"Tyhmät" kysymykset?!

Sanna ei ole mutta luin jostain että se olisi menetelmistä ns lempein siksi varmaan yrittävät ensinnä sillä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vissiin joku putkilo mikä täytetään nesteellä?mikä sitten avaa kohdunsuuta ei-lääkkeellisesti.. Näin oon itse ainakin ymmärtänyt..

Juu, sama ku virtsakatetri. Lähinnä kiinnostais et miten se synnytys on lähteny sillä etenemään? Sitähän käytetään kypsyttämään kohdunkaulaa. Kauhuskenaario olis että siitä seurais vaan muutaman päivän turhat tuskat ilman tulosta.

Muistaakseni joku noista blogeista mitä oon raskausaikana lukenu kerto että oli ainakin sen verran saanu aukee että se tippu veke vessakäynnillä. Sitä en jaksa muistaa miten siitä eteni viel.

Mun työkaverin tyttären synnytys käynnistettiin just sellasella ballongilla. Se ei kuulemma ollut kovin ihanaa, mutta oli toiminut ja synnytys lähtenyt käyntiin.

Käytännössä ballonki on siis ohuehko letku jonka sisäpuolelle menevässä päässä on "tasku" johon voidaan ruiskulla laittaa vettä ja näin muodostuu pallomainen "tulppa" joka estää letkun irtoamisen esim. virtsarakosta (kestokatetrointi) ja tässä tapauksessa "provosoi" kohdun suuta aukeamaan.

Tuossako järjestelin vauvan vaatteita, ni huomasin et melkeen kaikki oli 62 senttisiä :/ ihan muutama 50 ja 52 senttinen. Mutta en viitti niitä paljoo ostella ku jotenki tuntuu et tää tyttö on jo sen 52 syntyessään. Ni olisko 56 senttinen mikä olis hyvä sen ekat pari kuukautta? Vai onko ne sit taas hirmu isoja tollaselle 52 senttiselle. Emmääää osaa... Sit se onki joku 40 senttine sintti? :)

Pivi1989: Mulla taas on ihan hurjasti 50 ja 56 senttisiä vaatteita... Toivottavasti noi 50cm vaatteet menee edes kerran päälle :rolleyes: Se oliskin ku sais pistää 50cm vaatteet samantien laatikkoon kun ei mahtuis vauvalle! Olis sillon joskus pitänyt aatella paremmin ja ostaa enemmän just noit 62cm vaatteit ku ne varmasti menis ja tulis pidettyä :)

Mulla enemmän 56 ja 62 senttiä vaatteita. Aina voi käärästä hihaa ja lahetta jos liian isot :happy:

Mä sain just kamalan kasan 50 ja 56cm vaatteita kaverilta koska niiden poika oli aloittanut suoraa koosta 62. Ei ollu pienemmät menneet päälle edes osastolla, tai ilmeisesti jotkut isommista 56cm olis mennyt... :eek: Joo se on pikkasen isompaa kokoluokkaa, nyt kuukauden vanhana vastaa kolmikuisen kokoista. Jestas, sanonpahan vaan.

Ja sitte, asiasta potkukelkkaa.. Voiko ranskankermaa niinko käyttää sinääns vaik dippinä? Ko muistaisin et oon sitä joskus josai niinko tacosipsien kans syöny?

Maarit, sama täällä, 50 ja 56cm vaatteita vaikka kuinka paljon ja 62-68cm olen aatellut jo kesävaatteiden kokoina... Sen verran on ennenaikaisella synnytyksellä peloteltu ja edellisetkin olleet pieniä (1840g ja 2950g). Mitä jos nyt tuleekin yli 3,5 kilonen?!? Jäis kaikki ihanan söpöt pienet vaatteet käyttämättä! :(

Mulla pienimmät vaatteet on 56cm...en usko että pienemmille on tarvetta kun veljensäkin oli syntyessään 55cm pitkä. Ja helpompi on pukea vähän väljempää vaatetta :-)

Mulla on muutamia 50 cm mutta enimmäkseen 56 ja 62 ja taitaapa pienennäköiset 68 olevan pestynä ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ne 50 senttiset näyttää niiiiiin pieniltä:) voi oikein uskoo että joku niihin mahtus!!

Takaisin