"Tyhmät" kysymykset?!

Vedonika, se sisälukutaito on joskus hankala homma. :grin Ei aina voi onnistua... Syytän kesken jääneitä päiväunia, just heräsin niinkin ärsyttävään ääneen kun pyykkikoneen piippaus! :mad:

PikkuMyy, mulla on Lumiassa sellanen kun Contraction Calculator. Toimivudesta en tiedä kun ei ole ollut tarvetta, mutta sen vähän mitä olen sillä leikkinyt niin helppokäyttöinen on.

Mulla on iPhonessa CTXTimerLite ja synnytyspoltot. Tuo suomenkielinen on käännös ja mua häiritsi kirjoitusvirheet ja outo näyttö. Siihen sai tosin ite arvioitua myös supistuksen kivuliaisuus mutta en jaksanut sellaisia säätää kans niin käytin tuota englanninkielistä, se oli superhelppo.

Mulla androidissa "contraction timer" jota käytin ma-ti -yönä kun tuli just niitä selästä poltteena alkaneita supistuksia. Avasin kans just sen verran silmiä että sain napsautettua päälle ja pois.

Liitteet

• 1423229874896.jpg
    1423229874896.jpg
    48.3 KB · Katsottu: 32
Arvatkaa mitä tämä mamma teki? No poistin sen oman sovellukseni kun tarttin muistitilaa muuta käyttöö varten :eek: Että niin paljon täällä on synnytykset mielessä...

Sillo kun esikon synnytys alko nii hyvin kyllä erotti kun supistus alko ja loppu. Ei pystyny sen supistuksen aikana kun puhista.. Miulla ne oli heti 4-5min välein ja 45-60 sekunttii kestoltaan.

Kuinkas kauan te ootte kärvistelly supistusten kans kotona? Josain oli ohje 5-1-5 . Supistukset 5 minuuti välei, minuuti kestosia, viide tunni aja. Sit voi lähtee sairaalaa? En vaa jaksas, jos ne passittaa takas kotii ...

Oman fiiliksen mukaan. Sitten kun ei enää pysty olemaan kotona ja riippuen myös siitä, kuinka nopeasti ne supistukset ovat kiihtyneet. Mulla esikoinen syntyi n. 4 h supistusten alusta, joten enpä olisi voinut edes jäädä kotiin viideksi tunniksi odottelemaan. Ja muutoinkin ne supistukset kiihtyivät tosi reippaaseen tahtiin.

Kuinkas kauan te ootte kärvistelly supistusten kans kotona? Josain oli ohje 5-1-5 . Supistukset 5 minuuti välei, minuuti kestosia, viide tunni aja. Sit voi lähtee sairaalaa? En vaa jaksas, jos ne passittaa takas kotii ...
Soita sinne, etenkin, jos sulla on pitkä matka.

Minä muistelin noista supistuksista että se on ensisynnyttäjillä sääntönä 5-1-1 eli 5 min. välein,kestää 1 min. ovat tulleet tunnin ajan. Ei meinais kyllä malttaa enää :)

Hussin sivuilla tais lukee 10min välein ja säännöllisiä (ellen sit kivuissani lukenut väärin) ja kun soitin niin oli 5min välein ja käskivät tulla kun ei enää kotikonstit auta (panadol, suihku, kauratyyny). Kun mentiin niin matkalla muuttuivat epäsäännöllisiksi 2-7min. Nuiva kätilö oli sitä mieltä että olis pitänyt olla 2h 3min välein et olis ollu heti tosi kyseessä. Olin 3cm auki enkä uskonut pystyväni oleen kotona niin sain kipupiikin ja jäin laitokselle lepäileen. Mies lähti kotiin nukkuun. Oli oikee päätös mulle.

Kuinka rohkeesti tota omaa värkkiä saa pestä? Pelkkä huuhtelua vai pulloharjalla jos kantti kestää? Kyse siis synnyttäneestä jo! :)

Suosittelen hellävaraista suihkuttelua ja kuivaamista taputtelemalla ettei iho ja limakalvot ja mahdolliset tikit pääse nirhautumaan tai ärtymään enempää :) en siis ole synnyttänyt mutta haavojen kannalta ajattelen tuota :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin