"Tyhmät" kysymykset?!

Kiitti Pivi, meinasin tukehtua omaan kieleeni, kun niin nauroin tuolle pulloharjajutulle! :D mulla on tikkejä, joten saa kyllä tosi varovasti suihkutella ja just taputella pyyhkeellä kuivaksi. Sit Ceridalia, talkkia ja ilmakylpyä...

Mulla on kans vissii ihan muutama...noo käsisuihkusta paineella ni lähtee ylimääräset... :) käsikopelolla aika härön tuntune tuo värkki, kattoo ei uskalla:/

En halua tähän vastaukseksi minkäänlaista moralisointia, mutta voinko mennä synnytyksen jälkeen miten pian tupakalle? Esim heti ensimmäisen imetyksen jälkeen? En nyt sano että olen heti menossa, mutta jos edelleen sillon mieli tekee niin ... Vai onko parempi odottaa maidontuotannon käynnistyneen kunnolla (esim pari päivää?) ja käydä vasta sitten sauhuilla?

Eipä tiedä.. Ite ainakin kävisin vasta imetyksen jälkeen niin ei vauva sais nikotiinia, vai siirtyykö se muutenkaan maitoon.. Varmaan kannattaa kysyä joltain ammattilaiselta.?

Mä ainakin oon imettäny eka ja sitten menny tupakalle. Salista kun pääsin osastolle, niin menin heti tupakalle. Ja hyvin tulee maitoo :)

Mä en tiedä onko täällä käyty keskusteluu aiheesta, mutta jaksanut kahlata kaikkia 92 sivua läpi :D

Siis alapäähikoilu? onko muilla tai oliko? menikö ohi synnytyksen jälkeen. Tää on jotenkin niitä noloja kysymyksiä, mitä en oo kehdanut terkalta edes kysyä. Tännekin mietin kehtaanko vai en. :oops:

Mun alakerta on hikoillut jo nyt raskausaikana, ilmakylvyt auttaa ja hikoilu on jotenkin kausittaista.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tupakoinnista: jonkin verran menee verenkierrosta myös maitoon nikotiiniä, eli jos voi valita, niin kannattaa just aina ensin imettää ja sitten käydä savuilla. Nikotiini onneksi poistuu elimistöstä melko nopeasti (siis se suurin piikki) eli seuraavalla imetyskerralla esim tunnin-parin päästä ei varmaankaan ole niin paljoa enää jäljellä. Vauvan hajuaistiin äidin tupakoinnin on jotenkin kyllä todettu vaikuttavan. Itse olen satunnaiskäyttäjä, raskaana en polttanut ollenkaan ja koko puolentoista vuoden imetysaikana poltin vain muutamia kertoja, mutta en silti moralisoi ketään joka raskauden jälkeen palaa normaaleihin elämäntapoihinsa.
Päinvastoin: hienoa te kaikki, jotka olette pystyneet sen tärkeimmän, eli raskausajan, olemaan polttamatta! Olkaa tyytyväisiä itseenne. Silloin raskaana se tupakointi eniten vaikuttaa lapseen. Jos joskus myöhemmin käy mielessä, millaisia elämäntapoja haluaa lapselleen opettaa, niin se on sitten sen ajan homma. Pikkuvauva-aika on kuitenkin niin rankkaa, ettei pidä itseään turhaan ruoskia 'omista pienistä hetkistä'! :)

Kiitos kannustavista tupakointivastauksista :) itseni ylitin kyllä kun pystyin raskauden alettua lopettamaan tupakoinnin täysin, ja todella pitkään ei edes tehnyt mieli. Nyt kuitenkin kun tietää että kohta "saa" tupakoida, niin on alkanut tehdä mieli..ja lisäks tää stressi ja väsymys... yritän silti pitää tupakoinnin todella kohtuullisena vauvan synnyttyä. Esim. kerta päivässä olisi mulle ok, jos niinkään usein.. :)

Mäkin lopetin tupakoinnin raskauden aikana,mut pelottaa et alotan sen ku vauva syntyy,koska mä oon nyt jo niin loppu etten haluu raivoo sille vauvalle vaan meen sinne parvekkeelle mielummin ottaa ne hermo sauhut,mut miekkonen ei tajuu ja moralisoi mua.. Kyl sä pystyt olee ku oot pystyny jo 9 kk olee.. Jep Jep tuuppa ite kärsimään ja sit ku oot aivan väsyny ja loppu nii sit sua ei ees auteta vaan annetaan kärsiä..

no onpa tyhmää Tiada ettei mies ymmärrä :( juuri eilen luin aiheesta ihan tutkimustulosta, että raskauden vuoksi lopettaneet usein jatkavat tupakointia taas myöhemmin... ja mulla sama että kyllä mä mielummin saan sen pienen helpotuksen arkeeni siitä tupakasta, kun menetän hermoni ja järkeni vauvan kanssa...

Joo mulla on nyt pari viikkoa tehny niin helvetisti mieli... mut en pystyis kyllä mitenkään nyt polttamaan kun oon kattonut jotain videoita missä vauva menee ihan oudoksi kohdussa kun äiti tupakoi. Siksi tässä jo pohdinkin että kehtaako sitä sairaalassa heti synnytyksen jälkeen mennä röökille?

Niin mäkin sen ajattelin :) Kattooko ne kätilöt vaan miten pahalla jos ryntään heti sauhuttelemaan :D toisaalta aivan sama mulle mitä ne musta ajattelee.

Takaisin