"Tyhmät" kysymykset?!

Vähän tilanteen mukaan. Joskus joitakin meidän vauvoja on joutunu herättelemään syömään, niin silloin eka vaipanvaihto, että virkistyy ja sitten syönti. Mutta voi varautua siihen että vaipat joutuu aika pian vaihtamaan myös syönnin jälkeen :wink Riippuu vauvasta kakkaako heti syönnin päälle vai myöhemmin! Jos nukahtaa rinnalle, niin en ole alkanut vaippaa heti vaihtamaan jos ei ole ihan överikakat.

Öisinkin olen vaipat vaihtanut vain siinä tapauksessa että on kakat ja silloinkin hämärissä, mahdollisimman rauhallisesti, että totutaan heti siihen, että yöllä ollaan hissuksiin eikä seurustella.

Niin ja tosiaan, eihän kaikki vauvat edes kakkaile joka välissä, jolloin minusta vaipanvaihtoa ei tarvitse joka syötölle, ei sitä pissaa ihan mielettömiä määriä pienellä tule!

Meillä vain on ollut tuommoisia sinappitehtaita ettei paljoa ole tarvinnut ummetuksesta huolehtia.... :rolleyes:

Näin muistaisin kuulleen ettei välttämättä tarvi vaihtaa jos ei oo kakkoi vaipas!? Niinku yöllä siis.

Harvoin oon vaihtanu vaippaa noille öisin, mut jos on ollu tarvetta niin oon tehny sen ennen syöttöö. Meillä kun nää kaikki on aina nukahtanu kesken syötön :) Ja muutaman kerranhan on sitten ollu näitä et äiti haluaa nukkua, mut vauva on vääntäny paska niskaa myöden kakat :grin

Yksi tyhmä kysymys: ootteko käyttäny lämpötyynyä harkkasupistusten helpottamiseen? Mulla on taas vähän väliä niin ahdistavan napakoita supistuksia(ei kuitenkaan kipeitä) etten tiiä miten niitä sais helpotettua...

Mun kaikki 10 supistusta tässä raskaudessa on toistaiseksi mennyt ohi sillä että on hengittänyt syvään pari kertaa.. Mahtaa olla kylttyyri shokki tulossa synnytyssupistusten kanssa. Nyt 38+4.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mäkin oon yleensä selvinnyt näistä hengittelemällä rauhallisesti, mutta nyt tuntuu että maha on vähän väliä niin kova paketti, että haluais löytää jotain muutakin apua tähän ahistavaan oloon. Laitoin nyt tuon lämpötyynyn mahalle, saa nähdä mitä tapahtuu! :rolleyes: Selälle vois olla turvallisempaa laittaa..

Viimeyönä kun ei 10 minuuttia kauempaa voinut olla kummallakaan kyljellään ja selällään sama ja kun mahaan sattui vedin hetkeksi kontalleen persaus pystyyn, sain selkää venymään ja vauvalle tilaa paremmin ja vatsakipu ja selkäkipu hellitti eli kontalleen takamus kohti kattoa ja rintakehää kohti patjaa auttoi rentouttamaan lihaksia.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla sattu synnytyssupistuksetkin selkään eli salissakin vielä mies piti lämpöpussia selällä samalla kun ite höngin ilokaasua.

Mä kanssa oon joskus ottanut tuon konttausasennon, kun ei oo harkkasupistus meinannut hellittää. Selkäkipuihin käytän paljon lämpöpussia.

Meille tulee torstaina neuvolasta joku käymään kotona.. Mitähän varten ne käyvät ennen lapsen synnyttyä?

Meillä kävi kans. Se oli joku Eka vauva perhetyön juttu... ei meillä ainakaa muuta ku tunnin se tossa istu ja poristiin :) vähä jäi sellanen olo et kyttäämään tulee mut.....

Mulle tänään sanoi terkka ettei välttämättä pääse kotikäynnille ollenkaan! Siis vauvankaan synnyttyä. Vähän harmittaa. Heille ei saa tulla yhtään ylitöitä ja kuulemma täällä ainakin tämä helmikuu on kiireinen... Vauvoja tulee paaaljon! Mitähän täällä savon mualla on kesän alussa puuhailtu... Siemeniä kylvetty, khyllä vain ;-)

Takaisin