"Tyhmät" kysymykset?!

Ei mua käännytetty mihkään itsenäisyys päivänä ja siis mä näytin juurikin siltä ku kohta poksahtaisin :D

Meki mietittiin miehen kaa lähtee risteilylle kans kun on vointi ollu niin hyvä eikä tää nyt oo antany mitään merkkejä että se haluis vielä syntyy MUTTA mun mies alko sit viime tingassa empelee että onko se nyt kumiskaan niin hyvä idea lähtee niin pitkälle ja pahimassa tilanteessa sit helikopterilla sairalaan synnytää nii päätettiin sit sipata se risteily..

Ootteko te kellottanu supistukset? Tehäänkö se omaks iloks vai tarviiko sairaalaa viä joku lappu? Ku mä sain jonku liikelaskentalapu neuvolasta, mut en kiusallanika muista mikä idea siin oli?

Minä en ole kellottanut kun näin uudelleensynnyttäjänä erotan "ne oikeet supistukset". Liikelaskenta taas on tärkeä vauvan voinnin kannalta.

Ei minun mielestä
Lähti kesken kirjotuksen.. Siis en minä ainakaan supistusten aikaan liikkeitä laske. Ei ne kovin liikkuvalla päällä taida silloin ollakaan.
Kellotuskyssäriin en osaa vastata... Mulla on 2 synnytystä alkanut vesien menolla ja se yks joka alko supistelemalla niin... nolo myöntää, mut mies kellotti ne ja soitti synnärillekin kun minä vaan yritin nukkua...

Joo mä kans nolona myönnän et en oo ikinä synnytys supistuksia kellottanu.. Mies hoitanut sen kun oon näytyänyt tarpeeksi kipeältä, ja soittanut sairaalaan et millon saa tulla.

Eikö se ain puhuta että ku supistusten väli on sen ja sen verra ni lähetää sairaalaa!! Eli supistuksen lopusta seuraavan alkuun? Ja ne kestää sen n. Minuuti?

Mulle on sanottu et lasketaan samalla tavalla ku menkat. Eli supistuksen alusta seuraavan alkuun.

10 min välein tulevat nii voi vielä hyöriipyöriipotkii kotona tovin, 5min välein sitten viimeistään lähteä. Toki kannattaa huomioida sit matkan pituus synnärille.

Supistuksen keston tulisi pidentyä ja keston olla vähintään jotain puoli minuuttia. Ja n. 10 minuutin välein, ko vaihetta voi kestää vuorokauden tai jopa pari tai saattaa jopa loppua kokonaan.

Mulla on nyt menossa 37+2 ja jo rapean kuukauden ollut tosi kipeitä harkkasuppareita, yks ehtoo niin järkyttäviä et tipahdin pari kertaa polvilleni kun kunnolla iski. Kellottanutkin olen ja parhaimmillaan on väli tippunut n . 40minuutista 12 minuuttiin ja taas kasvanut ja hävinnyt kokonaan...

Mulle sit taas sanottiin että supistuksen kesto lasketaan sen alusta sen loppuun. Ja supistusten väli taas on sit se alusta alkuun. Sen kuulemma huomaa milloin ne alkaa ja loppuu, että noi pystyy kyllä laskemaan. Kerron sit myöhemmin onko totta vai ei :D

Kyllä sen huomaa kun se alkaa, minulla ainakin. Ja loppuu kuin seinään. Ai että se sitten tuntuukin hyvältä!

Mä kellotin iPhone appin kanssa ihan synnytyksen aikanakin supistuksia kun en saanut puhuttua välillä ja olin pitkän aikaa silmät kiinni ja vaan avasin sen verran että näin mitä nappia painaa puhelimesta alku ja loppu. Mulla supistukset alko aina selästä polttamalla ja siitä siirty vatsalle. Huomasin ite että helposti kellotin supistuksen loppuneeks liian aikaisin, eli heti kun alko helpottamaan klikkasin päättyneeks vaikka ei ollut vielä täysin päättynyt.
Supistusten väli lasketaan kuten menkat eli alusta alkuun ja sit kesto supistuksen alusta supistuksen loppuun.
Laitan tähän nyt kuvan mun synnytyssupistusten kellotuksesta. Tossa vaiheessa oli siis oksitosiinitippa mutta en vielä kiroillut :D Yhdessä välissä on pidempi tauko ja se johtuu siitä että kävin vessassa. :D
ImageUploadedByVau Foorumi1423220032.956252.jpg

Ööh Elya.... Niinhän mä just sanoin ton välin :wink ja keston laskusta en puhunut mitään, kun jotenkin nyt kuvittelin sen olevan kaikille selvää :wideyed::grin

Kolme ässää tuli testattua eilen.... Mitäs sitä keksis et sais ton toukan pihalle? :meh:

Niin siis se jäi vielä tuosta alusta puuttumaan että kätilökin katto mun puhelimesta noita supistusten kestoja kun mulla oli se koko ajan esillä. Alkuun oli vaan puolen minuutin suppareita ja niihin hän just kommentoi että pitäis saada lisää pituutta, 45-60sek. olis hyvä.

Takaisin