"Tyhmät" kysymykset?!

Ei mitään hajua, mutta mulla tota g-streptoa löytyy joskus nieluviljelystäkin. B-strepto on se mikä vaarallinen synnytyksessä.

Tää limatulppa alkaa jo vähän tympiä pikkuhiljaa, ihan huijausta koko juttu :D 15 päivää nyt sitä irronnu, eikä mitään merkkiä et käynnistys synnytys. Taitaa vaan irrota sitä mukaa kun uusiutuu:rolleyes:

Mulla poksahti siellä synnärillä ekaks vedet ja sitä limatulppaa valu vielä pitkään vasta sen jälkeen...

Meillä tuolla voi kai viedä hoitajalle.. Tai sit vaan jättää siihen huoneeseen, joskus tuolla vissii ollu semmosta et
Vauva on vierihoidossa eli ei ollenkaa niitä sänkyjä niille anneta ja sitten vauva pitää jättää siihe omalle sängylle aina. Mä en esikoisen aikaan osastolla ollu vauvan kaa mut nyt varmaan teen nii et suihkussa käyn vaikka sillon ku mies on paikalla siellä :D

TYKSissä on nyt tolkuton ruuhka lapsivuodeosastoilla ja kuulemma jokaisella (kolme) osastolla on toinen lastenhoitohuonekin muutettu tänään potilashuoneeksi kun ei riitä sänkypaikat muuten. Vauvat on vierihoidossa joko omassa sängyssään tai äidin vieressä. Ihokontaktiin kannustetaan pitämään synnytyksen jälkeen. Mä sain jo vauvalle vaatteet viime yönä mutta en ole pukenut vieläkään. Pidän häntä pääasiassa oman paidan alla joko rinnalla ite selin maaten tai sitten kyljessä kiinni ite kyljellään. Sain hänelle oman pienen peiton mihin kapaloin hänet siksi aikaa kun käyn vessassa, hakemassa tai viemässä pois ruokatarjottimen. Odotan että mies tulee meidän teinien kanssa tänne kohta niin sitten meen suihkuun ja he saa pitää häntä ihokontaktissa tai pukea vaatteet ekaa kertaa. :)

Puhuttii eilen äiteen kans laivalle menosta. Äiti kysy et uskaltaisinko viä mennä? Sanoin että tottakai, jos olis rahaa ni lähtisin heti!! Eli kysymys, päästetäänkö laivalle jos on viimisillää raskaana? Onko kukaa tuttunne synnyttäny laivalla?

Siitä vois tehdä joku oman ketjun, jossa voisi ilmoittaa raskauden aikana kertyneet kilot sekä synnärille jääneet.

Me oltiin Tallinnan risteilyllä pari-kolme viikkoa sitten. Ei ne missään vaiheessa kysele, onko raskaana tai missä vaiheessa raskaus on. Ja ei kai kukaan siellä laivalla synnyttämään pääse, vaan sitten saisi helikopterikyydin sairaalaan, jos tiukka paikka tulisi.

No sitä määki äitille sanoin.. Äiti sano vaa et kyllä ne voi tommose vaappuva möhkiäisen käännyttääki!! Niinpä nii :grin

Takaisin