"Tyhmät" kysymykset?!

No meille tulee torstaina neuvolatäti katsomaan Uppista. Sillä on joku opiskelija mukana. Sillo ku mentiin käynnistykseen ni siel oli se kandi. Mukana hääri myös yks kätilöopiskelija, verikokeen multa otti yhen kerran joku harjoittelija ja sai mun suonen juoksemaan ihan totaalisesti karkuun. Tänään ab-tipan mulle laitto joku opiskelija... Oikeesti?! Mä en voiku enää nauraa ku tulee näiden hoitojen aikana koko ajan opiskelijoita vastaan :joyful: Sit mun tyhmä kysymys jo joskus lapsen saaneille... Onks normaalia että mun maha pulputtaa ku kahvinkeitin? Yöllä mies heräs siihen ku mun masu pulputti niin kovaa ja se luuli että vauva oksentaa ja ponkas pystyyn ku vieteriukko. :grin Ilmaako tuolla tyhjässä vatsanahkassa nyt pulputtaa??

Siellä suolisto ym sisuskalusto alkaa palautua normaalitilaansa. Eli saavat oikeesti sitä tilaa fyysisesti kun ei kohtu paina ja aineenvaihduntakin alkaa palautumaan ennalleen. Ei jää ruplatus pysyväksi tilaksi, voit kertoa miehelle ;-) Kaasuakin voi päästä huomaamatta.

Mitä tarkoittaa kun mun Saga-näytteen vastaus on "Streptococcus beta-haemolyticus ryhmä G"? Onko se nyt siis positiivinen vai negatiivinen vai häh? Joudunko mä ab-tippaan?

Pienelle annetaan kädenlämpöiseksi lämmitettyä korviketta ja isommalle voi sitten antaa huoneenlämpöistä tai vaikka jääkaappikylmää. Jos ihan pienestä asti antaa, niin sitähän ei edes mene täyttä purkkia ja säilytys on sitten kuitenkin jääkaapissa. Sitä ei voi sieltä antaa suoraan vauvalle. Tai kaipa sitä voi, mutta luulisi tulevan itkun, kun odotus on kuitenkin se tissilämpöinen maito.

Kiitti vastauksista! :) Ajattelin jos joskus ois joku ns hätä/yllätystilanne ja ois vaan korviketta mukana eikä mahd lämmittämiseen. :) Mut toivotaan et mun tissit toimii niinku pitäs, niin on aina "maidot mukana" :D :D

Kylmä ruoka kuluttaa enemmän energiaa kuin lämmin. Kun vauva syö niin vähän, siltä kuluu enemmän energiaa sen sapuskan lämmittämiseen kuin mitä se saa siitä. Siks valmiiks ruumiinlämpöistä ruokaa ois hyvä antaa.

Onko muilla tullut vessassa käydessä syljen näköistä limaa pönttöön? :o

Kyllähän tuolta jotain liruu jatkuvasti :) tod näk omalla kohdalla vetistä valkovuotoa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mitä tarkoittaa kun mun Saga-näytteen vastaus on "Streptococcus beta-haemolyticus ryhmä G"? Onko se nyt siis positiivinen vai negatiivinen vai häh? Joudunko mä ab-tippaan?
Mulle sanottiin kans et jotsin g-streptoa löyty mutta sitä ei tarvi lääkitä.

Mulle sanottiin kans et jotsin g-streptoa löyty mutta sitä ei tarvi lääkitä.

Tällaisen vastauksen mäkin löysin että on liuta niitä kirjaimia olemassa, mutta sitäpä en löytänyt enää että mikä niistä on se joka tarvii sen ab-tipan synnytyksen aikana. Terkkari muisteli neuvolassa että se on A tai B, ja B se luultavasti onkin jos Google antoi oikean vastauksen. Mutta hyvä ois niin ettei sitä tarvisi tiputella. Mitähän tuo G sitten aiheuttaa sellainen mulla nyt siis kai tuolla alapäässä majailee?

Takaisin