähtää päälle? Vai pitääkö valvoa niin kauan että vauva nukahtaa, ja siirtää hänet sitten omaan sänkyyn?
Jos on herkkä nukahtamaan niin istualtaan syöttäminen voi olla riski, kun vauva voi tipahtaa. Eli istualtaan syöttämisessä pitää sit kyllä pysyä skarppina hereillä.Samaa olen minäkin miettinyt. Etenkin kun väsyneenä nukahdan niin kovin helposti lähes missä tahansa jopa outoihin riepunukke asentoihin.
Ajattelin imettää leveässä mekanismi löhötuolissa (jossa nykyään usein otan lyhyet päikkärit) vauva tuettuna osittain sellaisen imetystyynyn päälle Kun käsittääkseni vauvaa pitäisi kai myös syönnin lopuksi "röyhtäyttää" ja miten sen tekisi itse pitkällään ollessa?
Toivottavasti saadaan neuvoja...
Aloin myös päivisin imettää sängyssä kyljelläni ja joskus otin itsekinvauvan vieressä päikkärit. Nyt jälkikäteen ajattelen, että olisi pitänyt tehdä sitä useammin. En röyhtäyttänyt tällöin vauvaa, mutta sekin on varmasti vauvakohtaista, kun meidän vauva ei ollut kova puklaamaan eikä syönyt paljon kerrallaan, vaan tosi usein.Samaa olen minäkin miettinyt. Etenkin kun väsyneenä nukahdan niin kovin helposti lähes missä tahansa jopa outoihin riepunukke asentoihin.
Ajattelin imettää leveässä mekanismi löhötuolissa (jossa nykyään usein otan lyhyet päikkärit) vauva tuettuna osittain sellaisen imetystyynyn päälle Kun käsittääkseni vauvaa pitäisi kai myös syönnin lopuksi "röyhtäyttää" ja miten sen tekisi itse pitkällään ollessa?
Toivottavasti saadaan neuvoja...
Olen vasta raskaana. Tohon vaipan vaihtokeskusteluun kysyisin lisäkysymyksen, että voiko vauva kakata unissaan? Eli jos vauva nukkuu monen tunnin päivä/yöunet, niin pitääkö vauvan nukkuessa käydä haistamassa/kokeilemassa, ettei vauva ole kakannut? Pylly palaa jos ei pese kakkapyllyä piakkoin. Ymmärrän, että unien välissä heräillessä ja imetyksen aikana vauva voi kakata ja rupsautella märkiä peruja. Mutta kuinka sitä kakan tuloa pitää seurata jos esim. vauva nukkuu?
Olen vasta raskaana. Tohon vaipan vaihtokeskusteluun kysyisin lisäkysymyksen, että voiko vauva kakata unissaan? Eli jos vauva nukkuu monen tunnin päivä/yöunet, niin pitääkö vauvan nukkuessa käydä haistamassa/kokeilemassa, ettei vauva ole kakannut? Pylly palaa jos ei pese kakkapyllyä piakkoin. Ymmärrän, että unien välissä heräillessä ja imetyksen aikana vauva voi kakata ja rupsautella märkiä peruja. Mutta kuinka sitä kakan tuloa pitää seurata jos esim. vauva nukkuu?